pondelok 12. februára 2018

Veľké novoročné triedenie a čistka dekoratívnej kozmetiky

S novým rokom som zatúžila urobiť veľké poriadky v mojom oddelení dekoratívnej kozmetiky. Existujú typy produktov, ktoré spotrebúvam celkom pravidelne - mascary, make-upy, korektory, púdre, ... a potom také, kde je to s tou spotrebou horšie a iba sa hromadia. A to si nemyslím, že som nejaký mega-zberateľ alebo že si kupujem každú druhú novinku.


No ale za tie časy, čo blogujem (ba aj predtým) sa mi toho nazbieralo pomerne dosť, a tak som sa jedného krásneho dňa posadila k môjmu kozmetickému stolíku, prešla všetky priečinky od vrchu až dole a takmer v každom som našla niečo, čo (1) vôbec nepoužívam, (2) vlastním už veľmi dlho na to, aby to bolo bezpečné na používanie (týka sa hlavne krémových produktov), (3) kombinácia predchádzajúcich dvoch, (4) alebo čo som zaradila medzi prepadáky a z mne neznámych dôvodov nevyhodila.

Po úvodnej vysvetlivke "ako", sa dostávam k jadru dnešného článku a k fotoreportáži o tom, čo konkrétne som vyradila.

I. krémové produkty na oči:

O krémových očných tieňoch som písala v tomto článku. Ten od Maybelline som vyhodila už dávnejšie (predtým som ho používala na dokreslenie obočia), s ostatnými sa lúčim teraz. Tie v kalíškoch sú vyschnuté a ten od Clinique ma omrzel a prakticky už po ňom nesiaham.

Báza pod očné tiene Primer Potion od Urban Decay v champagne odtieni Sin bola jednu dobu veľký hit, ale už ju mám otvorenú dosť dlho a okrem toho som používaním zistila, že sa nehodí pod každé líčenie (keďže je zafarbená a ešte aj trblietavá). Úplne mi stačí jedna klasická báza.


II. krémové produkty na tvár:

Lícenky Boujois (recenzia tu) a Stila (recenzia tu) som vyradila, pretože tú prvú už vôbec nepoužívam (je fajn, ale mám aj obľúbenejšie) a tú druhú iba sezónne - na jar/začiatkom leta. Vydržala ich so mnou tri, ale štvrtú už nechcem riskovať, pretože jej doba spotreby (6 mesiacov po otvorení) je už dávno prešvihnutá.

Korektor od Pur, ktorý bol súčasťou Lookfantastic beauty boxu bol pre mňa bohužiaľ tmavý a používala som ho preto iba v lete. Jeho doba spotreby je 6 mesiacov, a tak ďalšie leto s ním už nestrávim.

Rozjasňovač od Urban Decay v odtieni Sin je v podobnom tóne ako rovnomenná báza a hoci je nádherný a zo všetkých dnešných vyradencov sa mi s ním lúči najťažšie, musím čeliť realite - rozjasňovače nepoužívam a napriek viacerým pokusom zaradiť ich do mojej make-up rutiny sa mi to jednoducho nepodarilo.  

III. produkty na pery

Lesk Revlon a rúž Rimmel som pasovala za prepadáky roka 2016 a doteraz neviem, prečo som sa ich už vtedy nezbavila. Zázrak sa nekonal a ani jeden z nich nezačal na mne fungovať.




Tónovaný balzam L´Oréal (článok tu) som používala iba chvíľu, lebo ma rušila jeho umelá prechemizovaná vôňa. Ani účinkami to nie je žiadna hitparáda a postupne sa u mňa presadili iné produkty a tento upadol do zabudnutia.

Vyradila som aj kontúrky Artdeco a Maybelline (písala som o nich tu). Tú prvú preto, že na perách nič nerobila (a našla som oveľa lepšiu náhradu od Urban Decay) a tú druhú preto, že k nej nemám adekvátny rúž, takže mi je zbytočná.

IV. púdrové očné tiene (a lícenka)

Vyhadzujem očné tiene zo Z-palette (článok tu), pretože už majú svoje roky, ten sivý hrozne práši, olivovozelený sa mi popravde veľmi nehodil, a preto som ho používala minimálne a tie tri malinké sú zo storočných paletiek a už do nich vôbec nesiaham.
 

Paletka bola limitovaná edícia Clinique tuším na Vianoce roku 2010, čo z nej robí historickú relikviu samú osebe. Na lícenke sa navyše vytvorila krusta, ktorú som niekoľko krát oškrabovala, takže je čas sa rozlúčiť.

V. ceruzky na oči

Tu som vyraďovala najviac a v budúcnosti si musím dať na nákup podobných záležitostí pozor, lebo sa ľahko hromadia, ale so spotrebou je to horšie. Lúčim sa s troma fialovými (Yves Rocher, Bourjois a Max Factor), jednou striebornou (Max Factor), modrou (L`Oreal), petrolejovou, svetloružovou a čiernou (Avon) a obojstrannou svetlo- a tmavohnedou (Clinique). Napriek masívnej čistke mi rovnaký počet, teda deväť, ešte ostal.



VI. ostatné

Posledná skupina sú produkty mimo kategórie, teda to, čo sa inam nehodilo. Iridescent Pressed Powder od MAC je strašne stará záležitosť, mám ju ešte z mojich parížskych čias (teda minimálne 11 rokov), je spotrebovaný tak z dvoch tretín a hoci sa jedná o krásny rozjasňujúci púder, ako som písala vyššie, rozjasňovače sa mi nepodarilo trvalo umiestniť do mojej make-up rutiny. (Obal si nechávam aj spolu krémovým očným tieňom z bodu I. a zanesiem ho do butiku v rámci programu "Back to MAC").

Set na obočie od Catrice som svojho času milovala, ale ako to býva, nahradili ho iné produkty, ku ktorým inklinujem viac. Nepoužila som ho ani nepamätám.

A ako záverečný bonbónik tu mám produkt, o ktorom som na blogu ani nepísala - umelé riasy Eyelure v spolupráci s Cheryl (Tweedy Cole Fernandez-Versini). Pokúsila som sa ich "inštalovať" presne jeden raz... a nepodarilo sa. Je to už niekoľko rokov (kúpila som si ich pri príležitosti tematického firemného večierka na jeseň 2013) a k druhému pokusu som sa nikdy neodhodlala.


Ufff... priznám sa, že keď to vidím takto pokope a nafotené, tak ma to celkom núti k zamysleniu nad počtom dekoratívnej kozmetiky, ktorý je rozumný, obhájiteľný (každý to má asi nastavené inak, že áno) a hlavne spotrebovateľný. Ale na druhej strane, je to moja prvá veľká čistka za päť rokov, takže sa takéto počty asi dali čakať.

V budúcnosti určite plánujem čistku lakov na nechty a chystám sa prejsť aj produkty starostlivosti o pleť, telo a vlasy, či tam náhodou nenájdem nejaké "ležiaky", ktoré iba zaberajú miesto (nejaké tipy mám, ale neočakávam ani zďaleka, že by sme sa dostali k takýmto číslam, pretože tam to predsalen rotuje trošku viac).


2 komentáre:

  1. Ja robím čistky v kozmetike pravidelne, pretože by som to inak všetko nemala ani kam poriadne dať :D. Väčšinu kozmetiku dávam mamine a sestre a najmä mamina sa vždy teší, čo jej znovu prinesiem :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, uz aj ja to tak budem robit, co mi nesedi, posunut okamzite dalej, aby z toho mohol profitovat niekto dalsi :)

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.