pondelok 9. novembra 2015

Starostlivosť o pleť - jeseň 2015

Ďalšia zmena ročného obdobia so sebou prináša zmeny v starostlivosti o pleť. A už sa stalo na blogu dobrým zvykom, že tieto zmeny zdokumentujem v podobe článku. Tu je teda moja aktuálna jesenná rutina.


Teraz je opäť také obdobie, že používam len minimum produktov. Z toho mi od minula ostali dva. Na ranné prebratie a osvieženie pleťová voda s rumančekom od Clarins, ktorá sa míňa pomaly a to ma len teší, lebo je naozaj skvelá. To isté nemôžem tvrdiť o balzame na pery Cold Cream od Avene, ale nie je ani vyslovene hrozný, tak už to s ním dajako dobojujem.

Krém ste mohli vidieť v nedávnom nákupnom článku. Pochádza z obchodíku L`Occitane a je určený pre normálnu až zmiešanú pleť. (Pre majiteľky suchej pleti ponúka L`Occitane hutnejší variant krému.) Obsahuje 5% masla karité a od toho sa odvíja aj jeho vôňa. Keďže tá patrí k mojim najobľúbenejším kozmetickým vôňami vôbec, ranné (ale aj večerné) krémovanie tváre si užívam. Tento upokojujúci krém má typický vzhľad a konzistenciu, ktorá je pre mňa akurát, do pleti sa vsakuje ihneď a nenecháva žiadne biele stopy ani sa tvár po nanesení neleskne. Plus by mal chrániť pred nepriaznivými vplyvmi prostredia, čo sa teraz na jeseň a v zime hodí. A páči sa mi aj obal, hoci sklenená dóza nie je úplne najpraktickejšia.


Hlavnou hviezdou večera (alebo večerov) je odličovací olej rovnakej značky a radu ako krém. Tak som sa naň tešila! Snáď som naň ešte nečítala zlú recenziu a to je vždy minimálne podozrivé. No a ja som asi tá, ktorá bude trochu okolo neho "bitchovať". I keď v podstate mi na ňom prekáža iba jedna vec, ale dosť významná. Začnem však pozitívami - olej mi maximálne vyhovuje, čo sa týka konzistencie, je asi najhustejší z tých, čo som doteraz vyskúšala, odličovanie s ním je neuveriteľne príjemné a komfortné. Vôňa - nemusím zdôrazňovať slovo karité, i keď tu je táto príjemná aróma trochu utlmená slnečnicovým olejom, ktorý tvorí základnú zložku. Nemám nič ani proti obalu, i keď zatváranie pumpičky nepatrí k najpevnejším, čo ho limituje na domáce použitie. Aj cena sa dá zniesť (19 EUR, ja som naň mala zľavu 20%). Odličuje perfektne, nedávno recenzovanú mascaru, ktorá je čierno-čierna, vodeodolnú linku od Kat Von D (o ktorej sa na blogu určite ešte dočítate), make-up z tváre.... nič nie je pre tento olej problém. Problém nastane až po odlíčení. Lebo mi ostáva taký ten "závoj" alias hmla pred očami a raz mi dokonca po ňom slzili oči. Trochu čudné je, že to nebolo sprevádzané žiadnym štípaním. Ešte mu dám nejakú šancu (dve, tri), ale nebudem si robiť násilie. Ak sa to bude opakovať, na oči budem používať špeciálny na ne určený odličovač a olejom potom odlíčim zvyšok tváre. Mierne ma pobavila ikonka na obale, že po otvorení treba olej spotrebovať do troch mesiacov...o tom pochybujem, že sa podarí, jedine, že by som si každý večer po odlíčení dala z neho za štamprlík.

Večer po odlíčení použijem ten istý krém ako ráno. Jeho vôňa ma vyslovene upokojuje, čiže na večer sa mi zdá ešte vhodnejší, príjemne ma naladí na oddychovú nôtu. Čo by som ešte rada zdôraznila pri tomto kréme (ale vlastne aj pri oleji) je pôvod maslo karité, ktoré sa používa na jeho výrobu. Pochádza z Burkina Faso, kde ho spracúva komunita miestnych žien. L`Occitane s nimi spolupracuje už viac ako 25 rokov. Tento spôsob spolupráce, ktorá vedie k ekonomickej emancipácii miestnych žien, mne osobne veľmi imponuje a som rada, že ich snaženie môžem podporiť aspoň takouto formou. (O projektoch L`Occitane sa môžete viac dočítať na ich stránke v sekcii "O nás".)

Po kréme na tvár nasleduje očný krém od Balance Me z minuloročného Lookfantastic boxu, ktorý vlastne očným krémom ani nie je, ale píše sa tam "na mimické vrásky" a tie ja mám najviac práve v okolí očí. Ale úplne k očiam si ho nedávam, lebo má jemnú mentolovú arómu, ktorá pre očné okolie nie je ideálna. Úprimne, tento krém asi nič nerobí, ale už ho dopoužívam. Mohla by som ho ešte aplikovať na ďalšie miesta na tvári, kde mám mimické vrásky - okolie úst alebo čelo (z Francúzska som si priniesla zlozvyk dvíhať obočie, ako vyjadrenie údivu, skepsy a ďalších emócií... a výsledkom je, že mám na čele zopár rýh), ale na to akosi nemám kapacitu. Prípadne ho výrobca odporúča používať ráno ako bázu pod make-up, teda po nanesení denného krému a pred líčením, ale to už naozaj ide mimo mňa. Ingrediencie na obale uvedené nie sú, iba to, že 99% z nich je prírodného pôvodu.

Poslednou vecou, o ktorej chcem dnes písať, je termálne voda v spreji od Uriage. Síce ju nepoužívam denne, ale do iného článku sa mi nehodila. Oproti iným podobným vodám je tam jeden podstatný rozdiel - je slaná. Aj keď teda nie úplne morská. Používam ju tak rôzne, ale najčastejšie na upokojenie pokožky po depilácii, na odstránenie pleťovej masky a na navlhčenie špongie na make-up. U nás v lekárňach sa bohužiaľ (zatiaľ?) nedá zohnať a v ČR len v tých s názvom Dr. Max a to je asi jej jediný negatívny bod. Sprej vytvára jemnú hmlu podľa výrobcu by nemala vysušovať pleť ani keď ju na nej necháte zaschnúť (iné termálne vody toto v popise nemajú, preto ich po použití zvyknem vzápätí osušiť). Je vhodná aj na citlivú a reaktívnu pokožku každého veku - pre bábätká, deti aj dospelých.

   

2 komentáre:

  1. Tonikum Clarins musim vyskusat. Citala som dobre recenzie.
    Olej som mala od The Body Shop a tiez mi robil "hmlu" v ociach. Nakoniec som ho pouzivala len na tvar a nie na oci. :-)
    A inak Uriage sa da objednat cez Parfums.
    Lucia

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja som mala olej TBS, ale toto mi nerobil. Uriage som na parfums videla, len mne islo v clanku skor o to zdoraznit, ze v nasom Dr. Maxovi na rozdiel od ceskeho sa zohnat neda :)

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.