štvrtok 4. januára 2018

Vianočné darčeky 2017 a zhodnotenie adventného kalendára Kiehl`s

Začiatkok roka na mojom blogu sa nesie v znamení dvoch článkov. Novoročný pozdrav a rekapituláciu top článkov roka (podľa počtu zobrazení) máme za sebou a teraz je pred nami ten druhý - vianočné darčeky. Tým sa dnes budem venovať iba z rýchlika, pretože ich nie je tak veľa a všetky poznáte z môjho wishlistu. Predovšetkým chcem na tomto mieste zosumarizovať a zhodnotiť adventný kalendár značky Kiehl`s, ktorý som si kúpila (sama sebe si) ako predvianočný darček a bola by škoda, keby ostal nepovšimnutý.


Najprv teda darčeky. Neviem, z ktorého mám väčšiu radosť. Lícenka od Clarins, milovaná eau de toilette od YSL In Love Again (ktorú som ihneď rozbalila a zima-nezima, voňala som sa ňou od Vianoc takmer každý deň), či hydratačný set Hydra-Essentiel, to všetko ma nesmierne potešilo a už sa neviem dočkať, ako ich postupne začnem používať. Ako som písala, v prípade toaletnej vody sa už stalo a následne príde na rad lícenka. Produkty starostlivosti o pleť Clarins si nechám na testovanie asi až na začiatok jari, pretože aktuálne mám svoju ustálenú zimnú rutinu a nechcem na nej nič meniť.

No a teraz ten adventný kalendár. Nebudem chodiť okolo horúcej kaše a nazvem vec pravým menom. Cítim sa ako obeť podvodu. Tešila som sa naň ako malá a ako pribúdali decembrové dni, moje rozčarovanie rástlo. Z 24 produktov sa deväť (= viac ako tretina!) nedá ani pri najlepšej vôli považovať za miniatúry, sú to obyčajné (nepredajné) vzorky, ktoré vám dajú v obchode hocikedy a do takéhoto kalendára určite nepatria. Aj by som nejako prešla tri tie tubičkové, dajme tomu, ale tých šesť pidi vrecúšok, to tam naozaj nemá čo robiť. Na fotke som obsah kalendára rozdelila z dôvodu lepšej prehľadnosti na tri kategórie - vzorky, plné balenia a miniatúry (zvlášť pleťovka a spolu telová a vlasová kozmetika).


V článku venovanom značke Kiehl`s som písala, že som si kalendár pozrela vopred a že teda som vedela, do čoho idem. To som si ale iba myslela. Ja som si totiž kalendár pozrela na francúzskej stránke, predpokladajúc, že kalendáre budú totožné. Nestalo sa tak. Keď som ho kupovala, neprišlo mi nič podozrivé, pretože cena bola rovnaká (pardon, náš stál o tri eurá viac... lebo naša kúpna sila je určite väčšia, že áno). Ak by náš stál povedzme o tretinu menej (čo by zodpovedalo obsahu), nepovedala by som ani mäkké f. Takto som iba otvárala ústa, keď som na Instagrame videla, čo z okienok vyberajú francúzske blogerky. Aby som to ukázala názorne, oba kalendáre som porovnala. To, že produkty nie sú v oboch kalendároch úplne totožné, o to mi ani tak nejde. Moja výhrada smeruje k veľkosti jednotlivých balení. Vľavo je česko-slovenská verzia kalendára, vpravo francúzska (pre zväčšenie stačí na tabuľku kliknúť).


Červeným som označila (ne)slávne nepredajné vzorky. Biele sú klasické miniatúry či cestovné veľkosti. Žlté sú produkty plnej (predajnej) veľkosti v menšom balení (keďže Kiehl`s ponúka u väčšiny produktov na predaj aspoň dve veľkosti balení). A zelená značí plné balenie v maximálnej veľkosti. Pätnásť produktov sme mali tých istých, z toho len dva obsahoval náš kalendár vo výhodnejšom balení oproti fr. verzii. Šesť položiek bolo úplne totožných typom aj veľkosťou (sedem ak rátame aj balzam na pery). V druhej časti tabuľky (od Blue Astringent) som zoradila štyri dvojice, ktoré k sebe sedeli buď typovo alebo pochádzali z rovnakého produktového radu a v tretej sa potom nachádza päť dvojíc zoradených podľa abecedy, ktoré ale nijako nekorešpondujú.

Osobne ma najviac mrzí vzorka odličovacieho oleja, pretože 3 ml sú fakt na smiech a vystačia mi možno na jedno odlíčenie. Sérum proti pigmentovým škvrnám by som dala vyskúšať mame, ale čo zistí z 1,5 ml? To môžem rovno hodiť do koša. Takisto u produktov na telo, s 5 ml si môžem akurát vybrať, či si natriem paže, nohy alebo trup.


Aby som len nefrfľala, najväčšiu radosť mi urobili miniatúry nechtíkového tonika, dvoch masiek, krému Ultra Facial (ktorý sa mi zapáčil už vo vzorke), telového masla Creme de Corps či séra Midnight Recovery Concentrate (hoci 4 ml je tak na hrane, nemá na sebe nápis, že je to nepredajná vzorka, a tak ho beriem na milosť) a plné balenie očného krému s avokádom. Rada vyskúšam aj dva produkty na čistenie pleti (aj keď by mi v kalendári úplne stačil jeden), balzam na pery a krém na ruky. Vlasová dvojica - prečo nie, šampón si nechám určite; kondicionér ešte neviem, pretože tento typ produktu nepoužívam. S istotou nevyužijem iba dve miniatúry - tonikum Blue Astringent a Ultra Facial Oil-Free Gel Cream, lebo nezodpovedajú môjmu typu pleti a na čelných miestach v zložení sa nachádza alkohol.

Pre zaujímavosť, v okienku číslo 24 - teda "grande finale" - sa v našom kalendári skrývalo 75 ml balenie krému na ruky a vo francúzskom 15 ml balenie séra Midnight Recovery Concentrate. Na francúzkej stránke Kiehl`s bolo uvedené, že za cenu 72 euro kalendár obsahuje produkty v hodnote 200 eur. Naša verzia stála 75 a pochybujem že produkty v ňom obsiahnuté majú vobec túto hodnotu. Aby sme v tom neboli sami, tak Kiehl`s podobne vybabral aj s Talianmi a Poliakmi, mali to isté čo my.

Nechcela som začať rok 2018 na blogu negatívne, ale nemám rada, ak firmy robia zo zákazníkov hlupákov a tak sa bohužiaľ cítim. Tešila som sa z príchodu značky Kiehl`s na náš trh, ale moje nadšenie týmto značne ochladlo. Priznávam svoj podiel viny, mala som si pozrieť obsah kalendára, ktorý som kupovala, ale opakujem, pri rovnakej cenovej hladine som nemala najmenšie podozrenie. Poučila som sa z toho riadne a nabudúce si všetko radšej 2x preverím, aby si už žiadna značka neurobila takýto kanadský žartík (doslova) na môj účet.


10 komentárov:

  1. Kalendar Kiehls som velmi chcela, no nepodarilo sa mi ho zohnat. Nakoniec som rada. Neskutocne ma vytaca rozdelovanie produktov pre zapadny a vychodny trh. Samozrejme to co ide na vychod moze byt este drahsie. Od Kiehls som nic neskusala a myslim, ze tak to moze pokojne aj zostat. Ja som sa do buducna rozhodla nepouzivat kozmetiku (resp. ju minimalizot) od velkych kozmetickych koncernov. Dovodom je najma rozdielny pristup k roznym trhom. Moja posledna skusenost je napr.s hydratacnou maskou Bioderma. Skoro ma vystrelo, ked som zistila, ze moja obsahuje 5 parabenov, pritom na blogoch su fotky produktov rovnakej masky, ktore su konzervovane inymi latkami. Samozrejme ze nikto z Biodermy na moj mail neodpisal. Naco sa zaoberat nejakymi smiesnymi zakaznikmi. Takze v buducnosti vyberam kozmetiku od mensich vyrobcov, ktory si daju zalezat, aby si nepokazili meno. Aby som nebola len negativna, ja som mala adventny kalendar Joik a je teda super. Cena je sice vyssia, no i balenia v nom su obrovske. Tesim sa, ze ich vsetky vyskusam.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je dobre rozhodnutie, mozno casom sa k nemu aj ja prepracujem. Inak musim v tomto smere pochvalit Clinique, ich kalendar bol 100% rovnaky. S Biodermou sa akosi miname, ale chapem tvoje rozcarovanie, to by vytocilo aj mna.

      Odstrániť
  2. Teda to je fakt nechutne s tym kalendarom !!!
    Bohuzial, ze su u niektorych firiem kalendare rozne som si vsimla, ale ze takyto podvod - rovnake balenie, rovnaka cena, ale vnutri prva alebo druha trieda, to je fakt hnus.
    Vsimla som si rozne kalendare u firmy Clarins a Lancome, ale tie boli ine na prvy pohlad.
    Mozem Ta ubezpecit, ze fr. blogerky sa riadne rozculovali, kolko kalendarov bolo nedostupnych pre fr. trh a to aj od fr. firiem !!!
    Neviem, ci si videla kalendar Dior. Strasne drahy (uz si nepamatam, ale vyse 200 eur urcite), bol vypredany v priehehu jedneho popoludnia a tiez je z toho ohromny skandal na blogosfere, lebo v nom boli pidi vzorky parfemov, ci lacne ozdoby na stromcek v tvare dior parfemov...
    Mne sa podarilo ukoristit kalendar Lancome, bol v predaji len jeden jediny den na webe, bola som zapisana, tak mi dosiel link mailom: uznali mi zlavovy kod a este aj poslali krasny set k nemu ako darcek a spokojnost naramna aj s obsahom kaledaru. Aj ked to bola len taka krabica so skatulkami a nie nadherny kalendar aky si mohli kupit svajciarky ci americanky.

    Inac - tak ako my na Sk nadavame, ze nemame rovnake podmienky ako zapadniarky, tak sa fr. zeny a blogerky hnevaju, ze nemaju rovnake podmienky ako americanky. Na fr. sitoch je zriedkavo ponuka na nejaky darcek (cest vynimkam) a casto je to len prazdna kozmeticka pidi-tasticka a len zavistlivo hladi na americke portaly fr. kozmetickych znaciek, ake nadherne sety ponukaju americankam za nakup.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kalendar Dior bol fraska. Nie 200 ale 320 eur a vnutri ozdoby, miniatury parfumov, ani jeden full size produkt. Videla som rozbalovacie video u Lo Does Makeup a teda som si povedala, ze ak si toto niekto kupil, musi si trhat vlasy....

      Ja som videla nejaky Lancome kalendar na stranke Boots, a potom L`Oreal Luxe ponukal kde bol tusim skombinovany YSL, Lancome, Urban Decay a este nejaka znacka, ten by sa mi fakt pacil.

      Americke nakupy a darceky k nim, to je uplne iny svet, tam asi nedospejeme ani za 100 rokov, bohuzial :(

      Odstrániť
  3. No pekne.. aspoň viem, že nemám, čo ľutovať, keď ma naozaj lákal pred Vianocami - naozaj veľká vďaka, že si to takto presne spísala, že si sa dala tú námahu!
    Tiež idem pomaly tou cestou ako píše múdro Mačka - radšej menší výrobcovia, ktorí si vážia zákazníkov

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som bola taka vytocena, ze som si povedala, ze toto musim zachovat pre buduce generacie :D

      Jj, Macka na to ide mudro, len ja som este v tej faze nadsenia, ze jej, novy obchod, to musim skusit :)

      Odstrániť
  4. Ach jaj, neviem, kedy to tým značkám docvakne, že to nie je práve najlepšia marketingová stratégia. Kiehls je takto na najlepšej ceste stat sa v Bratislave len výkladom a možnosťou vyskúšať si produkty a vsetci si to nakoniec budú objednávať online. Ja chápem, že napríklad americký trh je iný, to je iný svet, ale v rámci EU by sa toto nemalo stávať :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hlavne v dnesnej dobe socialnych sieti, kedy je vsetko verejne, to akoze cakali, ze si to nikto nevsimne? A presne, co sa tyka USA, to neriesim, ale tieto rozdiely na europskom trhu ma stvu.

      Odstrániť
    2. No veď to, čo si na tom marketingovom oddelení mysleli? :D akože vidieť im do hlavy by možno bolo zaujímavé :D

      Odstrániť
  5. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.