štvrtok 27. októbra 2016

Tri novinky z kúpeľne - 2x Le Petit Marseillais & Caudalie

Dnešným článkom si trochu nostalgicky pripomeniem leto, dovolenku a hlavne moje francúzske nákupy, keďže prezentovaná trojica má svoj pôvod práve tam. 


Začnem značkou Le Petit Marseillais (ďalej len LPM). Zameriava sa na telovú kozmetiku (tekuté aj tuhé mydlá, sprchové gély, peelingy a telové mlieka) a vlasovú kozmetiku (šampóny, kondicionéry, masky a iná doplnková starostlivosť). Z bohatého portfólia telových mliek najrôznejších aróm som si vybrala to s názvom Douceur (jemnosť), ktoré obsahuje výťažky z bavlníka, vlčieho maku a sladkej mandle. Jeho vôňa je unikátna a neviem, k čomu by som ju prirovnala. Má v sebe dávku sviežosti, zároveň je veľmi púdrová a ženská. Pôsobí na mňa veľmi upokojujúco a na pokožke ostáva pomerne dlho. Toto telové mlieko je určené pre suchú pokožku, ktorú hydratuje počas 24 hodín (čo potvrdzujem). Jeho textúra je jemná, hustá tak akurát a do pokožky sa vpije okamžite a bez lepkavého efektu. Trochu ma mrzí, že som si kúpila iba balenie s objemom 250 ml, ale väčšie v danom obchode jednak nemali a druhak kvôli hmotnosti batožiny (ktorú sme aj tak mierne prešvihli) som sa musela krotiť. 

K nákupu tekutého mydla LPM ma inšpirovalo to, že presne také isté s vôňou olív mali aj v byte, kde sme počas dovolenky bývali. Keďže mi super vyhovovalo, kúpila som si ho vo forme náhradnej náplne (dôvod som uviedla vyššie) ako suvenír domov. V tejto chvíli je už samozrejme preliate v nádobke s dávkovačom a nejaký ten týždeň ho používame. Podľa zloženia sa dá vidieť, že to nie je úplne to "pravé" marseillské mydlo, napriek tomu mi ruky nevysušuje a úžasne ich prevonia. A olivy z neho úplne necítim, je to skôr taká dezinfekčná aróma, ale tá mi v tomto type produktu veľmi vyhovuje, lebo ešte znásobí pocit čistých rúk.


Telový peeling od Caudalie ma zase zaujal predovšetkým svojim názvom - Crushed Cabernet. Ale ten úplne realitu nevystihuje, žiadne rozmliaždené hrozno odrody cabernet v ňom (aspoň na pohľad) nenájdeme, iba rozdrvené hroznové kôstky. Okrem nich v zložení objavíme aj šesť esenciálnych olejov, najviac tam podľa mňa cítiť citrónovú trávu, ktorá dodáva peelingu svieži tón. Vôňou mi je tento peeling oveľa bližší ako jeho "príbuzný" z radu Divine, o ktorom som písala dávnejšie. Napriek prítomnosti olejov v zložení tento peeling nemá mastný základ a po použití na pokožke neostáva olejový "povlak", ktorý pre mňa zvykol byť akousi známkou komfortu. V každom prípade však ostáva pokožka tela čistá a hladká, nikde neťahá ani nie je presušená. Následne sa už nekrémujem, lebo si chcem na sebe uchovať tú sviežu vôňu čo najdlhšie. Uvidím ako v tuhej zime, ale aktuálne mi vynechanie telového mlieka raz do týždňa nespôsobuje žiadne komplikácie. Telový peeling Crushed Cabernet je súčasťou zoštíhľovacieho radu. ale teda nejaký úbytok na problematických partiách som nezaznamenala, a pochybujem, že použitie jeden raz do týždňa, ma nejako vytrhne. Ale vždy môžem dúfať v zázrak.

Táto trojica úplne splnila očakávania, aj keď uznávam, že v prípade telového mlieka a tekutého mydla tie nároky nie sú nejaké vysoké a tým pádom ani nie je veľmi čo pokaziť. Značka LPM je mi veľmi sympatická a mrzí ma, že ju u nás bežne nedostať, určite by ich produkty mali u mňa doma stále miesto. Telový peeling od Caudalie, až na maličkosť, že zrniečka sa neroztápajú a ja ich musím potom zmývať z vane do odtoku, hodnotím veľmi vysoko, Môjho favorita všetkých čias - mandľový peeling od L`Occitane - síce z pomyselného trónu nezosadil, ale statočne mu šliapol na päty.
  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.