pondelok 25. mája 2015

Parfumy môjho srdca - v znamení krokodíla (Lacoste)

Od posledného parfumového článku (ak nerátam malé zastavenie pri naplniteľných flakónoch) uplynul rok a mesiac. Nie že by som takúto dlhú pauzu plánovala, nakoniec koncept tohto članku mám pripravený zhruba rovnako dlho, len vždy bolo niečo dôležtejšie a aktuálnejšie. V dnešnej vońavej epizóde sa povenujem vôňam pre pánov. Obľúbených mám niekoľko, ale dnes sa zameriam na tie, ktoré mi voňajú na mojom mužovi. Takže opäť budem trocha osobná, ale v článkoch tohto typu sa tomu nedá vyhnúť (žiadne perličky z nášho súkromia však nečakajte).


Na rozdiel odo mňa, ktorá mám otvorenú a používam len jednu vôňu, on ich má niekoľko, ale jedna z nich je must - Lacoste Essential. Ostatné sú zhodou okolností tej istej značky a tie strieda. Ono to vždy tak vyplynie, keď ideme spolu vyberať novú vôňu, vždy skončíme pri krokodíloch. Týchto milých zvieratiek na flakónoch sa u nás doma vystriedalo niekoľko, ale tri sú pre mňa výnimočné a o nich to dnes bude.

Prvá je teda Lacoste Essential. Táto vôňa je pre mňa "the one". Nosil ju vtedy, keď sme si spolu začali a nosí ju dodnes. Keď minie jeden flakón, kúpim(e) ďalší - už osem rokov. Hlavu tejto vône síce tvoria citrusy, ale nie je taká prvoplánová "sviežovka", keďže ju dopĺňa bergamot a paradajkové listy. Srdce s ružou a čiernym korením dodáva trochu pikantnosti a základ zo santalového dreva a pačuli, ktorá úvodnú ľahkosť trochu "uzemní". Z tohto radu vyskúšal aj sprchový gél a tuhý dezodorant, ale usúdil, že ich vôňa nie je úplne totožná a celkovo nebol za tú cenu s ich výkonom spokojný.

Rad vôní Eau de Lacoste L.12.12 obsahuje niekoľko farebných (a samozrejme aj rôzne voňavých) variantov. Naposledy som v parfumérke zaznamenala žltý. U nás však slávil úspech jeden z prvých - biely L.12.12 Blanc Lacoste. Neviem, či je to tým bielym flakónom, ale u mňa evokuje čistotu. Všeobecne dosť inklinujem k vôňam, ktoré sú akoby vytiahnuté z práčky. Táto síce začina pomerne bylinkovo, keďže v hlave sú zastúpené rozmarín a kardamóm, ktoré ale "rozbíja" kombinácia grapefruit s cédrovými listami. Srdce tvorí ylang-ylang, tuberóza a kadidlo, ktoré v sebe nesie tú už spomínanú čistotu a základ je drevitý - nájdeme v ňom cédrové drevo a vetyver.

Na rebelskú nôtu hrá tretia a posledná vôňa, o ktorej budem dnes písať - L.12.12 Noir Lacoste. Kúpila som ju manželovi na Vianoce 2013 v sade so sprchovým gélom (ktorý opäť neslávil veľký úspech...). Čierny krokodíl začina voňať pomerne nevinne -  melónom. Pokračuje bylinkovým triom bazalka, levanduľa a verbena, ktoré ale podopierajú hlbšie tóny základu - horká čokoláda (ach) a pačuli. Nielen farbou flakóna je pre mňa protipólom L.12.12 Blanc Lacoste. Akosi som si naň ešte nezvykla a stále ma prekvapuje, je intenzívny a zároveň svieži. Podľa výrobcu má evokovať časť dňa, kedy sa deň premieňa na noc a táto "nejednoznačnosť" ho podľa mňa dokonale vystihuje.

PS: Presné zloženie jednotlivých vôní som čerpala z oficiálnych materiálov značky a z www.fragrantica.com.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.