štvrtok 7. septembra 2017

Lakotéka #22: Mavala 287 Blue Mountains z kolekcie Color Inspiration

Ako som sľubovala v pondelok, dnes nadväzujem ďalším typicky letným produktom, teda aspoň podľa mňa, a to lakom na nechty modrej farby od značky Mavala.


Odtieň s kódom 287 a menom Blue Mountains výrobca označuje ako morskú modrú, ja by som ho nazvala skôr sýtou tyrkysovou s prevahou modrých tónov. Pochádza z tohtoročnej letnej kolekcie značky Mavala s názvom Color Inspiration, ktorá sa bohužiaľ do našich parfumérií nedostala (minimálne do FAnn, kde zvyčajne tieto laky nakupujem, o inom predajnom mieste ani neviem). Ja som tento flakón krkolomne zháňala cez moju "českú spojku" na e-shope miestneho FAnnu a do doručovania sa zapojila veľká časť mojej rozvetvenej rodiny (za čo ešte raz veľmi ďakujem).

Tým pádom sa lak ku mne dostal až po návrate z dovolenky, čo je trochu škoda, lebo práve k moru by to bola ideálna farba. Čo sa týka vlastností samotného laku, treba rátať s nerovnomernou pigmentáciou, v prvej vrstve robil diery, až som sa obávala, koľko ďalších bude nutných, aby bola farba na nechte jednoliata. Našťastie druhá vrstva všetko skorigovala a tretiu som už mohla vynechať. S mavalovskými štetcami mám taký ambivaletný vzťah, oceňujem pevné uchopenie vďaka šesťuholníkovému viečku, ale rovno skosený tvar štetca mi až tak nevyhovuje, lebo si im neviem vykresliť oblúčiky pri nechtových lôžkach.


Lak mi (v kombinácii s podlakom a nadlakom na foto vľavo) na nechtoch vydržal štyri dni bez nejakých vážnejších poškodení (kde-tu malé ošuchnutie na okraji nerátam). Vydržal by aj piaty, ale ako som písala, túto farbu mám viac spojenú s dovolenkou a voľným časom a do kancelárie k nášmu pomerne prísnemu dress codu sa mi až tak nehodila, necítila som sa v nej úplne komfortne.

Čo považujem za veľké negatívum pri tomto odtieni, je proces odlakovania. Neviem, či je to spôsobené práve modrým pigmentom, faktom je, že od tejto značky mám doma ďalších minimálne päť lakov a ani jeden sa takto nespráva. Lak v kombinácii s odlakovačom mi nechal na nechtoch, v ich okolí a na prstoch svetlomodré mapy, takže som vyzerala, ako by mi išli končeky prstov odmrznúť. Nepomohlo ani druhé kolo s odlakovačom, ruky som potom drhla striedavo mydlom aj peelingom a až táto kombinácia spôsobila, že škvrny mierne vybledli. Pravidelným umývaním rúk v nasledujúcich dňoch potom zmizli úplne, ale prvotný zlý dojem bohužiaľ ostal.

Tento lak už v tomto roku nevynosím, ale teším sa, že pribudol do mojej zbierky a o rok v lete po ňom opäť rada siahnem, myslím, že až na to odlakovanie je to fajn kúsok. V kolekcii Color Inspiration ho dopĺňajú ešte koralová, fialová, fuchsiová, žiarivá červená a ružová.


2 komentáre:

  1. Mala som pomerne nedávno tiež jeden lak tejto značky. Vydržal pomerne dlho, ale nevedela som prežiť ten štetček. Nemám rada tie staré tenké štetčeky, preferujem tie veľké, s ktorými sa lakuje dobre. Tiež som trochu netrafila odtieň, môj bol trblietavý. A to odlakovanie tmavých lakov býva problém u viacerých značiek. Ja som si teraz kúpila červený lak od Pupy a po odlakovaní mám nechty červené ešte týždeň, nepomáha ani 5 kôl odlakovania.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Niekedy je problem v laku, inokedy za to moze odlakovac (mala som taku epizodu s odlakovacom Dermacol), ale je to proste neprijemne :/ Ja som tento modry davala dole odlakovacom Sally Hansen, ktory je inak skvely, ale tento pigment bol trochu nad jeho sily.

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.