pondelok 8. júna 2015

RECENZIA: Even Better Dark Spot Defense SPF 45 od Clinique

Dnešnou recenziou otváram sériu článkov na tému leto. Tento týždeň bude venovaný krémom s ochranným faktorom. Ak ste sa ešte nezačali zamýšľať nad letnou ochranou (tou slnečnou), podľa mňa je najvyšší čas. U mňa sa už nejaký ten rok tešia obľube tzv. "city bloky", teda produkty s UV filtrom vhodné do mestského prostredia, ktoré chránia pleť nielen pred UV žiarením, ale aj pred škodlivými vplyvmi z ovzdušia. V minulosti som bola spokojná so Super City Block SPF 40 od Clinique, ale tento rok sa mi ho nepodarilo nikde zohnať, siahla som preto po podobnom produkte tejto značky z radu Even Better s názvom Dark Spot Defense SPF 45 (pigmentovými škvrnami síce netrpím, ale radšej im budem predchádzať ako ich potom zložito odstraňovať).


Existuje v dvoch farebných verziách -  sheer (farba produktu je biela a po nanesení na pleť sa zmení na transparentnú) a sheer tint ("telová", ktorá pleť jemne natónuje). Ja som si po otestovaní v parfumérii vybrala druhý variant. K produktom typu "jeden odtieň pre všetkých" zvyknem byť skeptická, ale toto tónovanie je skutočne ľahké a hodí sa aj pre tie najbledšie bledule, medzi ktoré sa stále rátam. Mojim zámerom bolo aspoň minimálne zjednotiť tón pleti, aby som vo vysokých teplotách nemusela vrstviť na tvár ešte make-up. Takto použijem len korektor pod oči a na prípadné nedokonalosti a je hotovo.


Even Better Dark Spot Defense SPF 45 sa bohužiaľ neodporúča aplikovať na očné kontúry, čo ma trochu prekvapilo, lebo už spomínaný Super City Block nemal v tomto smere žiadne obmedzenia. Neostáva mi nič iné, len si oči zakryť slnečnými okuliarmi (to robím tak či tak).


Samozrejme treba mať stále na pamäti, že  Even Better Dark Spot Defense SPF 45 nie je v žiadnom prípade klasický "opaľovák" k vode a že jeho revírom je suchozemské, primarne meststké prostredie. Na obale som sa dočítala, že obsahuje nechemický filter, ktorý chráni pred UVA aj UVB žiarením. To prvé spôsobuje starnutie pleti a to druhé jej poškodenie čiže spálenie. (Jednoduchá pomôcka na zapamätanie: UVA = Aging; UVB = Burning).

V zložení nenájdeme žiaden olej (pleť sa po aplikácii neleskne, má len taký veľmi jemný jas, čo  pre mňa veľmi vítané) ani pridaný parfum, aj keď vďaka použitým ingredienciám sa taký ten typický závan produktov slnečnej kozmetiky zľahka rozpoznať dá.

Samotný produkt je veľmi ľahký a tekutý, pred použitím je nutné ho pretrepať a z flakóna sa na svet dostáva pomocou zúženého hrdla. Na aplikáciu stačia prsty a do pleti sa vsiakne okamžite, netreba ho nijako zložito zapracovávať. Ako som už spomenula, tónovanie je veľmi jemné a tak v prípade potreby je možné Even Better Dark Spot Defense SPF 45 naniesť aj make-up, ale ja preferujem samostatné použitie. Primárne je určený na tvár, ale jeho pôsobisko môžte spokojne rozšíriť aj na krk, dekolt, uši či šiju (ak máte krátke vlasy ako ja) - skrátka na okolie tváre (teoreticky aj na celé telo, ale pri tom množstve produktu a jeho cene by to bol celkom luxus). Flakón je síce maličký, len o kúsok väčší ako moja dlaň, ale aj to má svoje výhody - aspoň v kabelke či batožine zaberie minimum miesta, čo pri balení sa na letná pobyty a dovolenky určite viacerí oceníme.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.