nedeľa 10. marca 2013

Starostlivosť o pleť - jednotka špeciálneho nasadenia




Článok o aktuálnej základnej dennej starostlivosti sme tu už mali. Niekedy si však situácia vyžaduje použitie ďalších prostriedkov a o tých budem písať dnes. V podstate sa jedná o doplnenie mojej večernej starostlivosti o pleť. Tým samozrejme netvrdím, že pleťové masky a peelingy sú určené len na túto časť dňa, ale ja na to napríklad ráno čas nemám. Oveľa radšej využijem voľný večer, keď je Hubbs v práci a približne raz do týždňa si urobím kozmetický „me time“

Začínam odlíčením make-upu a nasleduje exfoliácia (peeling). Striedam dva produkty, Dermalogica Gentle Cream Exfoliant a Clinique 7 Day Scrub Cream. Prvý z nich je vlastne 2 v 1 – maska a zároveň chemický peeling, ktorý pôsobením hydroxy kyselín (mliečnej a salicylovej) odstraňuje z povrchu pokožky odumreté bunky. Na pleť ho nanesiem v tenkej vrstve pomocou štetca The Body Shop Foundation Brush (pôvodne určeného na aplikáciu make-upu, ale na to mi viac vyhovuje iný typ štetca, preto táto zmena funkcie) , vyhýbam sa okoliu očí a úst. Podľa návodu by sa mal tento exfoliant nechať pôsobiť 10 – 15 minút. Skúsila som, bolo to príliš, pleť reagovala začervenaním, preto som interval skrátila na 5 – 10 minút. Po uplynutí tejto doby tvár starostlivo opláchnem teplou vodou. Alternatívou k tomuto kroku je “mechanický” peeling v podobe vyššie spomenutého prípravku od Clinique. Vlastním iba malé cestovné balenie, ktoré bolo súčasťou jedného bonusu k nákupu (o ňom viac na záver). Obsahuje jemné, skutočne malé zrniečka, ktoré pleť nedráždia. Nanáša sa na tvár krúživými pohybmi a oplachuje sa vodou. V popise výrobku sa uvádza, že sa môže použiť aj na pery – priznávam, neskúsila som.

Druhým bodom večerného programu je hydratácia, a to nie hocijaká, ale priam intenzívna. Masku Clinique Skin Calming Moisture Mask nanášam buď štetcom (samozrejme očisteným) alebo prstami. Na obale sa píše doba pôsobenia päť minút, ale ja ju s radosťou predlžujem. Maska je hustá s textúrou balzamu a jej použitie je veľmi príjemné. Natriem si na tvár hrubú vrstvu a relaxujem, či už pri knihe, obľúbenom seriáli alebo beauty videách na youtube. Niekedy pol hodinu, niekedy hodinu; podľa nálady a okolností. Zvyšok masky, ktorý sa nevstrebal, odstránim tak, že tvár prestriekam minerálnou vodou v spreji Vichy Eau Thermale a dočistím pomocou vatového tampónu.

Na záver aplikujem sérum Clinique Repairwear Laser Focus Wrinkle & UV Damage Corrector, určené na ochranu pleti pred externým vplyvom (slnko, stress, znečistenie) a ktoré zároveň pomáha jej obnove. (Pre toto sérum som našla aj dve alternatívne použitia: na jazvy po nedokonalostiach pleti a na upokojenie podráždenej pleti po úprave obočia pinzetou.) Ako úplne posledný krok nanesiem nočný a očný krém. 

V prípade, že sa objaví na pleti nejaká nedokonalosť, riešim to pomocou gélu Clinique Blemish Solutions Spot Treatment Gel, ktorý nanesiem na postihnuté miesto a nechám zaschnúť. 

A ešte sľúbený bonus, ktorý som dostala ako darček k nákupu od GardenPharmacy

Okrem už spomenutého peelingu a séra obsahoval aj lesk na pery Superbalm Moisturizing Gloss v odtieni 02 Raspberry, riasenku High Impact Mascara čiernej farby a očný krém Repairwear Intensive Eye Cream, všetko vo veľkostiach travel alebo deluxe sample a kozmetickú taštičku s kvetinovou potlačou. Riasenku som spotrebovala už dávnejšie, zhodnotila som ju tu. Očný krém je už tiež minulosťou, krátka recenzia sa objaví v druhej časti seriálu o spotrebovaných produktoch. Lesk na pery aktuálne používam.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.