pondelok 25. novembra 2013

Findation

Dnes by som vám chcela predstaviť webstránku, ktorá môže byť celkom užitočná. Má názov Findation (z anglických slov "find" a "foundation") a jej prostredníctvom môžete zistiť, ktorý odtieň make-upu určitej značky by sa vám najlepšie hodil.

Zdroj: printscreen z www.findation.com

Samozrejme, systém potrebuje vstupné dáta; a to údaje o produktoch, ktoré ste používali v minulosti a ktorých odtieň vám sadol tak, že by ste si ho kúpili znova. Sú rozdelené do troch kategórií - Brand (značka), Product (názov produktu) a Shade (odtieň). Čím viac vstupných údajov poskytnete (minimum sú dva), tým presnejšie výsledky dostanete.

Po vyplnení kritérií a odkliknutí Find my matches sa zobrazia výsledky, ktoré sa dajú filtrovať podľa značky (stlpec v ľavej časti obrazovky). Mne pri zadaní troch make-upov (Clarins Everlasting Foundation, odtieň 103 Ivory; Bourjois Flower Perfection, odtieň 52 Vanilla; a Lancôme Teint Idole Ultra, odtieň 010 Beige Porcelaine) systém našiel 87 vyhovujúcich odtieňov rôznych značiek.

Hoci použitie "vyhľadávača" typu Findation nenahradí skúšku make-upu na vlastnej koži, minimálne poskytne určité vodítko, ku ktorým odtieňom sa prikloniť. Netreba zabúdať, že odtieň je len jedno z kritérií výberu make-upu, nemenej dôležitý je aj typ pleti, výdrž, krytie, ... V ideálnom svete prídete do parfumérie, najprv si vytipovaný make-up vyskúšate na ruke - nie kvôli odtieňu, ale kvôli textúre a vôni. Ak ste nalíčená, obsluha by vám mala ponúknuť niečo na odlíčenie kúska tváre - najlepšie v okolí sánkovej kosti, pri prechode ku krku a potom tam vyskúša odtieň-dva vybraného produktu. Následne by ste mali výjsť von na denné svetlo a pozrieť sa, ako to vyzerá. Ak niektorý z odtieňov sadol, ešte make-up nekupujte, ale mali by vám poskytnúť vzorku, buď originálnu alebo odkvapnúť z testera v parfumérii a tú by ste mali otestovať v "domácom" prostredí. A make-up kúpiť až vtedy, keď viete, ako sa správa počas celého dňa a na celej tvári. Napísala som a podčiarkujem "v ideálnom svete", lebo moje skúsenosti zo slovenských parfumérií sú v tomto smere skôr tristné. Ale to už je na inú tému.


2 komentáre:

  1. Chcem žiť v ideálnom svete... keď som bola v Sephore v Las Vegas, chcela som si vybrať parfém. Ešte predtým, než som sa vobec pre nejaký rozhodla, som už bola majiteľka asi štyroch odstrekov roznych parfémov. Dokonca mi predavač dal aj odstreky voní, ktoré by sa mohli páčiť mojej mamke. Dobre vedel, že som vo Vegas len jeden deň a teda sa nemožem vrátit a spraviť tržbu... ale aj tak, venoval sa mi ako kráľovnej... aaach, tomu vravím ideálny svet :)

    OdpovedaťOdstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.