štvrtok 17. augusta 2017

Beauty obľúbenci leta 2017

Po non-beauty obľúbencoch tohto ročného obdobia samozrejme nevynechám ani svoje aktuálne TOP produkty z kozmetickej sféry. Okrem tohtoročných objavov si sem cestu našli aj dva produkty, ktoré sú z blogu známe z minulých rokov.


Začnem letnou povinnou výbavou a to by mal byť u každého človeka (ktorý vstupuje do osobných interakcií s ostatnými svojimi blížnymi) antiperspirant. Zdôrazňujem to preto, že to nebýva bohužiaľ pravidlom ani v roku 2017. Mna toto leto sprevádza Le Déodorant by Lait Corporel od značky  Biotherm. Chválim jeho takmer 100% účinnosť (úplné extrémy 35 stupňov a viac nedáva, ale poviem vám, že keď sa potím úplne všade, tak už mi na situácii v podpazuší úplne nezáleží). Ale ani pri tých najvyšších teplotách neprepustí žiaden pach. Vonia jemne cistrusovo, ale intenzita nie je závratná a určite neprebije váš parfum. Môže sa aplikovať aj na depilované podpazušie, absolútne neštípe ani nedráždi. Za zmienku stojí aj ergonomická stránka - vďaka zúženej spodnej strane sa dobre uchopuje a veľkosť guľôčky zodpovedá podpazušiu, takže pri aplikácii stačí jeden pohyb. Produkt zasychá veľmi rýchlo. Okrem vyššej ceny nenachádzam na ňom žiadne mínusy.

Produkty s ochranným faktorom proti UV sú ďalším letným must-have. Samostatný článok som im venovala tu. Spokojná som so všetkými, ale tónovaný krém na tvár do mestského prostredia Clinique Super City Block SPF 40 a balzam na pery L`Occitane Pivoine Sublime SPF 25 som si obľúbila najviac. Krém preto, že má jemnú našľahanú textúru, ktorá sa veľmi rýchlo a ľahko zapracúva do pleti, je možné ho použiť aj na očné okolie, jeho svetlobéžový odtieň pleť decentne zjednotí (ale na nejaké väčšie nedokonalosti stačiť nebude) a dodá jej jas. Ideál na letné bezmake-upové dni. No a balzam na pery získal u mňa plusové body to, že má pomerne vysoké SPF bez toho, aby pôsobil "lyžiarským" dojmom, teda zanechával na perách bielu vrstvu. Na perách je neuveriteľne jemný až hodvábny, dodá im lesk a šťavnatosť a zdôrazňujem aj podarený hliníkový obal, ktorý sa vďaka závitu len tak v kabelke neotvorí. Niekoho môže rušiť sladká pivonková aróma, zvykla som si na ňu, ale preferovala by som neparfumovaný balzam. Mínusom u neho (ako aj u produktu Clinique) je obmedzená dostupnosť (butiky tejto značky sa nenachádzajú na každom rohu) a opäť vyššia cena. Ale oplatí sa.

Keď už som v predchádzajúcom odseku načala ten make-up, prejdem plynulo k ďalšiemu letnému obľúbencovi práve z tejto kategórie. O krémovej lícenke od značky Revlon v odtieni 150 Enchantement/Charmed som písala v tomto prierezovom článku. Teraz v lete ju používam veľmi často, pretože sa jednoducho aplikuje (jedným prstom naniesť, druhým rozotrieť), čo z nej robí ideálny produkt na dni, keď sa s make-upom nechcete babrať. Množstvo v kalíšku je enormné; napriek tomu, že lícenku používam od začiatku leta veľmi pravidelne (a nepravidelne som ju používala aj počas zvyšku roka), ubudlo z jej povrchu úplné minimum a ak sa nepokazí, tak ju asi budem používať ešte dlhé roky. Staroružový odtieň s podtónom lesného ovocia je veľmi prirodzený a hoci v nádobke môže jeho intenzita naháňať strach, pri aplikácii krásne splynie s pleťou a dodá jej jemný farebný nádych. (Ale v prípade potreby sa dá vrstviť a teda zintenzívniť). Výdrž je OK, osem hodín v práci zvládne a stráca sa rovnomernea bez fľakov či máp.

Posledné dva produkty budú z kategórie čistiacich, hoci každý iným spôsobom. V lete sme takmer stále vonku, presúvame sa, cestujeme a nie vždy je možnosť umyť si ruky, kedy potrebujeme. Presne pre tieto situácie som kúpila antibakteriálny gél na ruky s troma esenciálnymi olejmi (citrón, levanduľa, tea tree) od značky Puressentiel. O ich inom produkte som písala tu a odvtedy mám túto značku akosi stále vo svojom hľadáčiku a objavila som u nich z niekoľko vychytávok. Tento gél funguje ako každý iný obdobný produkt, ale jeho odlišnosť spočíva práve v prítomnosti esenciálnych olejov, ktoré spoločne tvoria zaujímavú sviežu (ale nie nijako prenikavú) vôňu. Spolu s rastlinným alkoholom pôsobia proti baktériám, vírusom, plesniam a parazitom; aloe vera a glycerín v zložení zasa vvyvažujú vysušujúce vlastnosti alkoholu. Samozrejme nemusím dodávať, že voda a mydlo sú na umývanie rúk neprekonaný vynález, ale ak nie sú k dispozícii, tento gél je šikovnou (dočasnou) náhradou.

Letné počasie znamená pre moju pleť určite väčšiu záťaž, kombinácia produktov s ochranným faktorom, potu a smogu spôsobuje dosť veľké zanesenie pórov. Našťastie som objavila čistiacu ílovú pleťovu masku od Vichy, ktorá si s týmyto problémom poradí. Písala som o nej v tomto článku a presvedčila ma hneď po prvom použití. Stačia tri minúty (maska nezasychá ani nesťahuje pleť), opláchnuť a póry sú zmenšené a vyčistené. Balenie vo vreckách je pre mňa ideálne, jedno stačí buď na celú tvár alebo 2x na T-zónu. Keďže sa (pre mňa) jedná o sezónny produkt, toto mi maximálne vyhovuje, radšej si kúpim raz do mesiaca v júli a auguste jedno dvojbalenie, ako mať otvorený téglik alebo tubu a väčšinu roka do nej nesiahnuť.



2 komentáre:

  1. Vona antiperspiranu je podobna ako pri telovom mlieku od tejto znacky? Tu vonu som mala rada, tak ak ide o rovnaku, asi by som ho vyskusala.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ano, je to rovnaka vôna, ale o nieco slabsej intenzity. Do konca tyzdna maju v Marionnaud na Biotherm 30% zlavu, takze by som nevahala :)

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.