pondelok 13. júna 2016

Moje štetce III. - zhrnutie

Dnešný článkom uzavriem svoju sériu na tému štetce. Neznamená to, že sa tu už žiaden článok na túto tému neobjaví, ale na nejaký čas si dám od nej pauzu, až do doby, kým zase objavím niečo, o čom bude prínosné sa zmieniť.


Budem sa držať niekoľkých okruhov vrámci témy. Začnem výberom. Ja som si svoju zbierku budovala veľmi chaoticky a v podstate podľa toho, čo bolo práve "in", a ako mi bola daná značka sympatická. Keď som sa začala zaujímať o štetce, bola veľmi v kurze značka Real Techniques. O tom, ako sa jej štetce ku mne dostali, som písala tu. V pomere kvalita/cena sú podľa mňa neprekonateľné, škoda, len, že niektoré z nich sa dajú kúpiť výlučne v setoch spolu s takými, ktoré málokedy využijem. K rozšíreniu počtu štetcov značky Sephora / Sephora Professionnel ma zase priviedol fakt, že ich (asi) dva štetce, ktoré som si kúpila pred rokmi (keď som kozmetiku veľmi neriešila), sa používaním a praním kvalitatívne nezmenili, a to bola pre mňa určitá záruka. MAC mal zasa exotický nádych nedostupnej značky (teraz už je to samozrejme iné) a ich štetce som si vozila z ciest ako suveníry. Ak by som si mala svoj štetcový arzenál skladať odznova so skúsenosťami, ktoré mám teraz, základ by ostal rovnaký, len by som sa ešte viac sústredila na kvalitu (aj keď drahšiu) na úkor kvantity. Vynechala by som napríklad tie od Urban Decay alebo The Body Shop, ktoré sú síce fajn, ale nejako si ma nezískali, a radšej by som si priplatila za pár štetcov od MAC, Bobbi Brown alebo Make Up For Ever

S výberom súvisí aj nákup. Osobne uprednostňujem originály a overených predajcov. Samozrejme nákup v kamennej predajni (MAC, Sephora) vedie, ale časť štetcov som si objednala cez internet. Vždy to boli oficiálni predajcovia, "fejky" som nikdy nepodporovala a nepodporujem, ich zmysel mi uniká najmä pri lacnejších značkách typu Real Techniques. Parazitovanie na nápadoch niekoho iného mi je proti srsti všeobecne, asi som poznačená tým, že pracujem v spoločnosti, ktorá vyrába originály (nebudem špecifikovať čoho). Viac asi nemám k tomuto bodu čo dodať, každý nech sa zariadi podľa svojho najlepšieho vedomia a svedomia.

Ideálne množstvo
Čím viac = tým lepšie? Nemyslím si. Je fajn si mať z čoho vyberať, ale ja som zistila, že sa tak či tak stále siaham po tých istých - obľúbených - štetcoch. Moju TOP 10 som na blogu zverejnila už dávnejšie a pridala by som k nej ešte z tých novších štetec na obočie od Bobbi Brown a vysúvací štetec na pery od Real Techniques. Samozrejme množstvo súvisí aj s tým ako a čo si líčite. Ja napríklad vo všedný deň úplne vynechávam líčenie očí (nemám na to čas), takže by mi bolo 10 štetcov na blending úplne zbytočných. Zato štetcov na make-up či púder by som niekedy privítala viac, hlavne, ak som pozadu s čistením. Na základe mojich skúseností považujem za základ tieto typy štetcov:
  • na make-up (okrúhly alebo plochý podľa preferencií) aspoň 2 ks a / alebo hubka na make-up (dobré skúsenosti mám so značkami Real Techniques a Dior, nedávno mi pribudol originál Beauty Blender, ale ten som ešte nezačala používať);
  • na korektor (jeden pod oči - okrúhly alebo plochý a jeden na korekciu nedokonalostí na tvári);
  • na púder (jeden veľký huňatý + jeden cestovný + jeden malý na zapúdrovanie očného okolia);
  • na lícenku (jeden typu stippling a jeden skosený);
  • na obočie (jeden špirálovitý, jedna kefka a jeden skosený, ak si obočie dokresľujete);
  • na oči - na očnú linku (skosený alebo tenký), na nanášanie očného tieňa (plochý) a na zmiernenie prechodov (tzv. blending), na prácu v očnom oblúku (skosený alebo malý okrúhly), Tu sú možnosti nepreberné, lebo veľa závisí aj od toho, či používate púdrové alebo krémové produkty, lebo ako už bolo spomenuté vyššie, každý typ si žiada svoje.
Za "nadstavbu" považujem štetce na rozjasňovač, bronzer a na aplikáciu rúžu, preto som ich vyššie nespomenula.

(Nebudem zachádzať do debaty či prírodné alebo umelé štetiny, každý typ produktu si vyžaduje niečo iné. Mam vo svojej zbierke aj štetce s prírodnými štetinami, ale ak sa dá, dbám pri nákupe na to, aby bola pri nich zmienka že boli získané humánnym spôsobom.)

Údržba
"Pranie" alebo čistenie štetcov je moja veeeľmi obľúbená činnosť (sarcasm off). Snažím sa o ňu pravidelne, ale zažila som v tomto smere aj lepšie dni. Niekedy to bol môj nedeľný rituál, teraz sa k nemu prinútim cca raz za dva týždne, keď sú všetky moje štetce na make-up vrátane hubky v nepoužiteľnom stave. Mojim prvým čističom bol ten od Clinique. Alkoholová "vodička" v ružovom flakóne s rozprašovačom, ktorú som si doniesla z Írska. Bežne v parfumérkach sa nepredáva, ale myslím, že som ho zazrela v Clinique butiku. Bol fajn, ale (ne)dostupnosť a cena urobili svoje. Potom som skúšala špeciálny šampón na štetce od BareMinerals. Ten bol drahý s diskutabilnou účinnosťou a naozaj ho neodporúčam. Čo sa mi osvedčilo, je 72% tuhé marseillské mydlo od L`Occitane, ktoré síce stojí trochu viac ako iné mydlá, ale po takmer dvoch rokoch som z neho minula sotva polovicu. Odolné škvrny (napríklad od korektora na hubke na make-up) čistím dvojmo. Najprv odličovacím olejom a následne po vyžmýkaní ešte mydlom. Účinnosť je tak na 95%. Nedávno som si kúpila veľmi ospevovaný čistič s rozprašovačom od Ebelin a za mňa teda žiaden zázrak. Hrozne puchne (výrobca to nazýva "príjemná svieža vôňa") a je to zo štetcov cítiť aj po uschnutí a pri používaní ešte ďalších pár dní. Štetce na oči by som ním napríklad vôbec nečistila, z obavy, čo mi to spraví. Inak čistí výborne, ale tým, že sa neoplachuje a špina zo štetca sa len zotrie, mi to jednoducho nepripadá až také super a budem ho používať iba ako doplnkové čistenie k spomenutému mydlu. Aj preto, že príšerne vysušuje ruky (s takým obsahom alkoholu sa ani nedivím), čo mi teda mydlo absolútne nerobí.

Wishlist
Napriek tomu, že som písala, že štetcov mám dosť a objektívne žiadne nové nepotrebujem, v prípade, že by nejaký vypovedal službu, by som sa (ak budem mať tú možnosť) orientovala smerom k značkám Make Up For Ever a Sephora. Z dostupných (na Slovensku) má láka Bobbi Brown, no ale tam ma brzdia ceny. A mojim vysnívaným kúskom je legendárny Yachiyo Kabuki Brush od NARS, ktorý je takým malým umeleckým dielom.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.