nedeľa 7. apríla 2013

Ruky hore!



... a ukázať nechty! :)

Priznávam sa, manikúra nikdy nebola mojou silnou stránkou. Bude to tým, že moje nechty sú "každý pes jiná ves", teda rozdielneho tvaru a tak mi neprišlo ako najlepší nápad ešte zdôrazňovať túto neštandartnosť lakovaním. Na svojej prvej profesionálnej manikúre v živote som bola pred štyri a pol rokmi pred svadbou. Nebola to žiadna divočina, iba francúzska manikúra na krátkych nechtoch. Ale vtedy som pochopila, že mať pestované ruky nie je nijaký luxus. Postupne som sa začala zaujímať aj o túto oblasť kozmetickeho priemyslu a spoznala názvy ako O.P.I, Essie alebo Mavala.
Na manikúru do salónu chodím možno 2x do roka, a vždy je to pre mňa príjemne strávený čas. Medzitým sa snažím v domácom prostredí  čo najviac sa priblížiť profesionálnej manikúre. Donedávna som tápala, čo a ako a všelijako som improvizovala, ale potom som na YouTube objavila toto video:


Nebudem chodiť okolo horúcej kaše, do Deborah Lippmann a jej savoir-faire som sa zamilovala. Snažím sa tento jej päť krokový systém napodobniť čo najlepšie, hoci materiál je trochu iný. Zatiaľ som sa ešte nerozhodla investovať do produktov pani Debory, ale je možné, že dlho odolávať nebudem.

Kým sa tak stane, používam dostupnejšie produkty z našich luhov a hájov. Tu sú:



1. krok - odlakovanie: s použitím Ebelin Nagellack-enfentner acetonfrei - bezacetónového odlakovača z DM, produktu s bezkonkurenčným pomerom kvality a ceny.

2. krok - úprava tvaru nechtov: používam papierový alebo sklenený pilník, občas aj klieštiky (aj keď tie Deborah neodporúča)

3. krok - exfoliácia: pomocou štvorbokého Nail Polishing Block-u z The Body Shop. Strana s číslom jeden je pilník (preto patrí do predchádzajúceho kroku), na povrch nechta používam postupne strany s číslom dva až štyri. 

4. krok - ošetrenie nechtovej kožičky (kutikuly): aplikujem odstraňovač nechtovej kožičky od Alverde (nagelhaut-entferner-stift) vo forme pera a potom kutikulu zatlačím buď jeho druhou stranou alebo pomocou tyčinky z ružového dreva značky Essence Studio Nails. Následne vyživujem nechtové lôžko olejom Nagel-Pflegeöl tiež od Alverde a ruky hydratujem krémom Biotherm Biomains.

5. krok - záver: Podklad (primer) vynechávam, lebo zatiaľ som nenašla jeho drogériový ekvivalent a osobne mi ani nejako zvlášť nechýba. Tento krok začínam rovno podlakom, momentálne používam L´Oreal Resist&Shine Pro-Keratine White (nie je na fotke), lebo moje nechty majú tendenciu žltnúť. Potom aplikujem farebný lak. Vlastím ich cca 20 a zastúpené sú rôzne značky. Určite im venujem v budúcnosti nejaký ten článok (alebo skôr niekoľko). Nakoniec nanesiem nadlak, v súčasnosti je to Catrice Quick Dry & High Shine (ani ten nie je na fotografii). Prípadné nepresnosti a presahy korigujem buď pomocou tenkého štetca Alverde namočeného v odlakovači alebo korektorom Nail Polish Correction Pen z Marionnaud.

Nechty si lakujem dva razy do týždňa, zvyčajne v stredu a v nedeľu, to však neznamená. že zakaždým absolvujem túto päťkrokovú procedúru. "Kompletku" si dávam v priemere každé štvrté až piate lakovanie, podľa času a odhodlania. V ostatných prípadoch sú aktuálne len body dva a päť (plus pravidelná hydratácia rúk krémom). 

  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.