pondelok 23. mája 2016

Drogérka nemusí byť prekérka

Nadpis nie je úplne z mojej hlavy, požičala som si ho z jedného hashtagu (#drogerkaneniprekerka), ktorý začiatkom roka koloval po Instagrame, a ktorý tón dnešného článku pomerne dobre vystihuje. Pretože hoci môj vzťah k dekoratívnej kozmetike predávanej v drogérii by sa dal nazvať ako vlažný (mám tam síce "svoje" stojany, ktoré nezabudnem občas skontrolovať, ale málokedy hľadám mimo túto svoju komfortnú zónu), dnes budem (prevažne) chváliť.


O mojich peripetiách pri hľadaní nového make-upu som písala tu. A nepredpokladala som, že budem sláviť úspech v drogérii. Ale natrafila som na Bourjois. Make-upy od tejto značky sú pre mňa svetlou (doslova!) výnimkou, v mori drogériovej make-upovej oranžády. V dobrom spomínam na ich CC krém (recenzia tu) alebo na make-up Flower Perfection. Hoci momentálne majú v stojane dve novinky, mňa upútal make-up staršieho dáta - Healthy Mix, ktorý bol v čase svojho uvedenia na trh veľkou senzáciou (aspoň podľa počtu oslavných video- a blogorecenzií).


Naďabila som na najsvetlejší odtieň so žltým podtónom 51 Vanille clair / Light vanilla a keďže sa mi zdal farebne vhodný, šup s ním do košíka. Bolo to odo mňa pomerne nezodpovedné, lebo som ho skúšala iba na ruke, ale aspoň som sa bola pozrieť na dennom svetle, či nie je oranžový alebo ružový. Nebol, a tak som to riskla (s 25% zľavou, ktorá práve vtedy fičala na dekoratívku v DMke, som si povedala, že idem do toho) a objektívne musím povedať, že mohol byť ešte o cca pol stupňa svetlejší. Zapracovaný do pleti našťastie nepôsobí vôbec šokujúco alebo nepatrične. Takže za svetlý odtieň chválim, a zároveň vidím ešte priestor na zlepšenie. Keďže dnes chcem byť stručná ďalšie vlastnosti zhrniem v odrážkach:
  • napriek podtitulu "radiance reveal" nepozorujem žiadne rozjasnenie pleti;
  • efekt na pleti by som označila ako prirodzený (ani extra rozjasňujúci ani matný) a krytie stredné s možnosťou vrstvenia;
  • oceňujem praktické dávkovanie, množstvo rovnajúce sa jednému pumpnutiu stačí na celú tvár;
  • veľmi dobre si rozumie nielen so štetcami na make-up ale aj s hubkou;
  • vonia veľmi jemne, s nádychom niečoho ovocného;
  • po cca štyroch hodinách treba zmatniť nos buď zmatňujúcim papierkom alebo púdrom;
  • pri suchej/dehydrovanej pokožke má tendenciu zvýrazňovať suché miesta;
  • výdrž je skvelá, bežný pracovný deň zvláda a večer je čo odličovať;
  • sklenený flakón je ťažký a nepraktický na prenášanie. 
Moja pleť nie je aktuálne vo svojej top forme a trpím hlavne na ten lesklý nos a suché líca, ale to považujem za problém pleťovej kozmetiky (niečo v mojej rutine škrípe a ja sa zatiaľ márne snažím nájsť vinníka), nie make-upu. Ak si toto odmyslím, tento make-up určite stojí za povšimnutie.

Ako druhú tu máme mascaru. Nebyť francúzskych youtuberiek, ostala by pre mňa neobjavená a to by bola škoda! Catrice Glam & Doll je totiž jeden z prekvapení tohto roka a zosadil z trónu moju doteraz najobľúbenejšiu drogérkovú mascaru - False Lash Effect od Max Factor. Áno, až tak.


Skôr než začnem aplaudovať, jedna poznámka k názvu. Spomínané youtuberky o nej hovorili ako o Glam & Doll a pod týmto názvom ju nájdete aj na stránke výrobcu. Keď som ju kupovala, mala názov Glamour Doll, ale keď som sa dívala minulý týždeň, už som v stojane videla správny názov Glam & Doll. A čím si ma získala?
  • tvar a veľkosť kefky (dokážem si s ňou nalíčiť aj riasy pri vnútorom kútiku oka);
  • jednoduchosť používania (súvisí s predchádzajúcim bodom - nalíčim sa s ňou bez toho, aby som si začiernila pol viečka);
  • drží riasy vytočené celý deň;
  • neopadáva, nedrobí sa a nešmuhuje;
  • nesmrdí;
  • je veľmi dobre dostupná;
  • a za skvelú cenu (menej ako 5 eur)
Myslím, že slabšou stránkou bude živostnosť, po cca mesiaci a pol sa mi zdá taká suchšia, ale za tú cenu jej to odpustím. Podľa mňa ideálna alternatíva napríklad na dovolenku, keď chcete aspoň minimálny make-up a nechcete veľa investovať do vodeodolnej mascary. Pre mňa je to po dlhej dobe konečne nekomplikovaná mascara, ktorou sa nalíčim za pol minúty bez nejakých drám. A to veľmi vítam, keďže ráno nemám času na rozdávanie.

Bodku za dnešným článkom dá rúž. Značka Max Factor nedávno uviedla rad inšpirovaný Marilyn Monroe a ja som si vylučovacou metódou vybrala odtieň 01 Ruby Red.


Jedná sa neutrálnu červenú bez prívlastkov. Okrem nej existujú ešte červená s oranžovým podtónom, s ružovým a tmavšia vínová. Počas Festivalu krásy v My Bratislava som si tento rúž kúpila so zaujímavou zľavou, za plnú cenu (takmer 10 eur) by som váhala. Moje postrehy sú nasledovné:
  • žiarivý červený obal hranatého tvaru nie je z najdiskrétnejších, ale mne sa napriek tomu páči;
  • rúž vonia citrónovo v kombinácii s niečim mätovým (znie to divoko, ale dá sa to prežiť);
  • tvarovo mi rúž vyhovuje a viem sa s ním precízne nalíčiť;
  • konzistencia je krémovo-gélová, čo zvyšuje ľahkosť a komfort aplikácie;
  • na plné krytie potrebujem niekoľko tenkých vrstiev (prvá zvyčajne štetcom, ostatné priamo);
  • výdrž sa pohybuje v mojich štandardných štyroch hodinách (doobednú kávu prežije, obed sa mu stáva osudým);
  • z pier vôbec neodchádza rovnomerne, zo stredu sa stratí a ostane nepekná vonkajšia kontúra + farba zalezená v ryhách;
  • treba mať pery v top forme, inak zvýrazní každú ich nedokonalosť (ako vidno aj na fotke)
Z dnes predstavenej trojice považujem tento rúž za najslabší článok, ale napriek tomu ho úplne nezatracujem. Myslím, že pre začiatočníčky v oblasti červených rúžov (za ktorú sa aj ja považujem), je to dobrá voľba na otestovanie, či vôbec chcem a budem takto výrazné červené pery nosiť. Oveľa lepšie u mňa dopadol make-up od Bourjois, ktorý si myslím, že sa naplno ukáže, keď sa moja pleť trochu pozviecha a absolútnym miláčikom je mascara od Catrice, ktorú fakt silno odporúčam.

4 komentáre:

  1. Tak na tú maskaru sa musím pozrieť. Takéto kefky ja môžem :). Bourjois Healthy mix mi sedel, aj napriek mojej zmiešanej pleti a tým, že nematoval, ale podstatné bolo, že nezvýrazňoval čo nemal a nevysúšal :). A plusom samozrejme je aj odtieň.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj, prosím ťa tú riasenku si skúšala aj v nevodeodolnej forme ? Vodeodolné nekupujem a tak by ma zaujímalo či aj tá klasická je super pretože tú MF (spomínanú vyššie) mám tiež veľmi rada =). A make up Bourjois mi tiež sedí, teraz je dokonca nejaká novinka rozjasňujúci v tube tak som zvedavá aj na ten =) . Pekný deň prajem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Iba tuto vodeodolnu, vraj lepsie udrzi vytocene riasy, tak preto. Ten make-up evidujem, ale klasicky problem u mna, najsvetlejsi odtien prilis ruzovy a druhy v poradi prilis oranzovy (tmavy).

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.