pondelok 17. júna 2013

Moja "foundation routine" - leto 2013

Napísanie recenzie make-upu Touche Éclat od YSL ma priviedlo k myšlienke venovať samostatný článok tomu, ako si robím základný make-up tváre. Vopred upozorňujem, že niektoré produkty a štetce sa budú opakovať - zmienila som sa o nich napr. v článku o weekendovom make-upe alebo v článkoch o štetcoch (tu a tu) - ale dnes ich chcem dať do kontextu mojej aktuálnej foundation routine.



Základom základu je samozrejme očistená a hydratovaná pleť. V prípade nejakých nedokonalostí ako ďalší krok nanesiem na príslušné miesta pomocou štetca Pixel Point Eyeliner Brush od Real Techniques (áno, to je ten, ktorému každý vymýšľa alternatívne využitie, lebo na očné linky je príliš hrubý) korektor z palety Sephora Concealer Palette. Obsahuje štyri odtiene, ja využívam dva z nich - zelený (2 leaf) na neutralizáciu červených miest a svetlobéžový (1 nude) na ich prekrytie. Oba korektory majú hustú krémovú textúru a vyššie spomenutý štetec s ňou výborne pracuje, navyše sa s ním presne dostanem aj na ťažšie prístupné miesta (napr. záhyby pri dolnej časti nosa).

Po korekcii nastáva čas na zjednotenie pleti pomocou make-upu alias foundation, v súčasnosti Touche Éclat od YSL. Nebudem sa o ňom podrobne zmieňovať, vyčerpávajúco som sa mu venovala v už citovanej recenzii. Aplikujem ho hociktorým z mojich troch štetcov určených na tento účel, ktorý je práve čistý. Najprv si jednu dávku z pumpičky vytlačím na chrbát ruky a potom prstom urobím na tvári päť bodov - na čele, nose, brade a lícach a tie rozotriem štetcom dostratena.

Okolie očí si vyžaduje osobitnú pozornosť. Moja pleť na tomto mieste je tenká ako cigaretový papier a presvitajú cez ňu modré žilky (keď som unavená alebo nevyspatá, pleť je ešte bledšia ako zvyčajne a vtedy vyzerám ako s monoklami). Aby som modrú neutralizovala, používam korektor vo forme pera Clinique Airbrush Concealer v odtieni 04 neutral fair so žltým podtónom, ktorý pomocou integrovaného štetcového zakončenia nanesiem pod oko (prípadne aj pod obočie a ku krídlam nosa) a rozotriem dostratena štetcom Deluxe Crease Brush od Real Techniques. Zafixujem jemným púdrom Camouflage od Alverde na štetci Setting Brush od Real Techniques.

Potom prichádza na rad aplikácia lícenky. Im som venovala samostatný článok, preto sa nebudem pri nich osobitne pristavovať, na tomto mieste ich uvádzam, aby bola zachovaná logika a postupnosť.

Ďalším produktom však sa chcem a budem venovať trocha podrobnejšie. Prvým z nich je púder Razor Sharp Ultra Defintion Finishing Powder od Urban Decay (skrátene Razor Sharp).



Stručne by som ho popísala ako geniálny produkt s balenim naprd. Teda vizuálne je obal veľmi esteticky vydarený, v súlade s image značky, ale... Seriózne, ktorý lumen vymyslel, to, že na dózu so sypkým púdrom pridá akúsi hubku, cez ktorú sa bude onen púder aplikovať? Nehygienické a nepraktické zároveň. Videla som asi trilión videí s týmto púdrom, ale v žiadnom ho dotyčná nepoužívala týmto spôsobom; presýpajú si ho do dóz od iných sypkých púdrov so sitkom. Ja žiadnu takú nemám, takže si odsypem trochu do vrchnáku a potom ho krúživým pohybom štetca (Blush Brush od Real Techniques) naberiem a nanesiem na tvár (kto má skúsenosti s minerálnym make-upom napr. od BareMinerals, asi si to vie predstaviť), predovšetkým na oblasť T-zóny. Samotný púder má v dóze jemne žltý tón, ale na tvári je priesvitný. Obsahuje olej-absorbujúce častice, je teda zmatňujúci, ale zároveň pleti dodáva hrodvábny vzhľad. U zmatňujúcich púdrov niekedy hrozí, že potlačia prirodzený jas (nie lesk) pleti a tá vyzerá nielen matná ale aj unavená (prípadne akoby sa cez ňu prehnalo vrece múky). Toto našťastie nie je ten prípad, Razor Sharp tvoria jemnulinké čiastočky, ktoré dokonale splynú s pleťou. Navyše, make-up zafixuje celkom slušne, štandardný pracovný deň spravidla zvládne.

Produkt, alebo presnejšie typ produktu, ktorým zakončujem moju foundation routine, je rozjasňovač alebo highlighter. Vlastním dva - krémový Urban Decay Cream Highlight v odtieni Sin a púdrový MAC Iridescent Pressed Powder v odtieni Ice. 





Páči sa mi vizuálny kontrast medzi oboma baleniami, typický crazy Urban Decay a klasicky triezvy MAC. Líšia sa však aj v ostatných parametroch. Sin aplikujem prstami, s jeho krémovou konzistenciou sa mi tak pracuje najlepšie. Je farby champagne a stačí ho úplne minimálne množstvo; mám pocit, že toto balenie mi tým pádom bude stačiť na tri životy. Veľmi pekne vyzerá nielen na lícnych kostiach ale aj nad hornou perou. Studeno ružový Ice je naopak veľmi diskrétny (na tento swatch som po ňom musela niekoľko krát prejsť ukazovákom) a najlepšie sa mi nanáša vejárovitým štetcom Marionnaud N°11 Powder. Či použijem ten alebo onen, vždy sa vždy snažím, aby harmonizoval s celkovým make-upom, beriem teda do úvahy aj lícenku a očný make-up.
 

4 komentáre:

  1. vyčerpávajúci článok, ktorý mi opäť pripomenul štetce real technique:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem, RT sa objavuju na blogoch dost casto (aj na tom mojom), ale podla mna si tu pozornost plne zasluzia ;)

      Odstrániť
  2. Parádní článek, parádní blog :) Přesně tento typ článků mám ráda. Jinak... ten rozjasňovač v odstínu Sin si musím pořídit. Jednak se mi moc líbí to balení a za rduhé je Sin snad mým nejoblíbenějším očním stínem! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. vdaka, sice si tento typ clanku vyzaduje dlhsiu pripravu, ale ono sa to potom ukáže vo výsledku :) ja by som zase rada mala Sin ocný tien (ked uz mam rozjasnovac aj Primer Potion v tomto odtieni, tak to tretice vsetko dobre).

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.