pondelok 12. októbra 2015

Blogerský TAG

Už som na svojom blogu dala zopár tipov na YouTube kanály (tu a tu), ale ešte som sa nepodelila o svoje obľúbené blogy, ktoré sledujem a čítam. Mohla som tu dať jednoduchý zoznam, ale to sa mi zdalo odfláknuté a keďže mám rada TAGy, uprednostnila som túto formu. TAG som našla na blogu Mademoiselle M.


1. Ktorý fashion blog ti príde najviac inšpiratívny?
Vanity time. Autorka je krásna žena, oblieka sa úplne klasicky a to je pre mňa tá najlepšia inšpirácia. Momentálne sa snažím posunúť svoj šatník týmto smerom, a hoci určite nemám podobný rozpočet ako Táňa, vždy sa rada pokochám jej outfitovými postami.

2. Ktorý z novších blogov ťa za poslednú dobu najviac zaujal?
The Rainbower. Síce už oslávil svoj prvý rok, ale stále ho radím medzi novšie. Jeho autorka raz niečo u mňa komentovala, ja som bola zvedavá, klika som na jej profil... a blog, ktorý sa za ním skrýval, vzápätí putoval medzi sledované.

3. Food blog, u ktorého večne slintáš?
Výpečky. Teraz mali pár mesiacov pauzu, ale minulý týždeň som zaznamenala novú aktivitu, čomu sa veľmi teším. Napríklad túto polievku sme zaradili do nášho domáceho repertóaru a varíme ju pravidelne.

4. Ktorý blog sleduješ najdlhšie (a odkedy)?
Ako vôbec prvý som začala sledovať francúzsky Mon blog de fille a to niekedy na prelome rokov 2009/2010. Naďabila som naň prostredníctvom rovnomenného YouTube kanála (hľadala som "smoky eye" a na jednom z výsledných videí ma zaujala krátkovlasá dáma), no a odvtedy som stálou čitateľkou. Blog oslávil minulý týždeň neuveriteľných 10 rokov a jeho autorka Helene je jednou z najznámejších francúzskych profesionálnych blogeriek. 

5. Blog, na ktorom sa ti najviac páčia fotografie?
Pri krátkovlasej francúzskej Helene ešte ostaneme, aj keď táto donedávna pobývala v Londýne. Pôvodne mala beauty blog, ktorý pred časom zrušila a nahradila novým - lexie blush. Je písaný dvojjazyčne, takže aj nefrankofónni čitatelia si prídu na svoje. Kozmetické témy nájdeme aj na tomto novom blogu, ale už nehrajú prvé husle a delia sa o pozornosť s lifestylovými a cestovateľskými článkami. No a na čo by som rada upozornila, sú práve sprievodné fotky, ktoré tvoria ich dominantnú časť. Ale uznávam, že dosť pomáha, že Helene je fotogenická žena a Londýn je fotogenické mesto. Mimoriadne pekné sú fotky z jej nedávneho pobytu na Tahiti, kde žije jej matka (how cool is that?). No a čoskoro sa môžeme tešiť prísun ďalších zaujímavých fotiek, keďže ako som napísala vyššie, s Londýnom sa rozlúčila a na čas sa presúva do Austrálie. 

6. Kvôli ktorému blogu najviac míňaš peniaze?
Keď to vezmem historicky, tak asi kvôli blogu zo štvrtej otázky a "vďaka" jeho sprievodným videám. Keď som ho začala sledovať, moja kozmetická výbava prakticky neexistovala a postupne som zistila, čo všetko "by sa mi hodilo". V súčastnosti už to tak neprežívam, v mojom veku a s mojimi kozmetickými skúsenosťami (haha, šediny prehovorili) už mám určitú nákupnú sebareflexiu. Ale určite ma inšpiruje napríklad Čokoládová kočka, pri čítaní jej blogu si asi najčastejšie hovorím "wow, to by som brala".

7. Ktorý blog ťa ukľudňuje?
Tak s týmto nemám spojený žiadny blog, ale ukľudňuje ma, keď si napríklad ráno v buse otvorím v telefóne aplikáciu Bloglovin a vidím nové články na čítanie. A naopak, prázdny Bloglovin ma frustruje a hovorím si "haló, to už nikto nič nepíše?". 

8. Ktorý blog ti príde najvtipnejší?
50 shades of Anna. (Už ten názov... ) Nie je to ten humor, že by ste sa pučili a plieskali po stehnách. Ale stačí jedna veta či slovíčko v texte a už sa smejem. S Annou ma spája to, že naše blogy uzreli svetlo sveta v rovnaký deň a to je ďalší dôvod, prečo mám jej blog medzi obľúbenými. 

9. Aký blog s nailartom alebo lakmi máš najradšej?
Môj vzťah k nailartu je nulový, ale laky si rada pozriem na blogu Viennettka. Mimochodom, bol to úplne prvý český blog, ktorý som začala sledovať, v blahej pamäti v roku 2011, keď bol v časopise InStyle super darček - lak Essie v plnej veľkosti a ja som si o týchto lakoch chcela vygoogliť viac. No a jeden z odkazov ma zaviedol práve na Viennettkin blog.

10. Najoriginálnejší blog?
Opäť sa vrátim do Francúzska a v tejto kategórii uvediem blog s názvom (de)maquillages. Jeho autorka Sophie má vzdelanie z oblasti biológie a marketingu a pracuje ako konzultantka na voľnej nohe pri tvorbe a výrobe kozmetických produktov. Čo je samé osebe dosť originálne. No a jej blog spája v sebe pohľad zákazníčky-"konzumentky" s pohľadom zo zákulisia - teda z výroby a marketingu. Na jej blogu sa vždy dozviem veľa informácií nielen o konkrétnych produktoch ale aj o najnovších globálnych trendoch v tejto oblasti.  

11. Na akom blogu čítaš najradšej recenzie?
Okrem kozmetických blogov, ktoré som už spomínala vyššie, ma bavia recenzie na blogu Viacstylu.

12. K akému blogu máš zvláštny vzťah?
Samozrejme k svojmu. No a potom k tým, u ktorých osobne poznám autorky, menovite fashion blogy Alice`s Fashion Diary a Moja skriňa.

13. U ktorej blogerky najviac obdivuješ líčenie?
Povedala by som Lisa Eldridge, ale ona je vizážistka modeliek a celebrít a nie blogerka (to ale nemení nič na tom, že líčenie na jej blogu je super, inšpiratívne a obdivuhodné; či už líči sama seba alebo ponúka ukážku svojej práce). Obdivujem každú blogerku, ktorá si vie svoje líčenie príčetne odfotiť, lebo pre mňa je to zatiaľ raketová veda. V tejto kategórii mi medzi prvými určite napadne blog Sofastars.

14. Blog, autora ktorého najviac obdivuješ?
Nikoho konkrétneho menovať nebudem, ale imponujú mi blogeri a blogerky, ktorí sú vytrvalí, píšu pravidelne a nestúpne im po päťdesiatom sledovateľovi a druhej spolupráci "sláva" do hlavy tak, že prestanú odpisovať na komentáre a komunikovať s čitateľmi.

15. Čo by si odkázala všetkým blogerom a blogerkám, keby to išlo?
Čo odkázať, aby som neznela ako kandidátka Miss Universe a neapelovala na svetový mier (ktorý je samozrejme veľmi dôležitý...)? Buďte svoji, po nikom sa neopičte, nerecenzujte každú hovadinu len preto, že vám ju niekto ponúkol zdarma, nespamujte iné blogy svojimi pozvánkami na giveaway. A ako som napísala v odpovedi na prechádzajúcu otázku - buďte vytrvalí, píšte pravidelne (ale nenúťte sa do toho), stojte nohami na zemi, buďte vďační za svojich čitateľov a komunikujte s nimi.       


2 komentáre:

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.