pondelok 8. augusta 2016

Kozmetické lásky tohto leta

Ani tento rok neporuším tradíciu a predstavím niekoľko svojich obľúbencov, ktorí sa viažu k aktuálnemu ročnému obdobiu. Na čom som fičala pred rokom, dvoma či tromi, nájdete v jednotlivých odkazoch.


Cestovnému setu miniatúr od značky Caudalie som sa podrobnejšie venovala  v tomto článku. Niečo bolo fajn, niečo bolo mimo, ale dva produkty ma úplne uchvátili. Prvým je Divine Oil, ktorý dokázal takmer nemožné - zmeniť môj názor na pleťové oleje. Keď som s ním začínala, bola moja pleť v dosť zlom stave - dehydrovaná, z čoho sa mi tvorili suché mapy na tvári a zrážal sa mi make-up. Jedna-dve kvapky tohto oleja pridaná do krému vrámci večernej pleťovej rutiny znamenala veľkú zmenu k lepšiemu už po pár týždňoch, z čoho som bola, a popravde stále som, nadšená. Tento olej sa môže použiť aj na vlasy a telo, ale vzhľadom na množstvo, ktorého sa mi dostalo, som si ho šetrila výhradne na tvár.

Asi nikoho neprekvapí, že druhým obľúbencom z tohto setu je sprcháč Rose de Vignes. Nebudem predstierať, že je niečím špeciálny, samozrejme okrem vône. Na vôňu ruží v kozmetike som nesmierne náročná a táto sa mi trafila "do nosa" na tisíc percent. A plusové body dávam za to, že nevysušuje, tým pádom sa po ňom neusím krémovať. Vôňa tak so mnou ostáva dlhšie ako iba počas sprchovania.

Teraz budú nasledovať produkty, ktoré už na blogu boli prezentované v minulosti, ale práve v tomto období som si k nim (opäť) našla cestu a s radosťou ich používam. Napríklad emulzia DDML+ od Clinque, tá ma sprevádza prakticky každé leto. Je ľahká, nemastná, hydratuje úplne skvele (a to aj v kombe s vyššie spomenutým olejom) a pleť nijako nezaťaží. Toto je už moje tohtoročné (tohtoletné?) druhé balenie,

Neviem, či je to len pocitové, ale zdá sa mi, že v letnom období moja pleť viac trpí znečisteným vzduchom a že celkovo je to vonkajšie prostredie akési agresívnejšie. A kombinácia krému s UV filtrami a potu pokožke tváre na pohode tiež nepridá. Takže čo s tým? Takže čistím! Ideálne by bolo profesionálne čistenie, ale na to úplne každý mesiac čas nemám, tak som oprášila harmonizujúcu pleťovú masku od L`Occitane recenzia tu), ktorú aplikujem poctivo raz do týždňa. Snažím sa byť dôsledná, lebo výsledky sú naozaj presvedčivé - čisté a stiahnuté póry plus menej lesku na T-zóne. A to všetko len za päť minút, lebo to je doba pôsobenia tejto masky, viac skutočne netreba.

V lete sa nemusíme zriekať ani dekoratívnej kozmetiky (hlavne ak pracujeme v klimatizovanej kancelárii, že áno). Prakticky od začiatku leta nosím v kabelke rúž Long Last Lipstick od Clinique v limitovanom odtieni Power with Pink, a teda nielen v kabelke, ale aj na perách. Neviem, prečo som ju mala zaradenú ako jesennú farbu, keď je pre leto priam stvorená. Šťavnatá a výrazná, ale nie krikľavá. A veľmi komfortne sa nosí. Ja si cca posledný rok oči líčim len minimálne a viac inklinujem k rôznym tónovaným balzamom, pomádam či rúžom. A hoci tento napriek názvu nie je žiaden držiak, nejako fatálne mi to neprekáža, na drobné opray po jedle, alebo keď dlhšie rozprávam, som si zvykla a nijako ma to neobťažuje.

K BB krému od Erborian som sa vrátila pred rokom vďaka nákupu v Olympii v Brne (nákupný článok tu). Ale úplné nadšenie z opätovného nákupu sa sprvu nekonalo. Buď sa zmenil môj odtieň pleti alebo sa zmenil odtieň produktu, ale farebne to nebolo ono. Odložila som ho do zásuvky k menej používanej kozmetike. Nedávno som si naň spomenula s tým, že by ho bolo asi treba dopotrebovať. Tak som  ho skúsila po krátkej pauze a asi som trochu chytila farbu, lebo zrazu mi sedí perfektne. A keď sedí odtieň, môžem si užívať aj jeho ďalšie úžasné vlastnosti - krytie bez efektu masky, zamatový finish na pleti, jemnú vôňu a v neposlednom rade jednoduchú aplikáciu - najlepšie prstami. 

Dnešný článok zakončím produktom slnečnej ochrany, lebo bez neho by letni obľúbenci neboli kompletní. Bioderma Hydrabio Eau de Soin SPF 30 sa bohužiaľ u nás nepredáva (ja som si ju objednala z Francúzska, podrobnosti nájdete tu). A je to veľká škoda! Všetci poznáme minerálne vody v spreji, ktorými sa hlavne počas leta osviežujeme. Podobne funguje aj táto hydratačná hmla, akurát obsahuje navyše aj ochranu proti UV žiareniu. Je nesmierne praktická a vďaka malému baleniu sa ľahko prenesie. Osobne ju používam hlavne v popoludňajšo-podvečerným hodinách, keď už síce slnko úplne nepečie, ale nechcem riskovať (ja sa totiž dokážem spáliť aj o šiestej večer... true story). Obsah flakóna treba poriadne pretrepať, aby sa zmiešali všetky účinné látky a aplikovať na tvár (dekolt, ruky, zátylok) z 20 cm vzdialenosti. Nič netreba rozotierať, len nechať vsiaknuť. Na pokožke nezanecháva mastný film ani nelepí. Skvelé je, že ju možno používať ako fixátor make-upu s pridanou hodnotou, teda s ochranu proti slnku. Ak by som predsa len mala jemne vytknúť jednu vec, bol by to fakt, že rozprašovač nie vždy funguje na 100% a to ma trochu otravuje, ale možno mám len kazový kus. Ako som už písala, tento produkt u nás nedostať, ale konkurencia nezaváhala a niečo podobné aj v našich končinách ponúka značka La Roche-Posay, dokonca vo väčšom balení a s SPF 50. Tento sprej ale vyskúšaný nemám, takže ich nemôžem porovnať.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.