štvrtok 21. mája 2015

RECENZIA: Make-up Diorskin Star od Dior(a)

Keď som si chystala aktuálny wishlist, dala som si na výber z troch make-upov. Najviac som sa prikláňala k diorovskému Star-u, ale ako som postupne na blogoch a instagrame narážala na Beyond Perfecting od Clinique, pomyselné váhy sa začali nakláňať v jeho prospech. Nakoniec to stroskotalo na odtieni, aj ten najsvetlejší bol pre mňa bohužiaľ príliš oranžový. Tak som sa vo svojich úvahách vrátila k Diorskin Star. Dve skúšky odtieňa v parfumériách boli jednoznačné - odtieň 010 mi sadol tak skvelo, že som už nebol dôvod hľadať ďalej.


Dobrou správou pre svetlokožé dámy je, že okrem "môjho" 010 Ivory je k dispozícii ešte jeden najsvetlejší odtieň, a to 012 Porcelaine, ktorý má ale ružový podtón. (Existuje aj 011 Creme, ktorý podľa swatchov na internete je výrazne žltý, ten však u nás nedostať). Ivory má síce v sebe dosť žltej, ale označila by som ho za neutrálny; vyslovene žlté podtóny na mne zvyknú zoranžovieť, takže sa im vyhýbam.


Konzistenčne je tento make-up o niečo tuhší, než na aké som zvyknutá. Po dvoch tekutých (tomto a tomto) je to pre mňa zmena, ale nie nutne k horšiemu. Aplikácia nie je až taká "smooth", treba ho do pleti trochu viac zapracovať a hoci na tento účel sa mi najlepšie hodí štetec číslo 45 (pôvodne určený na minerálny make-up) od značky Sephora, pekné výsledky sa dajú dosiahnuť aj pri rozotieraní prstami. Môj preferovaný spôsob to ale nie je, jedine ako núdzovka alebo ak nechcete so sebou ťahať štetec. Čo ma ale privádza k myšlienke, že práve toto balenie nie je úplne travel-friendly. Flakón vyrobený zo skla, krásny, s vygravírovanými inicálami na vrchnáku pôsobí impozantne a v žiadnom prípade sa neradí do kategórie mušia váha.


Kľúčovým slovom Diorskin Star-u je svetlo. Svetlo, osvetlenie, rozjasnenie, to všetko sa spomína v sprievodnej dokumentácii. A toto bol aj jeden z dôvodov môjho nákupu - trpím utkvelou predstavou, že moja pleť je nevýrazná, mdlá a bez jasu a hľadám make-up, ktorý by jej ten (podľa mňa) chýbajúci element doplnil. A v tomto smere sa mi dostalo zadosťučinenia. Dôležitá vec - získala som jas, ale nie lesk (teda minimálne prvých niekoľko hodín nie) a to je zásadný rozdiel. Bezprostredne po aplikácii je efekt na pleti úžasný, vyzerá to sviežo, zjednotene, upravene, napadajú mi samé superlatívy. Keď som v deň, ktorému predchádzal nočný spánok v trvaní asi 4,5 hodiny, dostala kompliment, ako dobre a oddýchnuto vyzerám, bolo to pre mňa potvrdením, že som výberom tohto make-upu neurobila chybu.

Za bežných okolností mi stačí jeden a pol dávky z pumpičky. Tá prvá je na celú tvár a tá polovičná na "dozakrytie" miest, ktoré si to vyžadujú. Z čoho ste asi odvodili, že krytie sa dá považovať za maximálne stredné, ale tým, že sa dá vrstviť, mi to ani v najmenšom neprekáža. Ďalší príklad zo života - v deň, keď som si Diorskin Star kúpila, som absolvovala (po dlhej dobe) kozmetické ošetrenie, čiže moja pleť bola v okolí nosa dosť červená po hĺbkovom čistení, ale dve tenké vrstvy tohto make-upu to zakryli ako nič; žiaden ďalší korektor nebol potrebný.

Ďalším dôležitým parametrom na hodnotenie make-upu je výdrž. Diorskin Star je inzerovaný ako dlhotrvajúci. To niekedy so sebou prináša riziko pocitu stiahnutej pleti tesne po aplikácii alebo v priebehu dňa, u mňa som ale nič také nepozorovala. Povedala by som, že to hrozí skôr u suchších typov pleti. Moja zmiešaná sa pod týmto make-upom cíti komfortne. Na T-zóne asi až príliš komfortne, lebo uprostred dňa si musím "odsať" lesk z nosa. Na čele je všetko OK, ale ten nos sa leskne viac, ako je pre mňa esteticky únosné (a to celú T-zónu ráno poctivo prepúdrujem). To by som označila asi za jediné mínus tohto make-upu, hoci sa to nedeje každý deň a zdá sa mi (ale musím si to ešte potvrdiť), že sa mi to deje len pri kombinácii s jedným z dvoch púdrov, ktoré aktuálne striedam.

Z ostatných vlastností ešte spomeniem príjemnú a nevtieravú vôňu a prítomnosť UV filtra s hodnotou 30. Napriek "tuhšej" (dávam do úvodzoviek, lebo to záleží na aký typ make-upu je kto zvyknutý) konzistencii na pleti pôsobí ľahkým dojmom.

Celkovo som z Diorskin Star nadšená a odpustím mu aj tú T-zónu. Podstatnejšie pre mňa je, že som našla pre seba ideálny odtieň a že mi tento make-up aj v ostatných ohľadoch vyhovuje. Nebudem tajiť, že ma zo začiatku trochu brzdila cena, ktorá sa v kamenných parfumériách pohybuje nad sumou 50 eur, s narodeninou zľavou vo FAnn parfumérii bola už cifra na účtenke znesiteľnejšia. (Ak by som nemala tento mesiac narodeniny, určite by som bola bývala využila zľavu 20%, ktorá je v spomenutej sieti parfumérií aktuálna po celý mesiac máj).


2 komentáre:

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.