štvrtok 12. januára 2017

Kozmetickí spojenci proti veľkému chladu

Aj vám je zima? Mne strašne. Najviac dostáva zabrať moja pleť. Už pred nástupom mínusových teplôt to nebola žiadna hitparáda, ale ako sa výrazne ochladilo, tak vyslovene trpí a ja s ňou. Zatiaľ teda iba zmierňujem následky, ale mám na tento účel trojicu veľmi kvalitných spojencov.


Krém od Clinique menom Comfort on Call má asi ten najvýstižnejší názov, aký mu jeho tvorcovia mohli dať. Kúpila som ho v Marionnaud týždeň pred Vianocami, keď mali na celú značku zľavu 30% a odvtedy je mojim každodenným spoločníkom. O jeho existencii viem už dlhšie, ale nikdy by som nepredpokladala, že si ho jedného dňa kúpim alebo ho nebodaj budem pravidelne používať. Ako asi viete, u krémov preferujem ľahšie až gélovité textúry. Ale prestali mi stačiť, preto som siahla po tomto balzamo-masle. Je také husté a tuhé, že sa komplikovanejšie naberá, musím ho doslova dolovať. A keďže sa jedná o maslo, je pochopiteľne aj adekvátne mastné. Ale pre jeden raz mi tá mastnota nie je vôbec nepríjemná. Môj pocit z tohto krému je rovnaký, ako keď po celom dni v síce elegantnom, ale nie veľmi pohodlnom obutí prídete domov a prezujete si pohodlné a teplé papuče. Esteticky možno nič moc, ale ten komfort.... A presne toto je pointa tohto krému - uľaviť oslabenej pleti namáhanej chladom a upokojiť ju. Najprv som tento krém používala ako nočný (samozrejme po odlíčení a vyčistení tváre!), takže nejaký mastný pocit na tvári ma až tak netrápil, lebo do rána bolo aj tak všetko vsiaknuté. Neskôr som ho zaradila aj do rannej časti rutiny v dni, keď som sa nelíčila (čo bolo prakticky celé Vianoce). Mala som nejaké apriori, že taký mastný krém asi nebude dobrou bázou pod make-up a zaručene bude spôsobovať jeho oxidáciu, a tak som sa jeho použitiu v tejto súvislosti vyhýbala. Ale keď začiatkom tohto týždňa klesli teploty k dvojciferným hodnotám, riskla som to a... nič sa nestalo ani mne ani môjmu make-upu a odmenou mi bol pocit komfortu na pleti po celý deň.


Približne dva až tri razy do týždňa použijem večer namiesto spomenutého krému celonočnú masku. Drink Up Intensive od značky Origins (ktorá je spriaznená s Clinique, keďže obe patria pod Estée Lauder Companies) je určená na to, aby uhasila smäd pleti. To som si nevymyslela, to má v podtitule. Tiež sa jedná o pomerne hutnú záležitosť, ktorá ale pôsobí ľahším dojmom vďaka svojej akoby vzdušnejšej, našľahanej textúre. Jej základom je rastlinný glycerín, ktorý spolu s kyselinou hyalurónovou a olejom z marhuľových jadier obnovuje hydratáciu pleti. Tých zaujímavo znejúcich ingrediencií nájdeme v tejto maske neúrekom, napríklad aj avokádový olej, mangové maslo či japonskú riasu. Maska má po nanesení tendenciu trochu lepiť, keďže sa nevsiakne hneď. Ja sa tomu ale vyhnem tým, že si ju nenanášam bezprostredne pred odchodom na lôžko, ale aspoň hodinu predtým. Tak sa aspoň čiastočne vsiakne a nehrozí prilepenie líca o vankúš. Maska vonia mangovo-marhuľovo a to je asi jediná vec, ktorá mi na nej nesedí. Našťastie nejde o nejakú umelú prechemizovanú vôňu, ale mne by sa k tomuto typu produktu hodilo niečo iné ako tento ovocný šalát. Maska funguje tak, ako to má v popise práce, ráno sa budím s "nacucanou" a oddýchnutou pleťou, ktorá nikde neťahá. A čo mimoriadne oceňujem - tuba je vybavená odklápacím viečkom, alleluia! (Raz to prísť muselo.)

Tretím v tejto partičke je Divine Oil od Caudalie. Používam ho ako doplnok ku krému Comfort on Call. Keďže ten nijako nevonia, pridaná kvapka oleja mu prináša určité senzorické plus, ktoré jeho aplikáciu posúva ešte o level vyššie. Ak sa vám zdá, že flakón na fotke je prázdny, tak sa vám to nezdá. Pretože nádobka má široké hrdlo bez dávkovača, bola som nútená ho preliať do inej nádobky, lebo s touto pôvodnou odmerať jednu až dve kvapky bolo zhola nemožné. O oleji som písala viac na tomto mieste a nájdete tam aj info týkajúce sa jeho zloženia. Ku krému ho nepridávam úplne každý večer (a cez deň už vôbec nie), ale asi každý druhý až tretí deň. Rozdiel s alebo bez objektívne zhodnotiť neviem, ale verím, že ak by aj zložky obsiahnuté v oleji vyslovene nepomáhali, určite nebudú škodiť (to by som si všimla!). Pre mňa je použitie tohto oleja akýmsi druhom aromaterapie, lebo jeho vôňa má na mňa vyslovene upokojujúce a relaxačné účinky.

Toto bolo moje mocné trio proti vetru, mrazu, chladu a vôbec, proti výstrelkom zimy. Po necelom mesiaci používania som nadšená, pretože moja pleť sa konečne po predcházdajúcich dlhých týždňoch v dehydrovanom stave začala dávať do kopy a postupne mi miznú z tváre šupinky či suché mapy. Ešte nie som na konci tohto procesu, ale pevne dúfam, že s touto výbavou sa mi podarí postupne všetky nežiadúce následky zimy na mojej tvári eliminovať.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.