pondelok 3. augusta 2015

RECENZIA: Emma Hardie Amazing Face Starter Kit

Nie dávno som písala, že rôzne testovacie a cestovné balíčky sa tešia mojej veľkej obľube a dnes si to potvrdíme podrobným pohľadom do ďalšieho z nich. Odkiaľ som sa dozvedela o existencii značky Emma Hardie, to už naozaj neviem. Ale zapamätala som si, že vyrába odličovací balzam, ktorý som potom objavila na svojom obľúbenom e-shope feelunique. Z ceny plného balenia som trochu zalapala po dychu, ale našťastie tu bol finančne znesiteľnejší štartovací balíček (plus som ešte počkala na nejakú tú zľavu, ktorá sa na spomenutom e-shope z času na čas vyskytne).


Čo tento Amazing Face Starter Kit obsahuje? Balzam Moringa Cleansing Balm v slušnej veľkosti 50 ml a handričku na jeho odstraňovanie, malú tubu pleťového krému Age Support Cream (15 ml) a kozmetickú taštičku.

Začnem ňou, lebo tá je z tejto štvorice najmenej zaujímavá. Nechcem tým povedať, že je nekvalitná alebo zle ušitá. Má široké dno a je stabilná a ymestí sa do nej viacero vecí, ale taštičiek mám doma do bludu a radšej by som na jej mieste v tomto sete prijala napríklad ešte jednu mušelínovú handričku.


Balzam Moringa Cleansing Balm sa prezentuje v béžovej skrutkovacej dóze, ktorá pôsobí pomerne mohutným dojmom, pretože na samotnej dóze sa nachádza ešte jedna vrstva priehľadného plastu. Ja v tomto type balenia žiadnu pridanú hodnotu nevidím. Predpokladala som, že je to možno ochrana proti vytečeniu, ale keď sa balzam z dózy dostal omylom von, tak bol jednoducho vonku a žiaden dvojitý plast mu v tom nezabránil. Asi sa teraz pýtate, ako môže balzam tuhého skupenstva vytiecť. Je to tým, že tento balzam práve veľmi tuhý nie je. Keď som dózu prvý raz otvorila, pripomínal mi kokosový olej v štádiu roztápania - tuhá časť tvorila väčšinu obsahu, ale akoby plávala v oleji. Myslela som si, že tento stav je spôsobený tropickými teplotami, ale po pár dňoch balzam stuhol a teraz vzhľadom pripomína scukornatelý med.

Toto bol inak jeden z dôvodov, prečo som si tento balzam nezobrala na dovolenku. Za iných okolností by som považovala túto formu odličovania za najviac travel-friendly, ale nechcela som riskovať, že by dóza úplne netesnila, balzam by akurát vtedy skvapalnel a obsah mojej kozmetickej tašky by som našla plávať v oleji.


Čo ma zaujalo hneď pri prvom otvorení, bola intenzívna vôňa. Kto pozná vôňu moringa napríklad z telového radu produktov značky The Body Shop, asi už tuší. Ostala som v pomykove, lebo takéto silné arómy sú naozaj mimo môj záber, ale mohla som čakať, že balzam, ktorý má v názve slovo moringa nebude voňať po jahodách. Predstava, že si tento balzam dávam na tvár a že si s ním aj odličujem oči.... no, nebola som z nej v tranze, Prvé odličovanie bolo preto náležite opatrné a to na úkor účinnosti, oči som musela potom ešte doodličovať. Aspoň som si ale otestovala, že balzam neštípe ani na očiach ani v ich okolí a že pri ďalšom pokuse sa môžem do toho oprieť.

Výrobca tento balzam tituluje ako "rastlinný" a nákuk do zoznamu ingrediencií mu dáva za pravdu. Úplná prírodka to nie je, ale na popredných miestach nájdeme hroznový a mandľový olej, ďalej rôzne extrakty (moringa, divý fenikel) a oleje (jasmín, ruža, neroli, bergamot) a vitamín E. Na papieri to vyzerá krásne, hlavne všetky tie skrášľujúce účinky, ktoré sú im pripisované, ale ja som v tomto skeptik a najmä u produktu, ktorý na pleti neostáva, ale sa zmýva. (Jedine ak by som tento balzam použila ako celonočnú pleťovú masku, čo tiež výrobca odporúča, ale na to som si zatiaľ netrúfla.)  

Všetky (dva) odličovacie balzamy, ktoré som doteraz používala, sa nanášali na suchú tvár suchými rukami. Moringa Cleansing Balm je v tomto iný, v postupe sa uvádza, že je treba malé množstvo balzamu v dlani premiešať s pár kvapkami vody a krémovitú zmes, ktorá vznikne, aplikovať na tvár, oči a dekolt (ten ja vynechávam). Odličovanie s týmto balzamom je veľmi príjemné, jeho hodvábna textúra kĺže pod prstami a v okamihu rozpustí všetok make-up aj nečistoty.


V tej chvíli na scénu vstupuje ďalší člen tejto zostavy - mušelínová handrička. Veľkosťou asi ako dámska vreckovka, vyznačuje sa tým, že má každú stranu z iného materiálu. Jednu mušelínovú (to je to, čo vyzerá ako gáza) a druhú z mikrovlákna (vyzerá ako froté). Namočená v teplej vode a vyžmýkaná slúži na odstránenie patlaniny oleja a make-upu. Na to je primárne určená mušelínová strana a potom na dočistenie a miernu exfoliáciu sa používa strana z mikrovlákna. Neviem, aké sú v tom triky, ale pleť po použití tejto handričky je neuveriteľné hladká, jemná, pevná, akoby "vyleštená". Taký pocit som naposledy mala po použití čistiacej kefky. Handričku potom preperiem v rukách a nechám vysušiť, aby sa dala použiť na ďalší deň. (Samozrejme, že po niekoľkých použitiach ju hodím do práčky, našťastie sa dá prať na 40 stupňov).

Ak uprednostňujete odličovanie šup sem - šup tam, kombo balzam + handrička si pre vás nebude to pravé. Chce to trochu času, keď vezmem do úvahy aj to prepratie handričky po použití... niekomu, kto sa nechce večernou rutinou príliš zdržiavať (prípadne chodí domov ráno), by som tento spôsob úplne neodporúčala. Mám výhradu aj k tomu občasnému skvapalňovaniu balzamu, to ho v mojich očiach úplne diskvalifikuje na cestovné použitie. No a čomu úplne nerozumiem je poznámka či upozornenie na obale, týkajúce sa toho, že by balzam nemal vniknúť do očí (v tom prípade je treba ich vypláchnuť vodou). Ako si mám potom odlíčiť vnútornú spodnú linku? Asi iným odličovačom, tento nebudem riskovať. Ako som písala vyššie, síce ma v očnom okolí nedráždi, ale načo to siliť.


Štvrtým prvkom v tomto štartovacom sete je krém nazvaný Age Support. Píše sa o ňom ako o superhydratačnom kréme, ktorý by mal dodať pleti mladistvý jas. Zatiaľ nič také nebadám, ale krém plný rastlinných a morských výťažkov, kyseliny hyalurónovej, peptidov z avokáda a kmeňových buniek z plesnivca sa používa príjemne, hydratuje naozaj veľmi dobre a osvedčil sa ako nočný krém (pleť je ráno svieža a oddýchnutá) aj ako denný (dobre sa znáša s make-upom). Mohol by menej voňať, síce je parfumovaný inak ako balzam (v kréme hrá prím "starodávna" damascénska ruža, ktorú ja veľmi nemusím, je to pre mňa až príliš retro), ale stále je do dosť za hranicou mojej komfortnej zóny. Našťastie na pleti sa vôňa stratí.

Aby som to zhrnula, tento set určite zaujme tých, ktorí si chcú oťukať značku Emma Hardie, prípadne chcú skúsiť nový spôsob odličovania. Môže to byť aj pekný darček pre nejakú kozmetickú nadšenkyňu vo vašom okolí, ešte lepšie ak zároveň miluje vôňu moringa. Pre mňa osobne je tam tak trochu navyše tá taštička (namiesto nej mohla byť buď ešte jedna utierka alebo set mohol stáť o niečo menej), ale inak som rada, že som sa takto mohla so značkou Emma Hardie zoznámiť.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.