pondelok 13. januára 2014

Parfumy môjho srdca - Calvin Klein, Lancôme, Chanel

Po čase som sa rozhodla opäť sa vydať do sveta vôní. Ako som si prechádzala zásuvku, v ktorej skladujem prázdne flakóny (kedysi som chcela robiť zbierku, ale ono je to skôr také odkladisko), zistila som, že materiálu mám nie na jeden, ale rovno na dva články. Takže už teraz viem, že tento mini-seriál bude mať pokračovanie. (Sľubovala som recenziu na môj vianočný darček od Repetto, no dnes sa naň nedostalo, tak nabudúce.)

Naposledy bolo moje písanie o parfumoch monotématické, dnes to trochu spestrím. Vezmem to chronologicky. Keďže som žena jednej vône (nie že by som mala 20 rokov jednu vôňu, ale vždy mám otvorenú len jednu a tú používam), každá z nich pre mňa zároveň predstavuje aj určitý časový úsek z môjho života.


Mojím prvým ozajstným "dospeláckym" parfumom bol Eternity od Calvina Kleina. Mala som sladkých 16 a dostala som ho ako darček od príbuzných z USA. Eau de parfum s objemom 50 ml mi vydržala dva roky! S odstupom času sa mi to zdá až neuveriteľné. Eternity sa mi doslova dostala pod kožu a ešte dnes, keď ju cítim, mám záchvev nostalgie. Od tých čias pribudlo do rodiny Eternity množstvo vôní (Eternity Moment, Summer, Aqua, ...), ale pre mňa ostáva tá pôvodná verzia jediná a jedinečná. Kombinuje v sebe kvetinovo-bylinkové "zelené" tóny s ovocnými (nájdeme v nej fréziu, jasmín, narcis, konvalinku, nechtík, šalviu spolu s citrusmi a jej základ je tvorený pižmom a santalovým drevom). Som si istá, že k tomuto parfumu sa v budúcnosti vrátim.

Zdroj: http://www.parfumdepub.net/collection/Calvin_Klein/Eternity/(4)-Eternity_27_(4_pages_recto_verso_patch).jpg

Po Eternity ostalo prázdne miesto, ale po dvoch rokoch to chcelo zmenu. Prišla v podobe O oui! od Lancôme. Siahla som po flakóne eau de toilette 30 ml, lebo som nechcela tráviť znova dva roky s jednou vôňou. Dodnes si pamätám slogan Oui a la vie, oui a l`amour! (áno životu, áno láske) z reklamnej kampane s krásnou Marie Gillain. K tejto vôni sedí dokonale, je plná energie a plná života. Vo vrchných tónoch nájdeme klementínku a jasmín s vodkou, v tých stredných zmes jablka, hrušky a ananásu a bielych kvetov a základ tvorí ľalia a pižmo. Svieže a ako stvorené pre mladú slečnu. Pri tejto vôni musím zmieniť aj flakón z matného skla so špirálami, ktorý je veľmi elegantný.

zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=74IINJ21LLI

Potom sa vrátil Calvin Klein. Teda, nie on osobne, ale prišla novinka Truth (eau de parfum, 30 ml) a ja som ju musela mať. Hoci bola úplne iná ako moje predchádzajúce vône. Mala v sebe niečo frajerské, provokatívne. Niečo rušivé a neprvoplánové. Vtedy som ešte neriešila "detaily" typu hlava-srdce-základ vône, takže až oveľa neskôr som zistila, že to boli drevité tóny lesa, vetiver a bambus v kombinácii s vanilkou, akáciou a pižmom. To všetko dopĺňa šikmo zrezaný flakón, ktorý sa "drzo" nakláňa a tým vytŕča z radu. A tá reklama... odvážna.

Zdroj: http://www.parfumdepub.net/collection/Calvin_Klein/Truth/(2)-Truth_1.jpg

Poslednou vôňou, o ktorej budem dnes písať je Allure od Chanel (mala som eau de toilette vo formáte 50 ml). Po Truth to chcelo niečo klasickejšie. Reklamu na Allure som "okukávala" vo francúzskych módnych časopisoch ešte počas mojich aupairovských čias. Páčilo sa mi, že ju prezentujú ženy rôznych etník. (Dnes je to bežné, ale vtedy, na konci rokov 90.-tych to robil snáď len Benetton a pár ďalších "odvážlivcov"). Najviac ma z nich zaujala Waris Dirie, hoci som vtedy ešte nevedela, o koho sa jedná. Samotná vôňa je kvetinovo-púdrová, trochu šmrncnutá orientom. Na začiatku nás ovanú citrusy, ale čoskoro sa k slovu dostane srdce parfumu, ktoré tvoria ruža, jasmín, pivónia, magnólia a lekno; základom sú vetiver a vanilka. Teraz, po rokoch, si myslím, že tá vôňa bola na mňa vo veku 20+ príliš "zrelá", ale napriek tomu ju radím medzi svoje srdcovky. Ktovie, možno o pár rokov ju skúsim opäť.

Zdroj: http://www.parfumdepub.net/collection/Chanel_Allure/Allure/Allure_42.jpg

Nabudúce budem písať o parfumoch od Ralph Lauren, Nina Ricci, Bvlgari a Repetto.

       

2 komentáre:

  1. Poznam len Eternity ale ten zboznujem!

    Pozývam na Nobilis Tilia giveaway, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2014/01/novorocna-nobilis-tilia-giveaway.html

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Máme veľmi podobný vkus. Eternity bola moja tretia ozajstná vôňa po Kenzo - d´ete a Dolce Vita - Eau Dolce Vita. Po Eternity prišla na rad O oui! presne vo flakóniku na obrázku. Dnešná verzia, v novom šate, sa s ňou vôbec nedá porovnať. Poriadne ju preformulovali:o( Truth som mala tiež, ale po krátkom čase mi začala liezť na nervy, tak som ju poslala ďalej. Allure sa mi vždy páčila, ale skôr na kamarátke :o)
    Prajem pekný deň.
    www.isabelle.sk

    OdpovedaťOdstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.