štvrtok 12. marca 2015

RECENZIA: Skin Perfection Miracle Cleansing Oil od L`Oréal Paris

Tento odličovací olej som najprv zaznamenala pod názvom 15 Second Miracle Cleansing Oil. Keď som si ho objednala a dorazil domov, zistila som, že 15 sekúnd z názvu sa záhadne stratilo a ostalo len zázračné čistenie. Ak vám je oranžová etiketa povedomá, je to preto, že tento produktový rad (i keď pod lokálnym názvom Sublime Glow) je dostupný aj v našich drogériách. Bohužiaľ len prostredníctvom dvoch zástupcov - odličovacieho mlieka a pleťovej vody. Ak som chcela tento odličovací olej, musela som si ho objednať zo zahraničia, presnejšie zo stránky lookfantastic. Neviem, či sa bude niekedy predávať aj u nás, ale ja na to veľmi apelujem. Viem, že v našich zemepisných šírkach ešte stále trvá boom micelárnych vôd, ale L`Oréal by mohol udať trend, aby sme sa posunuli zase trochu ďalej. 


Tak to som si trochu zameditovala nad distribučnými schémami impéria L`Oréal a poďme sa venovať samotnej recenzii. Máme pred sebou hranatý flakón, ktorý padne presne do ruky. Sýtu oranžovú vítam z úplne sebeckých dôvodov, farebne sa totiž hodí do našej sivomodrej kúpeľne. Olej, ktorý sa nachádza vnútri je číry a dávkuje sa pomocou bielej plastovej pumpičky. Tá je navyše chránená vrchnákom, ktorý veľmi tesne prilieha a vyzerá, že by mohol zvládnuť aj nejaké to cestovanie (ale vyskúšané to nemám).


Miracle Cleansing Oil celkom výrazne sladkoovocne vonia, tá vôňa ma vrátila do detstva, lebo mi pripomenula kedysi populárne žuvačky Pedro. Čo mi tak úplne nevyhovuje, je konzistencia. Olej je totiž veľmi riedky. Ocenila by som, keby bol hustejší, pretože keď pred použitím napumpujem potrebné množstvo (ku ktorému sa dostaneme) na dlaň, má tendenciu rozlievať sa pri najmenšom pohybe rukou. Výrobca odporúča na jedno odlíčenie dávkovanie dve až tri kvapky oleja na suchú pokožku. Tu nastal trochu problém, lebo (1) neviem ako mám tri kvapky odmerať; (2) toto množstvo by na odlíčenie určite nestačilo. Metódou pokus-omyl som dospela k ideálnemu množstvu, ktoré v mojom prípade predstavujú štyri dávky z pumpičky (ak nemám nalíčené oči, stačia tri).

Na odličovacie schopnosti oleja nemôžem povedať jediné zlé slovo. Odlíči každý make-up vrátane vodeodolného (príklad na fotke je Forever Eye Shadow od Gosh recenzovaný nedávno) a to bez toho, aby bola pleť po použití mastná alebo naopak vysušená. Síce sa mi zdá úsmevné na prednú stranu obalu umiestniť nápis "non-greasy", teda nemastný, keďže byť mastný je základná vlastnosť oleja, ale ak sa to týka stavu pleti po použití, súhlasím. Ďalšou proklamovanou vlastnosťou oleja by malo byť docielenie hladšej, zdravo vyzerajúcej a žiarivej pleti. Nič také som si (po necelom mesiaci používania) zatiaľ nevšimla, ale ja už tieto vyhlásenia beriem s veľkou rezervou. Ak by nastalo nejaké zásadné osvietenie (pleti), určite vás budem informovať.

Hoci základnou ingredienciou tohto oleja je minerálny olej, ktorým sa mnohé (a mnohí) vyhýbajú, mojej pleti vyhovuje a nezaznamenala som žiadnu neblahú reakciu. Viac som sa obávala toho, aby parfumová zložka nedráždila oči, ale ani to sa nestalo. olej v očiach neštípe a po použití nie je jemná pleť v ich okolí napätá ani inak podráždená.

Pri používaní tohto oleja som sa nevyhla porovnaniu s jeho luxusnejším "bratrancom" (keďže patria pod jednu kozmetický skupinu) - olejom od Shu Uemura (recenzia tu). Tajne som dúfala, že by Miracle Cleansing Oil mohol byť jeho podarenou drogériovou inkarnáciou. To úplne nevyšlo. Najväčší rozdiel konštatujem v senzorických vlastnostiach - vôňa a konzistencia, ktoré mi určite viac vyhovovali u oleja značky Shu Uemura. V ostatných ohľadoch sú však oba oleje kvalitou porovnateľné a Miracle Cleansing Oil vo svojej cenovej kategórii (okolo 10 EUR za 150 ml) určite hanbu nerobí. Už si len želať, aby bol dostupnejší.

PS: Dostala sa ku mne informácia, že jedna zo značiek patriacich do skupiny L`Oréal, a to konkrétne Vichy, po novom ponúka aj odličovací olej (je súčasťou inovovaného radu starostlivosti o pleť Pureté Thermale). Určite ho časom vyskúšam. Teší ma, že sa tento typ produktu dostáva aj u nás do širokej distribúcie, primárne prostredníctvom lekární, ale predpokladám, že naň bude dať naraziť aj vo vybraných DM drogériách, ktoré majú túto značku v ponuke.

  

6 komentárov:

  1. Skvelá recenzia a veľmi ma zaujal hlavne ten začiatok, presne ako píšeš ošiaľ micelárok trvá už pomerne dlho, ale na blogoch sa to už skôr viac ohýba olejmi, ja som ešte stále trochu v obavách z používania pleťových olejov, pretože moja pleť je mastná, ale na telo som už oleje pripustila a sú skvelé.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem :) Ja myslim, ze sa nemas coho bat ani ked mas mastnejsiu plet, predsa len ten olej dlho na pleti neostane, kedze sa zmyje. Inak ja som na tom presne opacne ako ty, oleje na tvar ano, ale k tym na telo si nejako neviem najst cestu. Vzdy si nejaky kupim a potom ho dopouzivam so zatatymi zubami...

      Odstrániť
  2. zaujimavy produkt, idea odlicovacieho oleja sa mi velmi paci, som zatial skusaa len balzamy a tie este nie su podla mojho gusta, resp zvykame si na seba. Inak skoda tej konzistencie a davkovania. co som si vsimla pri tomto type produtov, ze odporucane davky nadstavuju strasne nizko :) vzdy mi je to malo

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som balzamy zatial vyskusala dva, este jeden mam v plane, ale zatial u mna mierne vyhravaju oleje.

      Odstrániť
  3. To vypadá moc zajímavě :) Musím mrknout,jestli se u nás prodává :)

    OdpovedaťOdstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.