pondelok 8. septembra 2014

RECENZIA: Make-up Chanel Perfection Lumiere Velvet

Na Facebooku som nedávno avizovala tri recenzie dekoratívky. Dve už máme úspešne za sebou (tu a tu), dnes je na programe tretia z nich. Načasovanie je perfektné, vo štvrtok mám v pláne uverejniť ďalší wishlist a z toho minulého som ešte nepísala práve o Perfection Lumiere Velvet od Chanel. Urýchlene to napravujem a prinášam (blogovému) svetu svoje dojmy a hodnotenia.


Ako to už býva, najprv dostane priestor forma a potom obsah. Pre mňa osobne je to asi ten najmenší make-up, aký som kedy mala v rukách. Nechápte to zle, objem je zvyčajných 30 ml, ale spakovaných do veľkosti zápalkovej škatuľky. (Pre porovnanie som ho odfotila pri karte s formátom kreditky.) Zmestí sa aj do tej najmenšej kozmetickej taštičky, ostatné produkty pri ňom vyzerajú ako obri. Dizajn je strohý, ako by povedal náš bývalý pán prezident "biele na čiernom", vonkajší papierový obal má na spodu zlatý pruh. Schvaľujem, mám tieto decentné prevedenia rada. Poskytne nám základné informácie - názov, základnú charakteristiku, ochranný faktor a referenciu odtieňa. Postupne si to rozoberme: Perfection Lumiere Velvet - názov mi príde trochu protichodný, lumiere (= svetlo) evokuje rozjasnenie, velvet (= zamat) je naproti tomu záležitosť skôr matná. Ako to je v skutočnosti? K tomu sa dostaneme. Ďalej sa dozvieme, že sľubuje vyhladzovací efekt (ten neviem posúdiť, lebo nejakými veľkými nerovnosťami pleti netrpím), obsahuje ochranný faktor 15 (vcelku bežná vec) a môj odtieň je 10 Beige (samozrejme ten najsvetlejší).


Flakón už bez zlatého pruhu v čisto v čierno-bielej kombinácii je plastový, ale napriek tomu nepôsobí lacno. Na jeho hladkom povrchu sa však rady a často usádzajú otlačky prstov. Po odkrútení viečka objavíme úzke hrdlo flakóna, ktoré je pri davkovaní veľmi praktické. Osobne uprednostňujem dávkovanie pomocou pumpičky, ale ani toto nie je úplne zlé. Pred použitím je make-up treba pretrepať (... nemiešať...), aby sa všetky pigmenty rovnomerne rozptýlili a aby sme dosiahli ten najlepší výsledok.


A teraz už idem k tomu, čo nás zaujíma a to sú vlastnosti. Jedná sa o veľmi tekutý make-up redšej konzistencie. V priloženej písomnej informácii odporúčajú nanášanie, ktoré ja nazývam "na hulváta", teda prstami. Samozrejme, že ja som si to prečitala až dodatočne a moja úplne prvá aplikácia bola štetcom. Nemalo to žiadne negatívne následky, ale uznávam, že pomocou prstov je nanášanie jednoduchšie (a hlavne nezašpiním štetec - odporúča desať pohodlných blogeriek z desiatich). Krásne vonia - jemne, luxusne, nevtieravo, ale pri produktoch tejto kategórie ani iné neočakávam.


Perfection Lumiere Velvet sa skvele zapracuje do pleti a aj keď som v súvislosti s ním počula slovné spojenie "second-skin", mne sa zdá, že to je ešte lepšie ako druhá koža. Nechcem, aby to znelo super-truper bombasticky prehnane, ale jeho pigmenty sa akoby stanú súčasťou pleti - doplnia tie, ktoré už v pleti prirodzene sú a skrášlia ju veľmi nenápadným, ale účinným spôsobom. Z toho vyplýva, že krytie je ľahké až stredné, ale na problematických partiách sa dá veľmi dobre vrstviť. Finish tohto make-upu je jemne púdrový, zároveň však necháva priestor pre prirodzený jas pleti. Takže máme aj velvet aj lumiere a záhada z úvodu je vyriešená. Mierne ale budem polemizovať s tým, že tento make-up je ideálny na zmiešanú až mastnú pleť. Ten spomenutý púdrový finish totiž tak trochu klame telom. Ja mám pleť normálnu/zmiešanú a pri prvých použitiach som Perfection Lumiere Velvet po nanesení nezapúdrovala, veď načo. Cca po šiestich až ôsmych hodinách (v závislosti od toho, aká bola vonkajšia teplota) som však pozorovala, že sa mi leskol nos. Nič závažné, karfiol by som na tom nevypražila, ale predsa. A ako sa asi správa na mastnejšej pleti si radšej nepredstavujem. Takže po aplikácii si T-zónu preventívne prepúdrujem (používam Flower Perfection od Bourjois) a mám to vybavené.

Na svoj prvý make-up s dvoma prekríženými Céčkami som si síce počkala, ale teraz sa z neho veľmi teším. Odpustím mu aj tie občasné lesky, dôležitejšie pre mňa je, že nesťahuje ani nevysušuje, ako to niekedy zmatňujúce make-upy zvyknú. Ak nad ním uvažujete a váhate, tak už neváhajte.

        

2 komentáre:

  1. Zkoušela jsem ho dvakrát, ale ani jednou jsem nebyla nadšená natolik, že bych musela koupit. S Chanel makeupy to mám nějaké začarované, nesedl mi ani tolik vychvalovaný Aqua lumiére, ale ten není určený pro moji smíšenou pleť. Lumier Velvet se mi skvěle nanášel, udělal ten prozářený a přitom sametový finiš, ale ne všude. Na spáncích a po bocích tváří mi naopak udělal efekt unavené a povadlé přepudrované pleti. Zažívat současně euforii a zklamání, to se nestává často :)
    Rozhodně ale neházím flintu do žita:-) Z dekorativky Chanel zbožňuju řasenky (ovšem nekupuju, strop u řasenky mám někde kolem tří stovek), tvářenky, rtěnky.
    Tak ať Ti dlouho a dobře slouží.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. moc dakujem za komentar, ja som mala od make-upov Chanel taky odstup, lebo som citala bud vyslovene nadsene alebo vyslovene sklamane recenzie, tak som nevedela, co si z toho vybrat... ty si to mala 2 v 1 :) mascaru Chanel mam na svojom specialnom wishliste, aspon raz v zivote si chcem Chanel Volume kupit. A samozrejme aj nejaky ten ruz by som neodmietla.

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.