pondelok 22. januára 2018

Staráme sa o ruky s Karité od L`Occitane

Zvýšená starostlivosť o ruky by hlavne teraz v zime mala byť samozrejmosťou, najmä ak patríte k tým, ktorí v tomto období trpia na suchú zhrubnutú kožu, začervenanie alebo nebodaj praskliny. Ja som sa rozhodla do svojej rutiny zaradiť tri produkty z radu Karité od L`Occitane, v ktorom, ako iste viete, už mám svojich obľúbencov (menovite krém na ruky, telové mlieko, pleťový krém).


Začnem tým, ktorý používam najčastejšie - je to Extra jemné mydlo na ruky a telo. Chcela by som ale upresniť, že ho používame (celá rodina) iba na umývanie rúk. Okrem 5% masla karité obsahuje aj výťažok z medu a ovseného mlieka. Konzistenčne je veľmi husté a napriek bohatej pene a SLS v zložení absolútne nevysušuje a po umytí nemám pocit stiahnutej alebo presušenej pokožky na rukách. A v neposlednom rade nádherne vonia, ale to všetky produkty tohto radu, takže to spomeniem iba teraz v úvode článku a nebudem sa už opakovať. Dovolím si tvrdiť, že ak by som toto tekuté mydlo používala inokedy ako v zime, vôbec by nebol treba krém na ruky.


Ale zima, hoci tohto roku veľmi mierna, si žiada niečo extra. Tým je balzam na ruky s vysokou koncentráciou (25%) masla karité. Je ultra hutný a slúži na výživu a hydratáciu veľmi suchej pokožky. Určite nesúhlasím s tvrdením na obale, že sa veľmi ľahko vstrebáva do pokožky rúk (to by ste ju museli mať ako Sahara). Ja si vôbec neviem predstaviť používať ho cez deň (pretože pracujem s papiermi) - pre mňa je toto ideálny "nočný krém na ruky". Keďže sa (aspoň mne) vsakuje dosť pomaly (plus dosť lepí), stihnem si ním dobre premasírovať nielen ruky, ale aj okolie nechtov, na ktorom je táto špeciálna starostlivosť dosť vidno. Snažím sa naozaj používať ho poctivo každý večer a výsledkom je, že sa ráno budím s veľmi jemnými, hydratovanými, vyživenými a voňavými rukami. Zo začiatku zimy som mala nábeh na zhrubnutú, začervenalú kožu v okolí hánok, ktorá bola podráždená až štípala; po cca týždni používania tohto balzamu problém zmizol a už sa nezopakoval. Moja jediná výhrada smeruje tento raz k veľkosti balenia - existuje totiž iba jedna (150 ml) a tá je pre mňa osobne prehnaná, keďže balzamu je treba naozaj malé množstvo. Privítala by som napríklad polovičné balenie. Okrem pokožky rúk je tento balzam geniálny aj na suché chodidlá (prosím tých, ktorí zamdleli pri pomyslení, že si taký drahý krém cápem na nohy, aby boli zhovievaví; už som písala na blogu, že  sa neviem prinútiť používať špeciálne krémy na nohy a toto je taký kompromis). A vzhľadom na veľkosť balenia by mi tento balzam pri používaní výlučne na ruky vydržal asi celú päťročnicu (odporúčaná doba spotreby po otvorení = 12 mesiacov).


Ako tretí dnes predstavím "nadstavbový" produkt v starostlivosti o ruky, ktorý predchádzajúce dva dopĺňa. Je ním One Minute Hand Scrub, ktorý na rozdiel od nich neobsahuje maslo karité, ale olej, a to v koncentrácii 15%. Neviem, či to je dôvodom, že aj trochu inak vonia. Stále veľmi príjemne, ale má v sebe o niečo sladší, orieškový tón. V normálnom stave sa v tégliku nachádzajú dve oddelené fázy - hore olej (zo spomínaného bambuckého masla, sladkej mandle a hroznových jadierok) a dole organický peelingový cukor. Pred použitím ich rozmiešam priloženou špachtličkou, ktorá mi slúži aj na dávkovanie peelingu. Aplikuje sa na suché ruky, vmasíruje do pokožky (s dôrazom na nechtové okolie) a potom opláchne prúdom vody. Ja tento peeling používam minimálne raz do týždňa - po skončení pravidelného sobotného upratovania. Hoci si ruky chránim gumenými rukavicami, žiada sa mi vtedy niečo lepšie, ako len umytie rúk s tekutým mydlom. Cukrová časť odstráni odumreté bunky a olej pokožku rúk vyživí, zanechá ich vláčne, ako keby som si ich práve nakrémovala, ale bez mastného povlaku. Ak vás tento produkt zaujal, odporúčam sa dostaviť do najbližšieho butiku L`Occitane čím skôr, lebo sa vyskytli indície naznačujúce, že končí. Jednak figuruje medzi položkami zimného výpredaja (na stránke je nedostupný úplne) a po druhé, v zákazníckom newsletteri, ktorý som nedávno dostala, prezentujú nový peeling na ruky v úplnej inom formáte (balený v tube) a zložení (s 10% masla karité a drvenými orechovými škrupinami).


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.