pondelok 21. augusta 2017

Kozmetika na dovolenke - novinky & spotrebovanci

V piatok sme sa vrátili z Kréty a nebola by som to ja, aby som nevenovala nejaký ten riadok dovolenkovej kozmetike. Po vzore z minulého roka som pripravila zhrnutie toho, čo sme mali možnosť na dovolenke novinkovo otestovať a zároveň aj "menší" exkurz do odpadkového koša. 


Tento raz vynechám skladbu môjho cestovného nécessairu, skombinovala som produkty z tohto a tohto článku, niečo som vynechala a naopak pridala nejaké dekoratívne minimum (ktoré som použila až jeden raz). Kvôli dovolenke som toho nemusela veľa dokupovať (to je výhoda kozmetických zásob), len pár drobností. Napríklad ochranu proti slnku vo forme peny Photoderm Kid SPF 50+ od značky Bioderma, pretože detský ochranný krém od Daylong-u už veľa obsahu v sebe neskrýval a bolo jasné, že ho počas dovolenky dorazíme. Pena je pomerne vtipný koncept, má to konzistenciu šľahačky, ktorá sa pri kontakte s pokožkou mení na ľahký krém. Najprv som síce bojovala s dávkovaním (hlavne na tvári), ale po cca troch použitiach už som to vymákla. Dieťa sa z peny neskutočne tešilo a už ho nebolo treba presviedčať, že sa musí natrieť, skôr som ju pred ním musela skrývať, aby sa neopenil od hlavy po päty. Páči sa mi, že tento produkt nemá žiadnu dobu spotreby po otvorení (to je tá ikonka s otvoreným téglikom), ale stačí ho spotrebovať do dátumu vyznačeného na obale (v tomto prípade niekedy v roku 2019). Budúcu letnú sezónu sa určite pozriem po podobnej pene aj pre dospelákov.

Keď už sme pri tých detských záležitostiach, určite odporúčam vlhčené utierky od Klorane Bébé. Po iné roky sme na cestovanie zvykli kupovať podobné od Biodermy, ale odkedy dieťa nenosí plienky, balenie s obsahom 70 ks je zbytočne veľké. Takéto menšie (25 ks) som našla iba u Klorane. Balenie je veľmi kompaktné s praktickým umelohmotným uzáverom (nie s takou tou obyčajnou prelepkou, ktorá po chvíli prestane fungovať, potom sa odlepí a nakoniec stratí). Utierky sú vlhčené tak normálne, nie sú suché, ani z nich nekvapká tekutina. Na rýchle utretie úst, rúk alebo iného poslúžili veľmi dobre; sú trochu viac parfumované, ale my sme doma na typickú kloranovskú vôňu už zvyknutí.

Najväčším problémom pred odletom sa ukázal nákup termálnej vody. Navštívila som niekoľko svojich obľúbených lekární a všade mali malé 50 ml balenia vypredané, a to bez rozdielu výrobcu. Nakoniec mi v našej sídliskovej pidi lekárni ponúkli nie termálnu ale dermálnu vodu od značky Bioderma. Rozdiel chápem tak, že sa nejedná o prírodnú minerálku, ako ju poznáme od iných značiek, ale o vodu, ktorá je obohatená o určité látky a až potom ju balia do plechovky. S touto kamarátky nebudeme; na osvieženie poslúži, ale prekáža mi pomerne silný rozprsk a hoci by mala byť neparfumovaná, cítim z nej nejaký slabý puch.

Posledné dve položky už máme doma nejaký ten týždeň, ale na dovolenke prešli záťažovým testom a obe pomerne úspešne. Hľadala som nejaký prírodnejší repelent, ktorý by sme mohli používať celá rodina a natrafila som na tento od Puressentiel (vhodný pre deti od 30 mesiacov, samozrejme s upraveným dávkovaním) fungujúci na základe éterických olejov. A tie, ako je známe, hmyz veľmi nemusí. Sprej fungoval veľmi dobre, počas večerov, kedy som si ho aplikovala, ma vonku nič "nepohrýzlo". Bohužiaľ som získala dva štípance na ruku počas dňa a na zmiernenie svrbenia som použila ďalšiu vec od rovnakej značky - upokojujúci roll-on s obsahom 11 éterických olejov. To najväčšie svrbenie fakt upokojil, ale fungovalo to iba krátko (obsahuje aj alkohol a myslím, že ono upokojenie bolo výsledkom jeho anestetických vlastností), avšak štípance nijako nezredukoval ani nezrýchlil hojenie, takže s ním som spokojná iba na polovicu. Ale sprej určite odporúčam.


No a teraz k odpadkom. Rovná desiatka, ale polovicu tvoria mini balenia, takže sa to dá pochopiť. Opäť tu máme niekoľko stálic - napríklad krém Moisture Surge (7 ml) a odličovací balzam Take the Day Off od Clinique (15 ml). Krém som používala v hrubšej vrstve ako masku po návrate z pláže a moju pleť užasne nakopol. Balzam ešte predtým bez stopy odstránil zvyšky ochranného krému s UV filtrom. Mini termálna voda od Vichy (50 ml) a vlhčené obrúsky Lactacyd (15 ks) nepotrebujú dlhé komentáre, oba sú to dlhoroční obľúbenci a celú túto štvoricu si v budúcnosti opäť zaobstarám.

Šampón Klorane (25 ml) s dužinou z citronátu (cedrátu) pre  normálne vlasy s tendenciou rýchlo sa mastiť ma dosť zaujal, pretože mi vlasy po použití ostali čisté, leské a ľahké o niečo dlhšie ako s inými šampónmi. Priamo počas dovolenky sa mi podarilo kúpiť veľké balenie a pevne dúfam, že s ním budem rovnako spokojná aj pri dlhšom používaní.

Detská micelárna voda Klorane Bébé (25 ml), ktorú som používala na ranné očistenie a osvieženie pleti ma až tak neočarila a zvyšok (možno na dve použitia) vyhadzujem. Ako núdzovka poslúžila a ak by sa ku mne niekedy dostala takáto miniatúra, asi ju nevyhodím, ale plné balenie kúpiť neplánujem ani sebe ani pre dieťa.

Nespotrebovaný som vyhodila aj sprcháč a šampón 2v1 NUXE Sun (200 ml). Tu nie je dôvodom nespokojnosť, ale fakt, že som ho mala otvorený o niečo dlhšie ako doporučených 12 mesiacov a ten zvyšok sa mi už domov ťahať nechcelo. Tento produkt mal bohatú akoby olejovú textúru, upokojil a hydratoval pokožku po pobyte na slnku a vo vode a hoci som ho používala na dovolenke 2x denne (po kúpaní v bazéne a v mori), stačilo sa mi natierať po sprchovaní len jeden raz, pokožka vôbec nebola vysušená ani inak namáhaná. Výborný bol aj na umývanie vlasov, ktoré vôbec nezaťažil (používala som ho po spotrebovaní šampónu od Klorane). Tento produkt si rada kúpim aj v budúcnosti, ale oveľa radšej by som bola, keby sa predával v menšom, stačilo by v polovičnom balení.

Ochranný krém na tvár aj telo s faktorom 30 (150 ml) od rovnakej značky mi vyhovoval, ale po týždni každodenného používania mi už liezla na nervy jeho intenzívna vôňa. Okrem toho sa mi zdal na tvár príliš mastný a to mi pocitovo nesedelo (inak ale fungoval spoľahlivo aj na tvári aj na tele). Mať jeden univerzálny produkt je praktické, ale ja v budúcnosti asi predsa len zvolím na tvár osobitný ochranný krém s minimálnou parfumáciou. Čo sa mi na ňom až tak nepáčilo je, že trochu farbí oblečenie, na pár bielych tričkách mi nechal zopár svetložltých škvŕn (našťastie malého rozsahu). To je aj dôvod, pre ktorý si ho v budúcnosti už pravdepodobne nekúpim.

Na záver tu mám ochranné krémy, ktoré spotrebovali moji chlapi. Mlieko Nivea Sun (200 ml) s ochranným faktorom 20 malo praktický rozprašovač, ktorý sa postaral o presné dávkovanie. Konzistencia tohto krému bola ľahká a hneď sa vsakoval do pokožky. Na otázku, či by ho chcel znova, odpovedal môj muž: "Nemusí byť." (Myslím, že tým chcel povedať, že olejový sprej od rovnakej značky, ktorý používal po minulé roky, mu vyhovoval viac).

Daylong Kids SPF 30 (100 ml) považujem za skvelý ochranný krém pre deti, síce trochu mastnejší a lepkavejší pri aplikácii, ale akonáhle sa vsiakne, sú tieto malé nedokonalosti zabudnuté. Oceňujem praktické menšie balenie (existuje aj v iných veľkostiach) a v budúcnosti tomto kréme určite znovu siahnem.


2 komentáre:

  1. Ja som bola s dermalnou vodou Bioderma vcelku spokojna. Moze to vsak byt aj tym, ze som ju vyhrala. Ak by som ju kupovala za vlastne, asi by som bola kritickejsia :-) Daylong ma fajn opalovacie kremy. Myslim ze dalsiu sezonu siahnem prave po tejto znacke.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ta voda je OK, ale uprednostnujem original mineralku z pramena, nez vodu, ku ktorej su umelo pridane dalsie latky, nejako to u mna vzbudzuje vacsiu doveru. Daylong mam rada, aj kvoli tomu, ze maju vzdy niekolko valkosti baleni, od 50 az po 200 ml.

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.