štvrtok 8. decembra 2016

S L`Oréalom na perách

Hoci značka L`Oréal a jej odnož dekoratívnej kozmetiky sa na mojom blogu kde-tu nájde, produkty na pery som nielenže ešte nerecenzovala, ale aj moja skúsenosť s nimi v predblogovom živote je veľmi limitovaná. Ak nerátam lesky Glam Shine, tak vlastne nulová.  To sa ale nedávno zmenilo, keď som si do svojej zbierky mazadiel na pery pridala jednu pastelku a jeden rúž od tejto značky.


Začnem tým novším a v našich končinách dostupnejším, tónovaným balzamom vo forme vysúvacej pastelky s názvom Sexy Balm. Existujú dva podtypy podľa intenzity pigmentu sheer (odtiene začínajú číslom 1) a bold (odtiene začínajú dvojkou), na našom trhu sú dostupné po štyri z každého. Mňa najviac zaujal studený ružovofialový s názvom 111 Go pretty or go home. Na čierny obal s vysúvacím mechanizmom mám iba jeden negatívny postreh - nápisy sa veľmi rýchlo začali mazať a je len otázkou krátkeho času, kým zmiznú úplne. Inak je balenie veľmi účelné a praktické. V ňom sa nachádzajúci balzam poskytuje perám len veľmi jemné tónovanie s lesklým efektom, vrstvením sa dá dosiahnuť stredná intenzita. Hydratačne sa jedná skôr o podpriemer až priemer, záleží, v akej kondícii sú vaše pery. Dosť mi prekáža pomerne silná vôňa balzamu, cítiť ju nielen počas, ale aj po aplikácii. Pripomína mi ovocné cukríky MAOAM a definitívne by som sa bez nej zaobišla. Tento tónovaný balzam by asi mal byť alternatívou chubby tyčiniek iných značiek, a v týchto intenciách sa pohybuje aj jeho výdrž. Nečakajte žiaden držiak, na to, aby farba z pier zmizla, stačí dlhšie rozprávanie alebo napitie sa. Aspoň, že sa stráca rovnomerne. Cenovo patrí Sexy Balm k drahším drogériovým produktom, v DM stojí v základe 9,99 eur, ja som na jeho nákup použila kupón so zľavou 35%, priznám sa, že za plnú cenu by som si ho nekúpila. Pre mňa je to celkovo taký neutrálny produkt, nie je vyslovene zlý, ale nemá nič extra, čím by vyčnieval a upútal ma.


K získaniu rúžu viedla oveľa kľukatejšia cesta ako len zastávka v najbližšej drogérii. Už počas mojich dovolenkových nákupov ma zaujal, dokonca som si ho načarbala na ruku, pokochala sa... ale takmer 15 eur mi prišlo dosť (komu sa zdá drogériová dekoratívka u nás drahá, nech sa pozrie na ceny vo Francúzsku, padne hore zipsom). Po návrate domov som si pár krát pristihla pri myšlienke, že ten rúž, ten som si teda mala kúpiť. Keďže sa jednalo o letnú limitku, nedávala som veľa šancí tomu, že by sa mi ho podarilo ešte niekde (hoci aj na webe) nájsť. Nakoniec som bola úspešná na britskom Amazone. Bol to môj prvý nákup na tejto platforme, ale všetko dobre dopadlo. Nakupovala som u predajkyne Clare`s Cosmetics a môžem ju iba odporučiť. Rúž prišiel zabalený v bublinkovej obálke, ešte pod blistrom (čiže úplne nový a predtým neotvorený) a to v priebehu pár dní. Finančne ma to aj s poštovným vyšlo dokonca o pár eur menej ako v kamennom francúzskom obchode.


Rúž ma zaujal v prvom rade svojim nezvyčajným obalom. Tmavomodrá so zlatými trblietkami nebola vybraná náhodne, keďže rúž patrí do kolekcie Red Carpet Cannes 2016, prepája hviezdy filmu s tými na oblohe. Je to pre mňa už na hranici gýču, ale v mojej zbierke rúžov sa jedná o milý výstrelok. Farba rúžu sa síce približne pohybuje v mojom obľúbenom malinovom spektre, ale je oveľa tmavšia a výraznejšia, než na čo som bola doteraz zvyknutá. Nájdeme v nej nielen vínové, ale aj trochu fialových tónov, ktoré sa prejavia najmä, keď sa vrchná lesklá vrstva rúžu oje. Rúž neobsahuje žiadne trblietky a na perách má saténový efekt, ktorý v priebehu dňa prechádza do polomatu. S nanášaním sa treba vyhrať, aj keď štetec nie je nutný a vďaka špičke rúžu sa dajú pery presne orámovať. Najlepšie na tomto rúži je, že keď si ráno dám na aplikácii záležať, v podstate mám na celý deň vystarané. Je to totiž jednoznačne najlepší držiak z mojej zbierky. Prežil aj obed a to je dostatočne výnimočné a treba to v tejto recenzii zdôrazniť. Nejaké menšie opravy boli nutné, ale len na pár miestach a formou naťupkania; ani som si nemusela pretierať celé pery. Stráca sa až niekedy pri večeri a to už je mi fuk. Aj tak na perách ostane decentné natónovanie, ktoré musím pred spaním odlíčiť (čo sa mi nikdy predtým nestalo). Napriek úžasnej pigmentácii a výdrži vôbec nevysušuje. V tomto ročnom období celkom trpím na suché a popraskané pery, ale ak krátko pred nanesením rúžu ošetrím pery balzamom, ostanú jednoliate po celý deň. Naozaj neviem, čo by som tomuto rúžu vytkla. Ani jeho vôňa, jemná a retro (babka mala rúž od Diora, ktorý voňal veľmi podobne), ma nevyrušuje - aj keď treba povedať, že ju registrujem iba pri nanášaní rúžu, potom už nie.

Mám skúsenosť, že čím je produkt nedostupnejší, tým viac mám tendenciu si ho idealizovať. Tento rúž z radu Color Riche však prekonal aj moje najsmelšie očakávania. Je doslova klenotom v mojej zbierke a to nielen vďaka obalu, ale hlavne preto, že spĺňa všetky kritériá, ktoré od kvalitného rúžu požadujem a vyhol sa pritom všetkým úskaliam, ktoré u takýchto výrazných farieb hrozia.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.