pondelok 11. júla 2016

Klub priateľov pomarančového kvetu (a mandle)

Pátrala som, pátrala, ale vôbec sa mi nepodarilo zistiť, kde a kedy som po prvý raz zacítila vôňu pomarančového kvetu. Musí to byť teda už poriadne dlho. A stále je to srdcovka. Nevynechám príležitosť, aby som si do svojho kozmetického repertoáru nezaradila nejakú novinku s touto arómou.


Mojej pozornosti preto neunikli prírastky v rade produktov starostlivosti o telo Plaisirs Nature od Yves Rocher, ktoré v sebe spájajú vôňu pomarančového kvetu a mandle (ktorú tiež v telových produktoch môžem) a v podobe darčeka k narodeninám sa ku mne dostali sprchovací gél a telové mlieko. V tejto parfumácii existuje ešte sprchovací olej a šumivá tableta do kúpeľa.

Písať nejaké rozsiahle state o sprcháči, toho sa odo mňa nedočkáte. Tento je zaujímavý akurát svojou vôňou, ktorá nie je taká "drsná", ako to bolo u orientálneho sprchového mlieka rovnakej značky (písala som o ňom tu), ale je trochu zjemnená prítomnosťou mandle. Sama som prekvapená, ako skvelo sa tieto dva akordy dopĺňajú a ako sú vyvážené. Z praktickej stránky by som na toto veľké 400 ml balenie pridala pumpičku (tak ako je to pri telovom mlieku), uľahčilo by to dávkovanie. Sprcháč pomerne dosť pení, ale či vysušuje, to neviem, lebo ho používam vždy v kombinácii s telovým mliekom. 


Pri ňom je dávkovanie úplná paráda, vďaka existujúcej pumpičke. Tá je dokonca vybavená bezpečnostnou zarážkou, i keď s takýmto demižónom asi nikto veľmi cestovať nebude; ja som si ju nechala kvôli fotke, potom šla rovno do koša. Veľkosť balenia je mi trochu záhadou, 390 ml nie je úplne bežný objem. Ja by som prijala aj pol litra, vzhľadom na to, akou rýchlosťou jeho obsah mizne (oproti sprcháču zhruba dvojnásobnou). Mlieko je stredne tekuté, s gélovitou textúrou, ktorá sa výborne rozotiera. V prvom momente zanecháva lepivý pocit, ale kým sa odlíčim a umyjem si zuby, všetko sa vsiakne a môžem si bez obáv obliecť pyžamo. Vôňa telového mlieka je úplne totožná so sprcháčom a na pokožke vydrží pomerne dlho. i keď nie až tak, aby od nej "napáchlo" pyžamo. S úrovňou hydratácie som spokojná, nikde ma nič neťahá ani nesvrbí.

Trochu ma mrzí, že v tejto parfumácii neexistuje aj telový peeling, lebo ten by bol ideálnym doplnkom tejto dvojice. Najviac sa jej z ponuky značky približuje kombinácia levanduľa, pomarančový kvet a petitgrain (čo je esenciálny olej z listov a vetvičiek horkého pomaranča), ktorú určite ešte pôjdem do obchodu očuchnúť. V inovovanom rade Plaisirs Nature sú ešte v ponuke rôzne typy produktov starostlivosti o telo s týmito parfumáciami: vanilka, kokos a kombinácie levanduľa & černica, mango & koriander, malina & mäta a mandarínka, citrón & céder.  


Na záver tu mám voňavú bodku vo forme eau de parfum Fleur d`Oranger od Durance. Ich telové mlieko s touto parfumáciou bolo pre mňa fiaskom (viac o ňom tu), ale voňalo úžasne. Naposledy keď som bola v ich butiku, objavila som tam túto miniatúrku s guľočkovým aplikátorom. Vôňa je to čistá a mocná, má taký púdrový podtón, ktorý jej dáva veľmi elegantné vyznenie. Obsahuje vodu z kvetov pomarančovníka, ktorá bol vydestilovaná priamo v Grasse, čo je známe parfumérske mesto na juhu Francúzska (niekedy označované za hlavné mesto svetového parfumérstva). Čo jej ale neviem odpustiť, je krátka výdrž. Nato, že je to parfumová voda, a teda by mala byť koncentrovanejšia a silnejšia, ju zo zápästia cítim tak tri-štyri hodiny. Takže ju beriem ako taký milý doplnok do kabelky, ale veľa parády s ňou bohužiaľ neurobím. Je to fakt škoda, lebo by super dopĺňala vyššie spomenuté duo od Yves Rocher.
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.