pondelok 6. novembra 2017

Aktuálna detská kozmetika

Na dnes som si pripravila článok, kde hlavným protagonistom nebude dospelácka, ale detská kozmetika. Prvý a zatiaľ jediný komplexný sumár na túto tému som písala vo februári 2015 a to je teda už riadna história. Zo sotva jednoročiaka sa stal škôlkár a aj kozmetika, ktorú mu kupujem, sa zmenila. Pre prehľadnosť som ju rozdelila do troch kategórií - produkty používané denne, týždenne a príležitostne.


Medzi dennými je treba v prvom rade spomenúť zubnú hygienu. Ostali sme verní značke Curaprox, ale najmenšiu kefku Curakid vystriedala stredná Smart-ka. Čo sa týka pasty, doteraz používa iba detský zubný gél od značky Weleda, ktorý vôbec nepení, je príjemne mentolový a ak ho aj dieťa prehltne, nestane sa mu nič zlé, ba naopak zložky v ňom obsiahnuté priaznivo pôsobia na trávenie. V zásobe mám pre neho aj zubný gél od značky Giraffe Sophie Baby, ale než ho začne používať, musíme ešte natrénovať to vypľúvanie.

Ku každodenne používaným produktom patria samozrejme aj prípravky na očistu tela. Nedávno som zistila, že sa Mixa Baby rozrástla o rad Atopiance určený pre veľmi suchú a atopickú pokožku detí (ale aj dospelákov). Siahla som preto po upokojujúcom čistiacom oleji na telo a vlasy, ktorý neobsahuje parfumáciu, ale v zložení nájdeme niekoľko druhov olejových výťažkov. Je super mať možnosť kúpiť tento typ produktu aj v drogérii. Aktuálne sa chlapčekova pokožka správa veľmi dobre, ale je pravda, že ekzémové epizódy sa viažu k prvým mrazom, takže uvidíme, ako si produkty Atopiance poradia, keď príde náročnejšie obdobie. Po sprchovaní a kúpeli prichádza na rad natieranie a na to používam upokojujúci telový balzam z rovnakého radu. Dávkuje sa pomocou praktickej pumpičky a napriek hutnejšej konzistencii sa ľahko rozotiera aj vstrebáva do pokožky.


Vlasy mu umývame iba raz do týždňa, a aj keď by sme na tento účel mohli použiť vyššie spomenutý olej Mixa Baby, uprednostňujem klasické šampóny. Broskyňový Tendressse Kids z radu Nature od L´Oréal Professionnel som síce jednu dobu chválila (a aj ja som si ho požičiavala), ale v dlhodobom horizonte sa ukázal ako dosť agresívny na jeho jemnú detskú vlasovú pokožku. Nechcem obviňovať iba tento šampón, ale faktom je, že sa mu začali tvoriť šupiny, svrbelo ho to a ani z estetickej stránky to nevyzeralo úplne vábne. Na radu magistry v lekárni som mu teda kúpila šampón Babé, ktorý je určený primárne proti mliečnej chraste, ale skvelo fungoval práve aj na takéto problémy.


Neviem ale, či by si s nimi poradil samostatne, ak by nebolo produktu D.S. Émulsion od značky Uriage. Bohužiaľ, u nás sa (aspoň oficiálne v lekárňach) nájsť nedá, ja som ho kúpila minulý rok počas dovolenky v Nice. Táto účinná emulzia je určená na veľmi podráždenú a vysušenú pokožku so sklonom k šupinateniu. Náš chlapček občas tým trpí hlavne v oblasti za ušami a vo vlasovej pokožke. Emulzia redukuje podráždenie aj samotné šupiny a zároveň pokožku hydratuje. Z vlasov ju treba zmyť, lebo napriek ľahkej textúre ich trochu zamastí, ale čo sa týka napríklad oblasti za ušami, tam ho natieram ako krém a nechávam pôsobiť celú noc. Čo sa týka vlasových šupín, môžem to zhodnotiť tak, že D.S. Émulsion odstráni tie najväčšie držiaky a šampón (spomenutý vyššie) to dočistí a potom ten dobrý stav udržiava.

Nemôžem zabudnúť ani na už bájny krém Cicalfate od Avene, ktorý používame na ostatné typy podráždení, rôzne odreniny, zapareniny, začervenania a vyrážky,.... a to nielen pre najmladšieho člena rodiny, ale aj pre nás dospelákov. Je to také naše rodinné striebro, na ktoré nadáme dopustiť a pre každý prípad mám doma vždy jednu tubu.


6 komentárov:

  1. Nevedela som, že ma Loréal aj detskú kozmetiku. :D

    Rebelliouslily SÚŤAŽ!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Majú iba tento jeden šampón a potom kondicionér na lepšie rozčesávanie, ale to u krátkovlasého chlapca netreba :D

      Odstrániť
  2. My používame Mixa gél do sprchy a vlastne vyskušali sme od nich vela produktov a musim povedat, že sa mi vela z nich aj páčilo.
    Aj kefka Curaprox musi u nas byt. Nielen malý, ale aj ja.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mixu mám rada aj dospelácku aj detskú, predtým som mu kupovala umývací gél z toho klasického radu. A Curaprox podobne, fičí na ňom celá rodina ;)

      Odstrániť
  3. Ahoj, uplne od veci, ale kam prosim ta chodis kupovat sviecky Durance v Bratislave, ak to teda je v BA? Dakujem.za info. Miska

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, áno, je to v Bratislave; predajňa sa nachádza v OC Cubicon v Mlynskej doline.

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.