pondelok 9. januára 2017

Beautyblender - hubka a čistič

Po hubkách od značiek Real Techniques a Dior som sa rozhodla otestovať tú, ktorá tento boom začala - originál Beautyblender.


Dôvodom, prečo som s jeho nákupom tak dlho váhala, bola cena. Teda presnejšie to, že som sa riadila iba jedným zdrojom, a to stránkou BeautyBay. Videla som ho tam za nejakých 22 EUR (aktuálne je za 19,20) a nejako som sa nevedela rozhodnúť, či stojí za tie prachy. A ako to už v mojom živote býva, objavil sa rodinný príslušník (sestra) cestujúci do zahraničia (Španielsko), kde, ako som zistila predávajú túto vec za necelých 15 EUR. To už sa mi zdalo trochu stráviteľnejšie, a tak som si ho nechala priviezť. (Pre porovnanie, českej Sephore sa  predáva za 450 CZK, čo je pri dnešnom kurze 16,66 EUR). Mám ho doma od marca 2016 a používam ho polovice novembra, takže zažil môj predchádzajúci make-up od Bourjois aj ten súčasný od Bobbi Brown.

V porovnaní s predchádzajúcimi hubkami ma táto prekvapila svojou veľkosťou (je najmenšia) a pružnosťou. Materiál, z ktorého je vyrobená, je dosť hustý, ale s množstvom malinkých pórov, ktoré mu dávajú určitú vzdušnosť a poddajnosť. Pri kontakte s vodou sa hubka zväčší asi o polovicu. (Rozdiel môžete vidieť nižšie; pre porovnanie som nechala na každej fotke kúsok plastového obalu ako mierku.) Vodu je samozrejme treba vyžmýkať, a až potom je Beautyblender pripravený na použitie. Viem, že možnosti jeho využitia sú široké, ale ja sa obmedzujem na zapracovanie make-upu a očného korektora. Make-up zapracúvam pozdĺžnou stranou a korektor špičkou. Efekt na pleti ním docieľujem veľmi prirodzený, rovnomerný, bez zhlukov či máp. (Dokonca som postrehla, že make-up od Bobbi Brown, ktorý je na mňa momentálne o kúsok tmavší, vyzerá na pleti o niečo svetlejší, ak použijem Beautyblender a nie štetec.) Veľkým plus je pre mňa aj prítomnosť valcovitého plastového obalu, v ktorom môžem hubku prepravovať (to mi pri predchádzajúcich chýbalo) a ktorý slúži aj ako podstavec pri sušení mokrej hubky. V zväčšenom stave ju položím na otvorený obal a ako hubke schne, zmenšuje sa, až nakoniec spadne dnu do obalu.


Beautyblender čistím vždy po dvoch použitiach (preto, že pri jednom použití zašpiním iba polovicu hubky). Zo začiatku som na to používala tuhé marseillské mydlo od L`Occitane, ale nech som drhla akokoľvek (ale zase nie príliš, lebo som sa bála, že hubku natrhnem), vždy tam nejaký fliačik ostal. Okrem toho sa pri prvých čisteniach vymylo z hubky veľa ružovej farby. Na koláži vyššie môžete vidieť rozdiel ako vyzerala pred prvým použitím a ako vyzerá teraz - z krikľavej ružovej sa stala takmer pastelová. A považujem za dosť zvláštne, že sa vymývala vlastná farba hubky, ale stopy make-upu a/alebo korektora ostávali.

Dosť ma to frustrovalo a po krátkom rešeršovaní som sa rozhodla, že si k blenderu prikúpim tekutý čistič Blendercleanser (existuje aj tuhý) od rovnakého výrobcu (objednala som ho na spomínanom BeautyBay). Zaujímavý je svojim dávkovačom, aký som doteraz poznala iba z odlakovačov. Pred čistením naň treba mokrú hubku pritlačiť, ideálne tam, kde je najviac znečistená, napeniť a opláchnuť. Hubka je opäť čistá po cca troch takýchto dávkach; nebyť tej vyblednutej farby, napíšem, že ako nová. Čistiaci produkt vonia veľmi podobne ako make-up Moisture Rich od Bobbi Brown (čo prisudzujem tomu, že oba obsahujú výťažok z levandule).

Keď to zhrniem, Beautyblender som si dosť obľúbila, pretože jeho materiál je k pleti veľmi príjemný a výsledný efekt rovnomerný a prirodzený. Štetce na make-up som síce kvôli nemu používať neprestala, ale je ich veľmi dobrou alternatívou či doplnkom. Trochu ma mrzí tá časť s čistením, pretože by som bola radšej, ak by nepotreboval ďalší prostriedok a poriešila by som to mydlom, ktoré už doma mám. (Ak blender máte, dajte mi určite v komentároch vedieť, čím ho čistíte). Ale napriek tejto drobnej nezrovnalosti môžem Beautyblender odporúčať, kvalitou spracovania a vlastnosťami ho hodnotím určite lepšie ako hubku od Real Techniques. Hubka od Dior-a, napriek tomu, že je kvalitná (drží v nezmenenom stave už vyše roka), má na dotyk o niečo menej príjemný materiál, ktorý aj menej pruží. Beautyblender je v našich podmienkach síce ťažšie zohnateľný, ale ak naň niekde v zahraničí narazíte, podľa mňa za skúšku určite stojí.

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.