pondelok 22. februára 2016

Starostlivosť o pleť - zima 2016

Zime už onedlho dáme zbohom (juhuhu!), ale predtým by som sa ešte rada podelila o to, ako som sa v tomto ročnom období starala o svoju pleť. Ako sa už u mňa stalo pravidlom, bude to mix noviniek a osvedčených produktov.


S osviežujúcim tonikom s výťažkami zo ženšenu od značky Sephora som vás zoznámila v tomto januárovom článku. Stále je pre mňa príjemným ranným spoločníkom a vstávanie je vďaka nemu aspoň o niečo znesiteľnejšie. Regeneračný denný krém Vital Just s plesnivcom alpínskym a medovkou som dostala ako darček k nákupu produktov Just. Jeho predurčenie na suchú pleť vo mne najprv vyvolalo nedôveru, ale pochybnosti zahnalo hneď prvé použitie – je ľahký, nemastný, napriek bylinkovému základu nevonia nijako rušivo a do pleti sa okamžite vsiakne. Páči sa mi aj čisté „lekárenské“ balenie.


Večerná rutina by sa už nezaobišla bez odličovania, ktorého základom je novinka (novinka u mňa doma, nie novinka na trhu... chápeme sa) - čistiaci olej od Shiseido. Obal v duchu japonského minimalizmu je presne podľa môjho vkusu, plusové body pripisujem aj za zarážku, ktorá zabraňuje stlačeniu pumpičky. Napriek tomu nie som úplne presvedčená, že by som si tento flakón len tak hodila do tašky; obaly, ktoré nemajú ochranný vrchnák, vo mne nevzbudzujú úplnú dôveru. Tento číry olej mám doma presne týždeň, bol nehorázne drahý (a to hovorím s vedomím toho, že ja si v oblasti kozmetiky doprajem) a má pre mňa (okrem už spomenutej ceny) iba jeden nedostatok, ale zato tak podstatný, že preváži všetky pozitíva. Štípe totiž v očiach. A to je pre mňa konečná stanica. Pozerala som zloženie, obsahuje aj alkohol, čiže to je možno dôvod tejto reakcie. Je mi to nesmierne ľúto, lebo na tento olej som sa obzvlášť tešila. Nebyť toho štípania, mal by všetky body k dobru - hustú a zároveň ľahkú takmer gélovitú konzistenciu, luxusnú nevtieravú vôňu a skvelé odličovacie schopnosti. Na obale je uvedené. že obsahuje účinnú čistiacu zložku (ale nie je konkretizovaná), ktorá nielen vyčistí, ale aj hydratuje. Na odličovanie tváre si ho tým pádom ponechám, lebo ju nevysušuje ani nesťahuje, ale na oči budem používať overený na to určený odličovač (momentálne dvojfázový od značky Sephora, tiež som o ňom písala v článku, na ktorý som dávala odkaz vyššie).


V dňoch, kedy nie som nalíčená, pleť čistím jemným penivým čističom od Clarins s obsahom masla karité a pro-vitamínu B5, ktorý v sebe spája jemnosť odličovacieho mlieka s účinnosťou odličovacieho gélu. Následne tvár osviežim „ranným“ tonikom Sephora.

O hydratačnej maske, ktorá mala na mňa úplne opačné účinky, som sa na blogu už rozpísala, a tak mi neostalo, len sa vrátiť k Moisture Surge Overnight Mask od Clinique, ktorej miniatúru som dostala vo vianočnom sete. Staršiu recenziu si môžete pripomenúť tu. Používam ju v tenkej vrstve ako nočný krém a raz do týždňa ako "ozajstnú" masku v hrubej vrstve až do úplného vsiaknutia. Občas na noc použijem aj denný krém od Just-u a ničomu to nevadí, pleť je ráno oddýchnutá a pôsobí zdravým dojmom.



Mojim aktuálnym očným krémom je Anti-Age Global Regard od Yves Rocher, ktorý som si kúpila na základe výborných recenzií, ale zatiaľ na ňom nevidím nič výnimočné. Kovový aplikátor chladí očné okolie, no nie vždy je mi to príjemné, a tak krém radšej nanášam prstom. Tento krém obsahuje komplex látok z rastlinných buniek, ktoré stimulujú obnovu pleti a tým pádom by mali prispievať k redukcii vrások, kruhov pod očami a opuchov. Používam ho mesiac a nejaké veľké zmeny som si zatiaľ nevšimla. Hydratácia očného okolia však vnímam ako dostatočnú, a tak pokračujem v používaní.

Balzamom na pery som venovala samostatný článok, ktorý nájdete tu.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.