štvrtok 9. februára 2017

Starostlivosť o pleť - zima 2017

Nájsť túto zimu adekvátnu starostlivosť pre moju pleť sa ukázalo ako celkom ťažká úloha. Po rôznych pokusoch som nakoniec našla to, čo jej pristane, a o tom bude dnešný článok.


Ráno som trochu zmenila svoje zvyklosti a po spotrebovaní hydratačného tonika som zaradila rovno dva produkty. Začínam hroznovou vodou v spreji od Caudalie. Funguje na rovnakom princípe ako termálne či dermálne vody, rozdiel je v pôvode. Už podľa názvu je zrejmé, že táto pochádza z hrozna, v zložení nájdeme iba vodu a šťavu z neho. A ešte niečím sa líšia - hroznová voda síce veľmi jemne, ale predsa vonia. Prestriekam si ňou tvár, aby som sa osviežila, chvíľu počkám a čo sa nevsiaklo, jemne odsajem vatovým tampónom.

Následne aplikujem záležitosť, ktorá je hybridom medzi pleťovou vodou a sérom. Jedná sa o Turnaround Revitalizing Lotion od Clinique. Na prvý pohľad sa síce prezentuje ako pleťová voda, ale stačí jeden pohyb flakónom, aby bolo jasné, že to až také tuctové nebude. Táto vodička je totiž mierne zahustená až gélovitá. Používam ju tak, že si do dlane odpočítam asi päť kvapiek (dávkovač je tomu prispôsobený), rozotriem ich v ruke a jemným vtláčaním aplikujem na tvár. Pleť je okamžite ovlažená, zjemnená a pôsobí sviežim dojmom. Oproti iným lotions značky Clinique, sa táto odlišuje nielen tvarom flakóna a konzistenciou jeho obsahu, ale aj tým, že sa predáva v papierovej škatuľke. Ako som sa dočítala u Bilberry (a ona to má z dôveryhodných zdrojov), zložky tejto pleťovej vody sú fotosenzitívne a na svetle by sa mohli rozkladať a to by mohlo nepriaznivo ovplyvniť funkčnosť produktu. Preto flakón nechávam v pôvodnom obale a vyťahujem ho von iba bezprostredne pred použitím. Škoda len, že toto upozornenie sa nenachádza priamo na príbalovom letáku. Nemať túto informáciu, papierový obal by som bola určite zahodila.


Denný krém, to je ďalšia celkom zaujímavá kapitola. Len čo som začiatkom decembra spotrebovala Moisture Surge od Clinique, vrhla som sa na denný krém Multi-Active Jour od Clarins pre všetky typy pleti (kúpený na základe pozitívnych prvých dojmov zo vzorky). Veľmi skoro sa však ukázalo, že na zimu, aká vládla na prelome rokov, bude prikrátky. Na tvári sa mi tvorili suché mapy, pleť bola počas dňa nepríjemne napnutá, dokonca ma svrbelo čelo. A make-up všetky suchoty na pleti ešte zvýraznil. Musela som to urýchlene riešiť a úľavu mi priniesol až krém od Clinique Comfort on Call. O mojich skúsenostiach s ním som písala v tomto článku, nebudem sa preto opakovať. Tento krém som používala cca do konca januára, a keď sa trochu oteplilo, znovu som sa vrátila k Multi-Active. Pri aktuálnych teplotách mi vyhovuje, pleti dodá adekvátnu hydratáciu a obsahuje aj zložky, ktoré by mali pleť chrániť od negatívnych vplyvov mestského prostredia (ich účinnosť samozrejme posúdiť neviem).

Potom je na rade balzam na pery a tu sa nič nezmenilo, naďalej ma ráno sprevádza ten od Bobbi Brown. Ani na poste denného balzamu v kabelke ešte nenastala výmena, aj keď Labello Med Protection už je na konci svojej kozmetickej púte a určite sa s ním uvidíme vo februárových spotrebovancoch.


Večerných produktov je síce dosť, ale takmer o všetkých som už na blogu písala, takže ich len tak orientačne preletím. To sa ale netýka novinky v mojej rutine, odličovacieho oleja značky Mixa určeného pre citlivú a veľmi suchú pleť (v zimnom období sa s týmito prívlastkami plne stotožňujem). Obsahuje oleje z požltu (cartham) a ruže, jeho základom je však "starý dobrý" minerálny olej. Napriek tomu, že tento odličovací olej pochádza z drogérie a stál pár eur, strčil s prehľadom do vrecka drahšie oleje, s ktorými som mala do činenia nedávno. Odlíči totiž nielen make-up z tváre, ale aj z očí a to okamžite, bez slzenia, či hmly pred nimi, ľahko sa oplachuje... mám ešte niečo dodávať? Aha, mohol by byť dostupný na Slovensku. Inak je fakt super a keď naň v zahraničí narazíte, určite kupujte.

Hoci som písala o bezproblémovom odlíčení očí olejom, občas do svojej rutiny zaradím aj dvojfázový odličovač od Maybelline (viac o ňom tu). Je to preto, že už sa blíži doba, kedy by sa mal spotrebovať (do 6 mesiacov po otvorení), a nechcem, aby mi expiroval nevyužitý.

Opäť som do svojej rutiny zaradila exfoliačný Glow Tonic od Pixi, a to akonáhle sa moja pleť znormalizovala po tom období veľkej zimy a sucha. Používam ho každý večer na odlíčenú tvár, samozrejme okrem očného okolia.

Tam sa vrátil môj dosiaľ neprekonaný favorit všetkých čias - gélový krém All about Eyes od Clinique. Nemám prehľad, koľko balení som už v živote spotrebovala, ale nadšenie z neho ma neopúšťa. K okoliu očí je jemný, ale zároveň ho dostatočne hydratuje a posilňuje,

Aj o večernom krémovaní som veľa naznačila v už spomínanom článku o zimných spojencoch. Krém Comfort on Call používam buď samostatne, alebo do neho pridám jednu až dve kvapky voňavého oleja Divine Oil od Caudalie pre ešte lepší účinok a navyše aj zmyslový zážitok. Keďže ale dávkovanie oleja z pôvodnej fľaštičky nebolo možné, preliala som ho do praktickejšej nádobky s menším otvorom. 

Dva razy do týždňa namiesto krému aplikujem celonočnú masku od Origins, tiež som o nej písala v citovanom článku.

Mojim nočným balzamom na pery je Vita Mineral od REN, do obľúbenca má síce kvôli svojej špecifickej vôni ďaleko, ale už som v poslednej tretine, tak to s ním nejako doklepem.


2 komentáre:

  1. Ten odličovací olej od Mixa vyzerá sľubne, len škoda zase tej dostupnosti :D. Mňa momentálne strašne nasrdilo, že všetko čo na pleť používam a vyhovovalo mi to a bolo bežne dostupné v drogérii, mi zrušili :D Či už Nonique toner, tak aj denný krém od Olay :D. Tak zase musím skúšať a hľadať, čo mi tieto dve veci nahradí.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja dufam, ze Mixa postupne rozsiri portfolio, aspon trochu, s tym co ponukaju vo Fra sa vzber u nas neda porovnat, to je mozno jedna desatina. Pritom myslim, ze uz sa tu dobre etablovali. No a o zrusenych produktoch radsej pomlcim, to ma vie hrozne nahnevat, hlavne u dlhorocnych oblubencov. Tak prajem stastnu ruku pri vybere nahradnikov :)

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.