štvrtok 20. októbra 2016

Clinique Smart - moje dojmy

Kto by nemiloval darčeky k nákupu. Ale také ozajstné, lebo vrecúško s objemom 1 ml asi sotva niekoho dojme. V tomto smere drží latku dosť vysoko značka Clinique. Rôzne darčekové taštičky a boxy naplnené produktami v cestovných veľkostiach sa u nich už stali priam pravidlom. Tento rok som si vďaka nákupu ich produktov a prislúchajúcim darčekom zhromaždila niekoľko miniatúr z pomerne nového radu Smart, ktoré som postupne zaradila do svojej každodennej starostlivosti o pleť.


Začala som nočným krémom - Clinique Smart Night Custom-Repair Moisturizer. K nočným krémom si stále hľadám cestu; nekomplikujem si život a takmer vždy používam denný krém aj na noc (ak neobsahuje SPF, je to úplne OK). Tento ma nadchol svojou nežnou krémovito-gélovou textúrou, ktorá sa okamžite vsiakne do pleti a krásne ju hydratuje a zjemní. A čo je úplne skvelé, ráno pleť vyzerá rovnako výborne; nevedieť, že som sa krémovala pred niekoľkými hodinami a medzitým spala, bola by som schopná sa rovno nalíčiť a ísť. Ako asi všetky krémy Clinique, ani tento neobsahuje žiadnu pridanú parfumáciu. Za tie roky už som si zvykla.  

Po pár večeroch používania krému som sa rozhodla ešte posilniť jeho účinky pomocou séra Clinique Smart Custom-Repair Serum. Oproti iným séram, s ktorými som mala doteraz tú česť, je o trochu hustejšie, skrátka, nie je to žiadna vodička. Zloženie sa mi dohľadať nepodarilo, ale šípim niečo silikónové, keďže pleť je po aplikácii vyhladená a póry sú rozostrené. To je ale jeden z mála benefitov, ktorý môžem konštatovať, inak nemám pocit, že by toto sérum prinášalo pleti niečo naviac. Neviem, či je to kvôli jeho mierne lepkavej textúre, ale sérum sa mi nepoužíva úplne príjemne, nejako sa s ním neviem zžiť a za srdce ma nechytilo.


Ako tretí som do tejto svojej monotématickej rutiny zaradila denný krém Clinque Smart SPF15 Custom-Repair Moisturizer. V prvom rade, ochranný faktor 15 považujem (aspoň u mňa) za úplne zbytočný. Buď sa po slnku nepohybujem (ako napríklad v tomto období, keď je ráno tma, na obed šero a večer tma) a ak by som sa pohybovala, určite by som použila krém s vyšším ochranným faktorom. Krém patrí k hutnejším a nie úplne rýchlo sa vsakuje. Napriek tomu, že je pocitovo najmastnejší z celej dnešnej štvorice, nedá sa povedať, že by mojej pleti poskytoval extra výživu či hydratáciu a to ani v kombinácii so sérom. Hoci make-up po ich použití netvorí suché mapy, na konci dňa je moja pleť stiahnutá a napätá, chýba jej komfort. (Na kozmetickom ošetrení som sa dokonca dozvedela, že sa mi na čele tvoria drobné šupinky). Tento svetlooranžový krém považujem za najslabší článok celej štvorice.   

Moja pleťová rutina by nebola kompletná bez očného krému. Tento sa volá Clinique Smart Custom-Repair Eye Treatment a prezentuje sa v airless flakóne s pumpičkou. Tá dávkuje presné množstvo produktu (o máličko väčšie ako zrnko ryže), ktoré rozdelím na polovicu a vklepem pod každé oko. Je ľahučký, nemastný a vďaka obsahu rozjasňujúcich častíc okolie oka zanechá presvetlené a to pôsobí sviežejším dojmom. Krém sľubuje spevnenie pleti, zmiernenie vrások a celkové zlepšenie vzhľadu očného okolia. Mám dosť mimických vrások a zatiaľ som si nejaké "zlepšenie" v tomto smere nevšimla, ale krém hydratuje k mojej plnej spokojnosti a to je dobrý základ. Používam ho asi tri týždne, takže na nejaké komplexné hodnotenie je priskoro, ale dojmy z neho sú viac ako pozitívne.

Produkty radu Smart sprevádzala bombastická marketingová kampaň, informácie o výskume a desiatkach patentov - a voči tomu som ja vždy skôr skeptická. Tento rad je zameraný na zmiernenie štyroch prejavov starnutia pleti - vrásky, strata pevnosti, strata jasu a nejednotný tón pleti. Tie posledné dva myslím, že u mňa celkom zafungovali, aj keď na brade a v okolí nosa mám stále dosť jemne červených miest, celkovo je moja pleť na pohľad krajšia a farebne zjednodušenejšia. Kde to ale trochu pokrivkáva, je už spomínaná úroveň hydratácie, minimálne u séra a denného krému (čo je vlastne polovica rutiny). Nočný krém či už so sérom alebo bez spĺňa moje hydratačné požiadavky do bodky a aj keď je jeho cena dosť vysoká, budem uvažovať o jeho nákupe v plnom balení. Výhradu mám akurát k tomu, že ani na jednej z miniatúr krémov nie je uvedený typ pleti, pre ktorý je daný krém určený (na stránke majú uvedené, že tieto krémy existujú v troch prevedeniach, pre typy pleti I - III), aj keď osobne hádam, že toto je dvojka, teda suchá až zmiešaná pleť.


2 komentáre:

  1. Mne sa veľmi páčia tie ich mini tégliky. :)

    www.rebelliouslily.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.