štvrtok 23. februára 2017

Oh, Durance!

Po čase som sa vrátila na "miesto činu", do môjho obľúbeného obchodíku Durance. Raz som tam bola pred Vianocami, vybrať si sviečku, ktorá nás následne sprevádzala svojou vôňou počas sviatkov, a potom vo chvíli, keď som dotyčnú sviečku vypálila a nutne som "potrebovala" novú.


Bolo sa ale treba dozásobiť aj tekutým mydlom na ruky a toto od Durance je hneď po Bonne Mere od L`Occitane mojim najobľúbenejším. Postupne skúšam všetky arómy a po citróne so zázvorom, makovom kvete, olivovom oleji a fige som sa rozhodla pre variant s výťažkom z bavlny. Sadol mi asi najlepšie, a to z dôvodu, že nie je v ňom cítiť žiadna pridaná parfumácia a vonia úplne neutrálne, čím mi pripomína už spomenuté marseillské mydlo od L`Occitane. Akurát čo do konzistencie je toto trochu redšie. Jeho umývacie vlastnosti to však nijako neznižuje, k rukám je veľmi jemné a vôbec ich nevysušuje. Viac sa oplatí kúpiť v náhradnej 750 ml náplni, ktorá je iba o pár eur drahšia ako základné 300 ml balenie s pumpičkou.


Výber sviečky nebol vôbec jednoduchý, ale to u mňa nie je vlastne nikdy. Máločo mi sadne pod nos a keď sa jedná o sviečku, musí to byť niečo, čo ma zaujme, je dostatočne výrazné, aby to bolo cítiť v priestore nášho bytu, ale aby mi to nespôsobovalo hlavybôľ. Vo vianočnej kolekcii ma oslovila okrem Au pied du sapin ešte Musc doux, teda jemné pižmo. Bohužiaľ, keď som sa do obchodu dostavila koncom januára, už bola vypredaná. Ale narazila som na veľmi podobnú vôňu, Musc Pétillant, teda iskrivé pižmo. Durance ho vo svojej klasifikácii radí medzi svieže a citrusové vône. Pre mňa je však stelesnením toho, ako si predstavujem ideálnu sladkú (nie presladenú!) hrejivú vôňu, ktorá má vďaka prítomnosti citrusových akordov svieže zakončenie. Pripomenula mi parfum, nejaký, ktorý dobre poznám, ale trvalo mi, kým mi to docvaklo; kombinácia mandarínka - pižmo sa nachádza v mojom najobľúbenejšom parfume od YSL - In Love Again. Od tohto zistenia som si ju zamilovala ešte viac. Myslím, že toto je vec, ktorá v mojich očiach odlišuje sviečky Durance od konkurencie - že ich vône sú vystavané ako parfumy, majú niekoľko "vrstiev", ktoré sa vzájomne dopĺňajú a harmonizujú. A musím spomenúť aj jednoduché a elegantné balenie. Toto je moja prvá nevianočná sviečka od Durance a tento regulárny obal sa mi páči viac ako tie u vianočných limitiek.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.