štvrtok 25. januára 2018

Nekozmetickí obľúbenci tejto zimy

Výnimočne nezačnem tento článok hundraním na počasie, pretože viete čo? Táto zima mi celkom vyhovuje. Síce mohlo by menej pršať, ale inak sa vlastne nemám veľmi na čo sťažovať. A objavila som aj nejaké nové veci, z ktorých sa viaceré zaradili medzi obľúbencov a dnes vám o nich napíšem.


Po dlhej dobe som si zaobstarala niečo ako diár a po prvotnej eufórii som sa začala zamýšľať, či nie zbytočne. Pretože pracovné veci si píšem do kalendára v práci a v súkromí nemám až tak veľa aktivít, ktoré by si vyžadovali veľké plánovanie. Ale nakoniec som rada, okrem narodenín a sviatkov svojej širokej rodiny si tam značím aj poznámky k blogu, zoznam kníh, na ktoré sa  tento rok chystám (niektoré novinky aj s dátumom vydania, aby som nezabudla, kedy mám objednávať) a ďalších x drobností. Diár je veľmi spratný (o niečo menší ako formát A5), jeden týždeň je rozložený na dvojstranu a za každým mesiacom nasleduje ešte dvojstrana na poznámky. Okrem tipov a postrehov je doplnený aj drobnými ilustráciami Ines de la Fressange. Akurát škoda, že ho nemám vo francúzskej, ale v anglickej verzii, nuž ale inú som nenašla. A ešte taká kuriozita - na poslednej strane som zistila, že tento diár bol vytlačený na Slovensku. 


K zime akosi patrí teplé pyžamo a ja som si kúpila toto vo výpredaji na stránke Lindex. Je neuveriteľne pohodlné, vyrobené z mäkkého flanelu a v neposlednom rade sa mi veľmi páči ten károvaný vzor. Ak by som si mohla dovoliť stráviť deň v pyžame (ach, kde sú tie časy), toto by bolo pre daný účel ideálne.

Ani tento raz nevynechám tip na čaj a po minulých obľúbencoch, kedy som si trochu zahýrila, sa opäť vraciam do cenovo prístupnejších sfér. V DM som objavila pod značkou dmBio čaj Ayurvedischer Tee, ktorý obsahuje okrem iného zázvor, citrón a čierne korenie. Viem, že sa dá nastrúhať a zaliať originál zázvor, ale pre mňa osobne býva takýto nálev príiš dráždivý na hrdlo. Tento čaj je jeho výbornou alternatívou. Nie je taký "mocný", ale zahreje rovnako dobre a pridaná zmes korenia tento pocit ešte umocní. Odporúčam do neho pridať ešte lyžičku medu.


Zima je aj obdobím sviečok a okrem mojej vianočnej srdcovky od Durance Au Pied du Sapin (tento rok v menšom formáte) som si zaobstarala aj niečo nové (myslené obrazne, keďže v ich ponuke je táto sviečka samozrejme už nejaký čas, ale ja som ju predtým nepoznala). No a na dlhé zimné večery ma zaujala Nuit coquine / Passionate Night. Samozrejme názvom, ktorý je trošku olé-olé, ale predovšetkým vôňou. Za studena pripomína korenistý pánsky parfum s jemne drevitým tónom a zapálená zasa punč (ku koreninám sa akoby pridá ovocný tón, ktorý ale vôbec nie je sladký). Prevonia nám celý byt, ale nie je to žiaden bolehlav (našťastie). Ak ste zvedaví, či má sviečka nejaké afrodiziakálne účinky, tak podľa mňa nie, ale za týmto účelom som ju ani nekupovala. A mám aj malú výhradu - ako jediná zo všetkých Durance sviečok, čo som doteraz mala, nehorí rovnomerne, ale jedna strana trochu zaostávala, tak som ju musela zrezať nožíkom. Prekvapilo ma to, lebo som na to u tejto značky nebola zvyknutá.

A na záver si dáme niečo ľahšie na čítanie. Nebude to kniha (zatiaľ som prečítala dve z mojej 18-knihovej výzvy na tento rok a určite sa viac dozviete v samostatnom článku), ale instagramový profil Ester &Josefina (@esterajosefina), na ktorom dve české výtvarníčky zverejňujú rozchodové SMSky a konverzácie (ale aj iné pamätné výroky), ktorými prispievajú ich sledovatelia. Dajú sa tam nájsť ozajstné perly, dosť často iba neveriacky krútim hlavou (a tajne som rada, že keď som sa ja naposledy - pred mnohými rokmi - rozchádzala, tieto veci sme cez mobil neriešili), ale vo väčšine prípadov sa dobre pobavím a zasmejem. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.