pondelok 19. októbra 2015

Starostlivosť o vlasy #6: New in - Weleda, René Furterer & L`Oréal

V septembri som vyhodila až dva prázdne obaly od šampónov (čo sa asi v histórii ešte nestalo). Ale bez prostriedku na umývanie vlasov som neostala. Ako náhradu som si zaobstarala rovno dva nové šampóny a ešte aj farbu na vlasy, ktorá má na blogu a aj u mňa doma premiéru.


Prvý zo šampónov už na blogu v rýchlosti predstavený bol - v sekcii Prvé dojmy. A keďže prvý dojem znamenal zároveň dobrý dojem, do mojej kúpeľne sa Vyživujúci šampón s prosom od značky Weleda prepracoval v plnej veľkosti. Som s ním spokojná, lebo vlasy dobre umýva a dokonca aj obstojne pení, čo nebýva u prírodných šampónov pravidlom. Vôňa a la pomsta z lesa mi vyhovuje pomenej, ale po umytí ju našťastie necítim. Zloženie som nefotila, lebo ho nejaká šikovnica v DMku prelepila takou tou protizlodejskou etiketou. Ale všetko je zelené a zaliate slnkom.

Druhý šampón s tajomným názvom Okara pochádza od značky René Furterer. Ak ste o nej ešte nepočuli, vedzte, že patrí do skupiny Pierre Fabre, je teda "sestrou" značiek Avene, A-Derma, Klorane alebo Elancyl. Prítomná je vo viacerých európskych a ázijských krajinách a v USA. V domovskom Francúzsku patrí k typickému sortimentu tamojších parapharmacies (čo sú lekárne s rozšíreným sortimentom kozmetiky) a v Paríži táto značka dokonca prevádzkuje Spa Capillaire, teda vlasové spa. Ich najznámejším produktom a bestsellerom je vlasový olej Huile 5 Sens. V ponuke značky René Furterer okrem neho nájdeme šampóny a doplnkovú starostlivosť pre rôzne typy vlasov. Hoci sa u nás sa oficiálne nepredáva, dá sa nájsť na internete, a ja som si v najznámejšej internetovej parfumérii objednala šampón pre lesk farbených vlasov v cestovnej veľkosti.


Dôležitú informáciu nesie tuba hneď na prednej strane - šampón neobsahuje sulfáty. Ak sú sulfáty to jediné, čo vám v zložení, prekáža, je to iste dobrá správa. Ak ale máte výhrady k ropným derivátom, parabénom a iným konzervantom, zoznam ingrediencií radšej ani nečítajte. Práve spomenuté sulfáty sú často uvádzané ako dôvod, prečo farbené vlasy postupne strácajú počiatočný lesk a prečo sa stráca samotná farba. Preto je ich absencia v tomto type šampónu pre mňa logická. Šampón som začala používať len minulý týždeň, preto by bolo predčasné sa k jeho dlhodobým účinkom vyjadrovať. Zatiaľ len pár používateľských poznámok - šampón patrí k hustejším, je svetložltej perleťovej farby, jemnej neurčitej vône a takmer vôbec nepení. (Ďalší dôsledok absencie sulfátových tenzidov.) Teda, aby som bola presná, pení len na začiatku po nanesení na mokré vlasy, ale postupne, ako ho zapracúvam do vlasov, pena mizne. Trochu zvláštne, ale asi je to otázka zvyku a umývacie schopnosti šampónu to nijako negatívne neovplyvňuje.

Dôvod, prečo som si kúpila šampón pre farbené vlasy, je zjavný - nová farba na vlasy, konkrétne Excellence Creme od L`Oréal v odtieni 6 tmavá blond. Výrobca ju popisuje ako  "farbu s pokročilou trojnásobnou ochranou - Pro-Keratin + Ceramide + Ionene G" (citát z obalu), ktorá perfektne kryje aj veľmi odolné šedivé vlasy. No a samozrejme všetky tie prívlastky ako intenzívna, žiarivá, dlhotrvajúca... poznáme to. Nejedná sa o drogériovú novinku, zmenený je len obal, ale u mňa doma má premiéru. Ostávam pri rovnakom odtieni, mení sa len značka a forma aplikácie. Konečne jedna z farieb, ktorú nemusím trápne zarábať v miske.


Táto farba v balení okrem základných vecí (oxidačné činidlo, farbiaci krém, rukavice, ošetrujúci balzam) obsahuje aj ochranné sérum a hrebienkový aplikátor, ktorý sa skrutkuje rovno na flakón s farbiacou zmesou. Ochranné sérum, s ktorým som sa pri farbení stretla prvý raz, sa používa ako úvodný krok. teda pred samotným farbením sa nanesie na suché vlasy. Tubička so sérom obsahuje 12 ml produktu, ja som ho do vlasov votrela veľmi štedré množstvo a ani som ho neminula celé, ale pre niekoho s dlhšími a hustejšími vlasmi si myslím, že to bude množstevne na hrane. Neoplachuje sa, farbiaca zmes sa nanáša na takto ošetrené vlasy. Veľmi oceňujem hrebienkový aplikátor, vďaka ktorému bolo nanášanie farby veľmi jednoduché a hlavne rovnomerné. Neviem, ako používateľky s dlhými vlasmi, ale pre nás krátkovlasé je to značka ideál. Po pokrytí celej plochy vlasov ostala vo flakóne cca štvrtina zmesi, ktorú už som nemala kam naniesť. To je celkom dobrý výsledok, obávala som sa, že prebytky budú väčšie, keďže farbu som vo flakóne zarobila celú a nie polovicu, ako to robím pri zmiešavaní v miske. Čas pôsobenia farby je 30 minút. Záverečná starostlivosť vo forme ošetrujúceho balzamu dostala nové väčšie balenie, ktoré by malo pri použití raz do týždňa vydržať až šesť týždňov (u mňa pravdepodobne dlhšie). S výslednou farbou na mojich vlasoch som spokojná. Nejaký výrazný lesk síce nebadám, ale farba chytila rovnomerne a bez červených odleskov.

Asi ste si všimli, že v dnešnom článku chýbajú stylingové produkty. Nie že by som žiadne nepoužívala, len sú to stále tie isté. Po pauze som opäť vytiahla objemovú penu Aerate od Redken (recenzia tu), ktorú striedam s vlasovým ílom od John Masters Organics (písala som o ňom v tomto článku).


2 komentáre:

  1. ja som tym bezsulfatovym samponom nikdy neprisla na chut. Ked to vobec nepeni, automaticky mam pocit neumytych vlasov :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, je to divne. Asi by som si casom zvykla, ale urcite davam stale prednost penivym.

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.