pondelok 10. februára 2014

Non-beauty favourites - knihy, jedlo, seriál

Po čase dávam priestor na blogu aj veciam mimo kozmetiky, ktoré ma zaujali, potešili a o ktoré sa chcem podeliť. Bude to prevažne o jedle, ale nielen o ňom.


Neviem, či knihy o jedle patria viac do kategorií "knihy" alebo "jedlo". Tu sú najnovšie, ktoré pribudli do našej knižnice. Prvá je od Lorraine Pascale, má názov Fast, Fresh and Easy Food a dostala som ju na Vianoce. Lorraine poznám z vysielania TV Paprika a jej programy veľmi rada sledujem. Jej recepty sú jednoduché, chutné a drvivá väčšina je z bežne dostupných surovín. Najviac nám zatiaľ chutila ostro-kyslá polievka s krevetami, skvelý bol aj rybací burger s domácimi hranolkami alebo quesadilla s kozím syrom, medom a lieskovými orieškami. Určite to nie je posledná kniha od Lorraine v našej domácnosti.

Druhou je kniha z edície Apetit na cestách - Bon apétit! aneb Lekce francouzské kuchyně. Francúzsku kuchyňu milujem. A čítať o nej je takmer také dobré ako ju vychutnávať, hlavne, ak je tak krásne nafotená ako v tejto knihe. Recepty sú mi z veľkej časti známe, ale je praktické mať ich takto na jednom mieste.

Neoddeliteľnou súčasťou našej domácej kuchyne sú dezerty. Pečenie ma baví a stále hľadám novú inšpiráciu. Jej veľkým zdrojom je pre mňa stránka Joy of Baking a rovnomenný YouTube kanál. Či už to boli cookies, muffiny, lievance, mrkvový koláč, vždy sme si pochutili.

Niekedy sa nám však nechce ani variť ani piecť a radšej sa najeme vonku. Mojim obľúbeným miestom v kategórii fastfood je Bageterie Boulevard v nákupnom centre Central v Bratislave. Skvelé bagety, polievky, sezónne menu alebo ľadový čaj, chutí mi tam všetko.

zdroj: http://img.ceskatelevize.cz/program/porady/10354229723/foto09/gal1_05.jpg
Ale poďme už od jedla, mám tu tip na TV seriál, ktorý ma baví. Vysielajú ho na ČT 1 každý pondelok o 20.00 a volá sa Případy 1. oddělení. Spracovaný je podľa skutočných krimi prípadov a okrem autentickosti a zaujímavého hereckého obsadenia na ňom oceňujem to, že sa zameriava na samotný kriminálny príbeh a nie na (mimo)pracovné vzťahy a záležitosti, čo je podľa mňa taký neduh súčasných nielen krimiseriálov. 

Tak pekné čítanie, varenie, jedenie a sledovanie :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.