štvrtok, 10. augusta 2017

TAG: Antiwishlist (kozmetika, ktorú si nekúpim)

Dnes mám pre vás takúto oddychovku. Pred týždňom som písala o nákupoch, tak teraz si dáme niečo z opačného pólu - nenákupy. V poslednom čase som videla kolovať články či videá tohto typu na sociálnych sieťach celkom často, a nechala som sa nimi inšpirovať. Kedysi dávno som uverejnila článok zameraný na typy produktov, s ktorými sa míňam, dnes budem konkrétnejšia.


Kardashian-Jenner-West čokoľvek - nebudem sa tváriť, že túto rodinku nepoznám, nedá sa pred nimi uniknúť. Dôvod ich popularity mi je doteraz neznámy (ak teda nerátame "to" amatérske video z roku 2003) a rovnako ma necháva bez textu množstvo ich fanúšikov a nasledovateľov. Ale osoby a obsadenie nechcem hodnotiť, sme tu kvôli kozmetike. A tá ich, či sú to slávne lip kits alebo kontúrovacie produkty, ma necháva úplne chladnou. Na ich produkty som videla niekoľko recenzií, či už kladných alebo záporných, a vyvodila som si z nich záver, že nie je o čo stáť. A to, že si nelámu hlavu s autorskými právami a drzo vykrádajú diela rôznych umelcov pre svoje vizuály, je už len čerešnička na torte.

Morphe - ďalšia prehypovaná značka, ktorá vďačí za svoju slávu hlavne sociálnym sieťam a tzv. influencerom. Pritom sa jedná o "private labelling" firmy Crown Brush, ktorá na koncové produky vyrobené v Číne iba pridáva Morphe logo. Čiže v podstate by si takéto paletky očných tieňov či štetce mohol objednať a dať vyrobiť každý. Takže pridaná hodnota nula, celosvetový hype vďaka influencerom a ich zľavovým kódom obrovský.

Make-up Revolution, W7, I Heart Make-up a iné kopírky - tam je dôvod jasný - neznášam kopírovanie. Priznaná inšpirácia je OK, ale okato napodobňovať čokoládové paletky, srdiečkové lícenky a rozjasňovače a iné, keď vieme, kto s tým prišiel prvý... nezdá sa mi to v poriadku a tento biznis parazitovania na cudzích nápadoch určite podporovať nebudem.

Jeffree Star Cosmetics - názory na túto postavičku beauty sféry sú všelijaké, jeho vizáž je nezameniteľná a jeho správanie... škandalózne. Ja mám trochu slabosť pre ľudí, ktorí nezapadajú do kategórií, a to je presne jeho prípad. Neprekáža mi ani jeho okázalý životný štýl, ktorým sa často a rád verejne prezentuje. Nad čo sa ale neprenesiem, sú jeho rasistické a iné extempore voči (asi už bývalým) fanúšikom a fajčenie marihuany vo videách (myslím, že od toho už trochu upustil, ale internet nezabúda). Z týchto dôvodov by som jeho značku nepodporila. Navyše sa mi nepáči ani vzhľad produktov, obaly pôsobia hrozna lacným dojmom (pričom ako som písala vyššie, Jeffree si dosť potrpí na luxus a okázalosť)  a ani typovo a farebne by som si nevedela vybrať.

No name štetce s rukoväťou a la jednorožec alebo chvost morskej panny.... tak tie si určite nekúpim. Potrebujem to zdôvodniť? OK - lebo nemám desať rokov. Už dosť bojujem s výzorom farebných štetcov od Real Techniques, takže jednorožci a ten druhý hnus sú pre mňa čisté peklo.

Doteraz som hovorila o značkách, s ktorými nemám žiadne skúsenosti a chcem, aby to tak aj ostalo. Ale aj značky, s ktorých produktami som spokojná, majú svoje čierne ovce. Napríklad Too Faced. Zbožňujem ich bázu a štetce, možno by som rada skúsila nejaký ten make-up či korektor, ale čo mi príde úplne infantilné, je produktový rad Peach s paletkou, leskami, rozjasňovačmi a neviem ešte čím. Tá oranžová farba obalov, plus celkovo ten broskyňový vizuál a čo som sa dočítala, tak aj vôňa... to vo svojom živote určite nepotrebujem.

Z podobného súdka je aj prípad Urban Decay. Ich prvá Naked paletka bola pred pár rokmi veľký hit, odvtedy ich vydali postupne niekoľko, naposledy Naked Heat, Vždy je okolo nej veľký boom na sociálnych sieťach, prejde pár mesiacov a ani chýru ani slychu. Kedy ste naposledy videli nejakú YouTuberku robiť tutoriál s Naked jednotkou až trojkou alebo s Basic-mi? Presne. Okrem tej poslednej som videla všetky naživo, prišli mi fajn a skladné; mne osobne by farebne vyhovovala dvojka. Zároveň viem, že si ju nekúpim, lebo by som pre ňu nemala využitie. Oči si líčim už minimálne a u mňa by po pár pokusoch určite zapadla prachom.

Od značky Zoeva nič nevlastním, ale drobnú skúsenosť mám - jej produktami ma líčil jeden známy vizážista. Štetce sa mi zdali fajn, farbičky takisto, ale nemôžem si pomôcť, pre mňa má táto značka nulovú príťažlivosť. Uznávam ju, viem, že je u profesionálov obľúbená, ale mňa (napriek pravidelnej blogo masáži) zatiaľ nič nenalákalo k nákupu. Ak by som si mala vybrať napríklad štetec, radšej zájdem do MACu alebo si objednám z privátky Sephora, hoci by ma to vyšlo drahšie, priznám sa, že o Zoeve by som ani neuvažovala.

Článok zakončím dvojicou z našich drogérkových luhov a hájov. Privátna značka DM-ky S-he je pre mňa jednou z najväčších záhad. Neviem, kto ju kupuje, ešte som takého človeka nestretla. Ale stojany sa týčia hrdo celé tie veky, odkedy je DMka DMkou. Predpokladám, že je to segment pre dievčatá, ktoré s make-upom začínajú (takže koniec ZŠ?), od toho sa asi odvíja aj cena. O kvalite neviem nič ani ma to neláka zisťovať. Vďaka bielym hranatým obalom pre mňa táto značky skysla niekde v 90.-kach a tam aj ostane.

Na záver možno niekoho prekvapím, ale musím to zo seba dostať von - neobľubujem značku Dove. Boli časy, kedy som si od nich niečo sem-tam kúpila, ale všetko to boli veci priemerné, ktoré ma nezaujali tak, aby som si ich kúpila znova. Ale vrcholne ma iritujú ich kampane za "skutočnú krásu", čo je zase iba marketingové ničnehovoriace brekeke a spôsob, ako predávať. Ja viem, že všetky značky sa uchyľujú k nejakým reklamným úskokom, ale dlhodobo stavať značku na akože ženskej solidarite mi príde dosť falošné a odmietam to podporovať.


1 komentár:

  1. Super článok, ja mám tiež veľa takýchto prípadov, ktoré ma proste nechajú chladnou, ale so Zoeva štetcami musím nesúhlasiť, je to super alternatíva pre menší budget, mňa zase napríklad nelákajú Sephora štetce, zdajú s ami na tú kvalitu príliš drahé :)

    OdpovedaťOdstrániť