štvrtok 24. septembra 2015

Z kuloárov #9: Môj toaletný stolík a skladovanie kozmetiky

Pred vyše rokom ste mali možnosť vidieť na blogu moje vtedajšie (provizórne) úložisko kozmetiky. Odvtedy sa ale veci v našom byte dali do pohybu, z hosťovskej/skladu sa stala detská izba a v spálni sa uvoľnil priestor po detskej postieľke. No a čím iným by som ho mohla vyplniť ako kozmetickým stolíkom. Jedná sa o tohtoročnú novinku v sortimente IKEA z radu Brimnes, z ktorého pochádza aj zvyšok nábytku v našej spálni. A keď sme zistili, že sa zmestí vedľa existujúcej komody na centimeter presne, nebolo nad čím váhať. Nie sú síce rovnako vysoké, ale to mi neprekáža - aspoň od dverí na prvý pohľad nevidno prípadný prevádzkový neporiadok.


Na stolíku okrem kozmetických vreckoviek (z jedného ťahám čisté a druhý slúži ako smetiak na použité) najviac miesta vypĺňajú obojstranné zrkadlo, (opäť IKEA) a rôzne nádobky a organizéry (IKEA, MUJI, Tiger). Na ďalších fotkách sa na ich obsah pozrieme podrobnejšie.

Akrylový organizér s dvoma zásuvkami je od japonskej značky MUJI a v ňom skladujem samostatné očné tiene a paletky. Dno každej zásuvky som vystlala priesvitnou plastovou podložkou určenou do kuchynských liniek (pod názvom Variera predáva IKEA). Na hornej ploche organizéra mám okrem parfumu od YSL položenú drevenú mištičku obsahujúcu kozmetické vatové tyčinky Ebelin a kalíšok od sviečky Bvlgari s mini štetcami, ďalej obal na kvetináč s "čipkovým" vzorom (IKEA) so štetcami na tvár (teda na make-up, korektor, lícenku, ...) a deväťmiestny organizér na rúže (Tiger). Do neho som umiestnila všetky svoje produkty na pery - okrem rúžov aj ceruzky a lesk, ale aj kabelkový rozprašovač (so zvyškom vône In Love Again) a pinzetu so svetielkom. Obsah troch samostatne stojacich hranatých nádobiek (opäť MUJI): prvá slúži na predmety každodennej potreby, teda tie, ktoré potrebujem mať každé ráno pri ruke (klieštiky na riasy, mascara na horné aj spodné riasy, fixka a gél na obočie, korektor); do druhej odkladám štetce na oči a tretiu tvorí mix, čo sa inde nevošiel - bázy pod očné tiene, báza na tvár, aktuálny make-up a svoje miesto tu našla aj jedna z pinziet. V druhom čipkovanom obale na kvetináč (úplne vľavo) zhromažďujem počas týždňa špinavé štetce.

Toto bola plocha stolíka a ďalej ukážem, čo sa skrýva v jeho útrobách. Delia sa na dve polovice. Jednu tvorí zásuvka a druhú výklopná časť. Zásuvku som si rozdelila pomocou plechových dóz od čokolády Hachez. Toto bola taká milá zhoda okolností, tieto čokolády mi kupuje švagriná vždy keď mám nejaký sviatok a ja som obaly od nich doteraz používala na odkladanie drobností, až kým som zistila, že presne zapadnú do zásuvky toaletného stolíka tri a tri vedľa seba.

  
Týmto sa mi podarilo rozdeliť zásuvku na šesť tématických častí: ceruzky na oči, lícenky, púdre, rozjasňovače, korektory a ostatné (make-up, ktorý momentálne nepoužívam, gélové očné linky a set na úpravu obočia od Catrice).

Výklopná časť toaletného stolíka je rozdelená na tri sekcie. V dvoch z nich našla svoje nové miesto starostlivosť o nechty. Farebné laky majú svoj samostatný oddiel, jediné, čo ma štve, že tie od OPI a Sally Hansen sú príliš vysoké a tak ich musím odkladať naklonené a zaberú tým pádom viac miesta, než keby stáli rovno. Ostatné nástroje na manikúru, podlaky, nadlaky a podobné záležitosti v ďalšej priehradke sú položené v bielej plastovej tácke (spolu s ešte jednou väčšou som ju kupovala v e-shope Tchibo), a to z toho dôvodu, že keď si chcem urobiť manikúru v obývačke (ako je mojim dobrým zvykom), zoberiem si so sebou celú túto tácku, do ktorej ešte priložím niektorý z farebných lakov. V tretej, podlhovastej časti je taký mix vecí, ktoré som inde nevedela umiestniť (čistiaca kefka, lieh na jej dezinfekciu, cestovné štetce, strúhadlo na ceruzky, zrkadlo) a ktoré úplne často nepoužívam. A opäť mi na rozdelenie poslúžila dóza od čokolády.


Veko tejto výklopnej časti má takmer cez celú svoju spodnú stranu zrkadlo, ale ja ho pri líčení nepoužívam. Uprednostňujem okrúhle zrkadlo, ktoré si premiestnim o 90 stupňov vľavo na okenný parapet, aby som (hlavne ráno) pri líčení zachytila čo najviac denného svetla. Spolu so zrkadlom si k ruke položím aj nádobku s mojimi každodennými potrebnosťami, o ktorej som písala pod druhou fotkou. Ušetrím čas, lebo sa nemusím pre každú vec osobitne naťahovať. A pre zvyšok siaham do zásuvky.

Celkový pohľad na usporiadanie toaletného stolíka a komody nájdete nižšie. Stolička tiež pochádza z obchodného domu IKEA, patrí k jedálenskému nábytku a zatiaľ mi vyhovuje. Možno ju časom nahradím nejakou farebne a štýlovo vhodnejšou, ale momentálne to nie je na programe dňa. Do poslednej zásuvky komody som presťahovala svoju zásobáreň kozmetiky, alebo ako ja hovorím "rezervu".


Aj tu nájdeme tématické sekcie tvorené prevažne papierovými taškami, ale objavujú sa tam aj papierový box či košík. Zľava začíname oddelením telovej a vlasovej kozmetiky, nad ním v papierovom boxe mám odložené obaly od produktov, ktoré práve recenzujem a potrebujem nafotiť. Ďalej taška s pleťovou kozmetikou (obsahuje aj vzorky do rubriky Prvé dojmy), vedľa nej v košíku dekoratívka (spolu s vatovými tampónmi a tyčinkami) a taška na empties. Ostatný priestor vypĺňajú (prázdne) kozmetické taštičky (raz vyjdem s touto svojou mániou na svetlo sveta a všetky ich nafotím) a na dne je ešte jeden box so vzorkami vôní. Úplne vpravo mám v zloženom stave ešte zopár papierových tašiek, keby som potrebovala nahradiť niektorú z aktuálne používaných.

S týmto kozmetickým stolíkom aj úložným priestorom som maximálne spokojná. Stále sa snažím nemať prehnané kozmetické zásoby, aby som reálne mohla veci spotrebovať a nestalo sa mi, že expirujú neotvorené. Ešte mám časť kozmetiky v kúpeľni, ale tam nič neškrečkujem a umiestňujem tam len tie produkty, ktoré aktuálne a aktívne používam.

4 komentáre:

  1. Vyzerá to super, ja zatiaľ nič také nemám, ale chystám sa na niečo podobné, hlavne ten kvetináč na štetce ako to ja nazývam, ten má asi každá blogerka, tak hádam sa raz do tej Ikea predajne dostanem, aj keď je to pomaly na konci sveta, hoci bývam v Bratislave.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem, kvetinac na stetce je must-have, dokonca aj nas chalan ma v takom svoje farbicky :)

      Odstrániť
  2. Mas to super vymyslene aj usporiadane, efektivne aj efektne :)

    Betty

    OdpovedaťOdstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.