štvrtok 4. augusta 2016

Krémy na ruky "Made in France" - L`Occitane, Durance, Clarins

Dvojica krémov na ruky, ktorú milujem nehynúcou láskou (Hemp Hand Protector od The Body Shop a Biomains od Biotherm), už začínala byť mierne otrepaná, a tak som si povedala, že je na čase skúsiť niečo nové, prípade staronové. Len tak kontrolne, či o niečo neprichádzam, keď som si už minimálne dva roky nekúpila iný krém ako dvojicu spomenutú v úvode. Tak sa u mňa zišli tieto tri krémy s rovnakou krajinou pôvodu.


Začnem s tým, ktorý poznám z minulosti, iba som si od neho dala dlhšiu pauzu. Krém s 20% podielom masla karité, ktorý patrí medzi bestsellery značky L`Occitane, má aj humanitárny rozmer - maslo karité, ktoré je jeho súčasťou, spracúvajú a dodávajú na princípe fair trade ženy z afrického štátu Burkina Faso. Ďalšími ingredienciami tohto hutného bieleho krému sú kokosový olej, výťažkami z medu a sladkej mandle. Jeho vôňu jednoducho milujem. Je jemná, hrejivá, relaxačná a zároveň čistá. Krém je určený na suché a poškodené ruky, odtiaľ pramení aj jeho bohatá textúra. Nemôžem súhlasiť s tvrdením na obale, že sa okamžite vsiakne a že nezanecháva mastný film. Mne to ale neprekáža, lebo ho mám v záhlaví postele a natieram si ním ruky tesne pred spaním. A skutočnosť, že sa nevsiakne hneď, využívam na to, že si ním masírujem nechtovú kutikulu, aby som predišla záderom a podobným neestetickým prvkom. Na denné (kancelárske) použitie ho určite neodporúčam, ale ako "nočný" krém na ruky je vhodnou alternatívou ku konopnému krému od The Body Shop, ktorý predsa len v našich končinách nepatrí medzi najdostupnejšie. Krém existuje v dvoch veľkostiach (30 a 75 ml) a dostanete ho v predajniach značky L`Occitane alebo v ich e-shope.

Na opačnom póle, čo sa týka hustoty a výživnosti, stojí Hand and Nail Treatment Cream od Clarins, ktorý som si kúpila v limitovanej edícii s vôňou listov pomarančovníka (existuje ešte vo verziách listy figovníka a listy bieleho čaju). Ak by ste očakávali nejakú príbuznosť s mnou obľubovaným kvetom pomarančovníka, tak vás rovno sklamem - nemajú nič spoločné. O tejto nemôžem povedať, že by sa mi nejako extra páčila, ale keďže nie je nijako intenzívna, celkom dobre ju tolerujem. Krém by mal podľa popisu nielen vyživovať a hydratovať suché ruky a nechty, ale zároveň ich chrániť pred externými vplyvmi ako slnko, chlad, či tvrdá voda a dokonca zlepšovať vzhľad pigmentových škvŕn. Neviem si celkom predstaviť, že by som ho použila na veľmi suché či dokonca popraskané ruky. Keďže je veľmi ľahký a nemastný, vsakuje sa hneď a napríklad okolie nechtov nemá absolútne šancu vyživiť. Povedala by som, že je to taká prvá pomoc, keď si potrebujete v kancelárii natrieť ruky na zmiernenie pocitu sucha a zároveň nechcete zamastiť papiere na stole. Ale nejakú hlbšiu hydratáciu rúk či dokonca výživu nechtov by som neočakávala. Ak mám ruky v dobrom stave (napríklad po použití krému od L`Occitane predchádzajúci večer), tento krém je fajn. Ale na nejaké závažnejšie stavy alebo nebodaj v zimnom období by určite nestačil. Okrem tejto limitky s objemom 30 ml existuje aj vo veľkosti 100 ml, ktorá sa líši svojou vôňou, Kúpite vo všetkých bežných sieťach parfumérií; z limitky som napríklad vo FAnn Eurovea videla minulý týždeň ešte celkom bohaté zásoby.


Kompromis medzi dvoma vyššie spomenutými ponúka výživný krém na ruky s olivovým olejom a extraktom z listov olivovníka od Durance. Nebol to môj prvý výber, pôvodne som si chcela kúpiť verziu s verbenou, lebo sa mi k letu hodila viac, ale práve ju nemali na sklade. Zaujímavé je, že napriek toľkým olivovým prvkom v názve aj v zložení po olivách nie je cítiť vôbec. K základu vône, v ktorom rozpoznávam typickú vôňu masla karité sa postupne pridáva výrazný závan čistoty, až dezinfekcie. Môj muž tam cíti mydlo, ja skôr nejaký čistiaci prostriedok. Vzhľadovo krém pripomína ten od L`Occitane, a tým nemyslím len obsah, ale aj tubu samotnú. Ale kým tá od L`Occitane je hliníková (a preto citlivá na pretlačenie), krém od Durance má obal z plastu, ktorý kov len imituje. Svojimi vlastnosťami si krém berie niečo z oboch predchádzajúcich. Je dostatočne hutný, aby sa ním dalo masírovať okolie nechtov, ale zároveň sa v primeranom čase vsiakne a nezanecháva mastný film. Komu by sa málilo toto malé balenie (30 ml), nájde v ponuke aj veľkosť s objemom 75 ml.

Hoci všetky tri krémy majú rovnaké využitie, zadelila som si ich do rozličných časov a priestorov. Krém s karité od L`Occitane používam na noc, ten od Clarins našiel svoje miesto v kancelárii, kde dočasne vystriedal krém Biomains od Biothermu). A napokon ten od Durance nosím v kabelke, lebo sa na to rozmermi a materiálovo najlepšie hodí a zachráni situáciu, ak by ten od Clarins náhodou v priebehu dňa nestačil. Poradie mojich obľúbencov ostáva naďalej nezmenené, dvojicu spomenutú v úvode žiaden z týchto troch krémov neprekonal. Ak by som dlhšie nevedela zohnať krém s konopným olejom od The Body Shop, krém s karité od L`Occitane je solídnou alternatívou, inak ale ostanem pri tom, čo mi sedí a s čím som dlhodobo spokojná.

  

2 komentáre:

  1. Mala som telové mlieko Loccitane s bambuckým maslom a bolo vcelku dobré, inak ale túto kozmetiku kvôli vysokej cene príliš nekupujem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je moje oblubene! ja sa priznam, ze kupujem vacsinou iba ked je nejaka akcia, napr 20% dole, to uz sa celkom da :)

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.