pondelok 20. novembra 2017

TAG: Šatníkové dôvernosti

K trojdielnej minisérii (tu, tu a tu) o mojom šatníku dnes pridávam malý bonus v podobe tagu, ktorý som pred časom našla na YouTube. Otázky som trochu pretriedila, nech to nie je dlhé a zároveň tak, aby som nimi doplnila predchádzajúce články na túto tému.


1. Najstarší kúsok v mojom šatníku
Ako som písala tu, môj šatník v posledných dvoch rokoch prešiel veľkou čistkou, takže nejaké úplné relikvie sa tam nenachádzajú, ale dva kúsky, ktoré majú najmenej 10 rokov som identifikovala. Biele flanelové pyžamové nohavice s červeným károvaním pochádzajú asi z roku 2003 a kúpila som si ich v H&M v Brne (v tom čase tento reťazec u nás ešte nefungoval). Pre zaujímavosť, je to veľkosť S (zvyčajne nosím M), ale do dnešného dňa sú mi dobré a stále sú "v obehu" (na rozdiel od vrchnej časti, ktorá skončila v prepadlisku dejín), na túto fotku som ich polosuché sťahovala zo šnúry.


Druhým najstarším kúskom je kabát typu trench kúpený na jeseň roku 2005 v Paríži v butiku Yumi Mazao. Bola to láska na prvý pohľad, zbadala som ho vo výklade, s malou dušičkou som sa pozrela na cenovku... ktorá mi vyrazila dych, ale v pozitívnom zmysle. Ak sa nemýlim, nestál ani 80 eur, pričom som čakala aspoň trojnásobok. Na to, aký to bol impulzívny nákup, čas ho preveril a určite ho ešte ďalších pár rokov ponosím (musím mu ale dať vymneiť podšívku a prišiť gombík, ktorého neprítomnosť som zistila pri fotení). 

2. Najnovší kúsok v mojom šatníku
Opäť neuvediem jeden, ale rovno tri, lebo som si ich kúpila v jeden deň. Tmavočervená károvaná košeľa pochádza z H&M, tmavomodré hodvábne tielko z Intimissimi a čierne sako z Lindexu.


3. Najdrahší kúsok v mojom šatníku
Ak nerátam zimné čižmy (a topánky vôbec), je ním kašmírový sveter, ktorý som dostala pred pár rokmi na Vianoce. Cenu presne neviem (keďže to bol darček), ale viem, že určite stál viac ako kabát spomenutý v prvej odpovedi.


4. Najvýhodnejší nákup
Horčicové sako z Mango Outlet, ktoré moji blízki a kolegovia nazývajú "lovecká sezóna" ma stálo 11,99 eur z pôvodných 69,99. Kupovala som ho na internete, čiže bol v tom kúsok rizika, ale sedí mi (ak by bolo o pár centimetrov dlhšie, neurazila by som sa, ale je skôr o zvyku) a vďaka dlhému babiemu letu som ho túto jeseň parádne vynosila.

5. Vec, ktorej nákup ľutujem
Čo sa týka oblečenia, nenašla som vo svojej skrini žiadnu vec, ktorá by bola vysloveným prešľapom proti tomu, čo sa snažím v obliekaní docieliť. Ale nie som spokojná s kabelkou, ktorú som si kúpila ako poslednú, myslím minulý rok. Bola protagonistkou tohto článku. Prekáža mi na nej, že sa pri nosení deformuje, že má čiernu podšívku, a teda je v nej ťažko čokoľvek nájsť a že veľkostne je to na hranici toho, čo potrebujem. Svoju bežnú "agendu" tam vopchám, keď sa zahrám na tetris, ale ak by som do nej mala pridať čo i jednu vec navyše, nezmestí sa a musím to riešiť extra textilnou taškou.


6. Tri veci, ktoré sú pre mňa v obliekaní typické
  • Preferujem celofarebné oblečenie pred vzorovaným, jedinou výnimkou sú pásiky; pásikavých topov mám najmenej desať s rôznou dĺžkou rukávov a hrúbok materiálu (skrátka od tielok po svetre) a v rôznych farebných prevedeniach (dominuje biela s modrým pásikom, ale nájde sa aj opačná kombinácia, či biela s červenou).
  • Ak sa dá, vyhýbam sa čiernej. Myslím, že mi nepristane a ešte viac zvýrazní moju prirodzenú bledosť (v zime až bledozelenosť). Pokiaľ je to možné, nahrádzam ju tmavomodrou alebo tmavosivou. Pokiaľ to možné nie je, snažím sa ju opticky oddeliť od tváre napríklad nejakou farebnou šatkou alebo šálom.
  • V mojom šatníku dominujú tlmené farby ako tmavomodrá, odtiene sivej, studená hnedá, bordová. Dopĺňam ich bielou a (občas) červenou. Farebne sa viem vyblázniť na doplnkoch - vlastním niekoľko šálov a šatiek rôznych farieb a podobne živo je aj v mojej zásuvke s pančuchami. 

7. Kúsok, ktorý sa nejaký spôsobom vymyká ostatnému
Ružový huňatý sveter z Lindexu. Pretože farba je pre mňa totálne netypická a v tej záplave tlmených odtieňov v mojom šatníku (viď bod 6) vyslovene svieti. Ale pre jeden krát som si povedala, že môžem rozžiariť ponuré jesenné či zimné mesiace. Sveter je mierne oversize (toto je veľkosť S), obsahuje vysoký podiel vlny a mohéru a trochu pichá, ale dá sa to prežiť.


8. Obľúbený kúsok, ktorý som dostala
Oblečenie si radšej kúpim sama, než ho dostávam (jedine, ak sa s darcom dohodnem na konkrétnej veci), ale aj tu som našla výnimku - sivomodré šaty zo s.Oliver, ktoré mi posunula moja mama. Ona si ich kúpila na nejakú príležitosť a potom, než by jej nadarmo viseli v skrini (lebo do práce ich nevynosí), mi ich venovala. Ako dobre, že máme rovnakú veľkosť! Mimochodom, toto je typ šiat, ktorý ja osobne nosím do práce najradšej, v podstate celoročne (okrem veľmi horúceho leta a veľmi mrazivej zimy), netreba ich žehliť a vyniknú v kombinácii s farebnými pančuchami a rozopínacím svetríkom. Podobných šiat mám ešte trojo, v rôznych odtieňoch sivej a hrúbkach materiálu - je to moja "go to" voľba, ak ráno nestíham.

9. Najpohodlnejší kúsok 
Rifle z Nextu v strihu Relaxed Boyfit. Opäť celoročná záležitosť (okrem extrémnych teplotných výkyvov). Materiál je stredne hrubý, ale veľmi poddajný, prispôsobí sa telu a cítim sa v nich ako v teplákoch. Mám ich vo veľkosti 8 (anglické číslovanie) namiesto zvyčajnej 10 a v predĺženom strihu (siahajú mi kúsok pod členky). Napriek drobným trhancom ich nosím aj do práce na neformálne piatky, pretože nikde cez ne nepresvitá koža, trhanie je buď naznačené, alebo je pod ním látka z vrecka.


10. Najnepohodlnejší kúsok, (ktorý ale nosím, lebo za to stojí)
Modrá blúzka (a či košeľa?) opäť z Mango Outlet. Vyrobená zo zmesi bavlny a elastanu, takže "dýcha" a necítim sa v nej ako v igelitke. Patrí k tým novším kúskom a keď som si ju nedávno obliekla do práce, dostala som neuveriteľne veľa komplimentov. Jej nepohodlnosť spočíva v tom, že sa dosť krčí a musím stále dávať pozor, aby sa mi nevyťahovala zo sukne (mimochodom k sivej puzdrovej sukni vyzerá náramne!). Ale budem ju nosiť aj naďalej, pretože sa v nej cítim veľmi chic, stredne modrá farba mi lichotí a to je pre mňa dôležitejšie ako to, že sa musím neustále sledovať kde sa čo vyťahuje a krčí (tých osem hodín v práci sa to dá vydržať).


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.