štvrtok 11. augusta 2016

Starostlivosť o pleť - leto 2016

Po veľmi obsiahlej jarnej rutine prišlo letné zoštíhlenie (rutiny, nie mňa - ehm...). Vraj menej je viac, je to síce taká fráza, ale keď ju vztiahem na počet produktov starostlivosti o pleť, tak mi pripadá, že by na tom mohlo aj niečo byť. Málokedy však obmením kompletne celú rutinu a aj teraz nejaké veci ostali z minula a pridala sa k nim dvojica noviniek, jedna na ranné a jedna na večerné použitie.



Ráno sa o prebudenie mojej pleti stará hydratačné tonikum Hydrabio od značky Bioderma. U nás ho nedostať, hoci nie tak dávno svoje miesto v lokálnom lekárenskom sortimente malo. Ale proti všetkým tým micelárkam bolo predpokladám bez šance, a tak ho stiahli. Táto číra vodička obsahuje patentovanú látku aquagenium, ktorá by mala pleti pomôcť znovuobjaviť schopnosť hydratovať sa a následne si hydratáciu udržať. To som sa dočítala na obale a bolo by fajn, ak by to zodpovedalo realite, ale to asi zistím len dlhodobým používaním. Zatiaľ (po mesiaci) môžem povedať, že ako ranný životabudič je veľmi príjemná, osviežujúca, na pleti nelepí a dôkladne ju pripraví na prijatie ďalšej starostlivosti. Je určená pre citlivú a dehydrovanú pleť a na čo mňa osobne vždy výrobcovia nachytajú, je zmienka o rozjasnení pleti, ktorá nechýba ani na obale tohto produktu. 

Namiesto denného krému používam dobre známu emulziu DDML+ od Clinique. Tento "žltý zázrak" netreba predstavovať, straší tu na blogu každé leto a ani tento rok nie je výnimkou. Mala som šťastie, že sa ku mne prostredníctvom darčekových setov dostali dve menšie balenia, ktoré mi akurát pokryli letné mesiace.

Súčasťou rannej časti rutiny je v lete krém s ochranným faktorom. Teda v prípade, že sa cez deň pohybujem vonku; do kancelárie to úplne význam nemá. Ešte stále používam jemne tónovanú emulziu Even Better od Clinique s ochranným faktorom 45 (recenzia tu), ktorá by mala okrem iného zabraňovať vzniku pigmentových švŕn. Zatiaľ žiadnu nemám, takže asi funguje.

O balzamoch na pery som písala v tomto článku. Ten od Alverde používam ráno pred odchodom z domu; Labello nosím v kabelke. Nie sú to žiadne zázraky, ale účel plnia.


No a potom prichádza večer, kedy je treba všetko odlíčiť. Na to mám nového pomocníka - olejový balzam Biosource od značky Biotherm. Páči sa mi na ňom netuctová svetlofialová farba obalu, lebo s takou sa nestretávam každý deň. Ale samozrejme aj iné veci, iba obal by nestačil. Vnútro som nefotila, lebo to pre zmenu tuctové je, jednoducho tuhý balzam bielej farby. Jeho vôňa má v sebe niečo hýčkajúce, upokojujúce a tak nejako ma naladí na večerný kľud. Balzam sa celkom ľahko naberá, pretože pod prstami sa okamžite topí, netreba ho ani zahriať v dlaniach, ako na popiske odporúča výrobca. Pri nanesení na tvár sa zmení na olej, ktorý z pleti odstráni všetky líčidlá (aj vodeodolné) a nečistoty, ktoré na nej počas dňa spočinuli. Samotné odličovanie je nesmierne príjemné, je to ako kĺzanie hodvábu po tvári, a to vďaka konzistencii tohto olejového balzamu. Z tváre sa ľahko zmýva a nezanechá na nej mastný film. Akurát k očiam mám dve poznámky. Prvá - nikdy neotvárajte oči v procese odličovania, ak sa vám do nich tento balzam dostane, nepríjemne štípe. Druhá - väčšinou po použití oči ostávajú zastreté onou typickou hmlou, ktorá síce po chvíli zmizne, ale radšej by som sa bez nej zaobišla. Balzam používam bez ohľadu na to, či som nalíčená alebo nie, keďže (ako som už písala v pondelkovom článku) v lete mám pocit viac znečistenej a ulepenej pleti, hlavne ak navyše použijem krém s ochranným faktorom. Takéto tuhé bazlamy sú praktické na cestovanie, pretože sa v kufri nevylejú, akurát škoda, že tento nespĺňa limit 100 ml pre prepravu v príručnej batožine.

Na vyčistenú odlíčenú pleť potom nanášam dobre známu DDML+ od Clinique a pod oči krém All about Eyes od tej istej značky, ktorý je mojim dlhoročným number one. Na pery použijem balzam Alverde a hurá do ríše snov.


6 komentárov:

  1. Krémik na oči od Clinique si mám v pláne aj ja kúpiť. Inak od Biotherm sa mi páči viacej produktov.
    Ak máš záujem, pozri ku mne na blog, môžeš sa zapojiť aj do aktuálnej súťaže :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ten krem od Clinique je fakt super, odporucam; Biotherm mam rada hlavne pre jeho telovu kozmetiku, ale tento balzam je fajn a pokukujem aj po odlicovacom oleji, ale musim najprv stencit zasoby...

      Odstrániť
  2. Hm, tá Biodema by sa mi zišla, no škoda, že ju stiahli z predaja. :/

    Pozývam ťa na giveaway:
    http://rebelliouslily.blogspot.sk/2016/08/back-to-school-giveaway.html?m=1

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skoda veru, ani na ich stranke v zozname produktov uz nie je.

      Odstrániť
  3. Hydratacne tonikum som si kupovala v zvýhodnenom baleni s odlicovacim mliekom, mlieko ma nejako neohurilo al tonikum vyborne, ani som nepostrehla ze sa neda tonikum kupit samostatne

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja uz som ho dost dlho nikde nevidela a ako som pisala vyssie, uz ho nemaju ani na oficialnej stranke slovenskej Biodermy medzi produktami.

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.