štvrtok 16. novembra 2017

HOT or NOT: Masky Vichy, L`Occitane a Marionnaud

Skúšanie masiek rôznych typov a účelov je moje veľká kozmetická záľuba. Dnes predstavím ďalšie tri, z toho jednu na očné okolie a zvyšné dve na tvár. 


Začnem tou, ktorá sa u nás nedá kúpiť (ja ju mám z dovolenky v Grécku) - Quenching Mineral Mask od Vichy. Jej čistiacu sestru som si veľmi obľúbila, a samozrejme som potrebovala zistiť, či o niečo prichádzame, keď sa nášmu trhu vyhla. Predáva sa v dvojbalení, pričom mi množstvo z jednej časti balenia vyšlo na dve použitia. Maska je číra, gélová s bledomodrým sfarbením. Pri vytlačení z obalu pekne sviežo vonia, bohužiaľ pri nanesení masky na tvár sa začne prejavovať silný alkoholový odér, ktorý je veľmi nepríjemný. Cítila som sa, akoby som si tvár potrela Alpou. Pretože moja "obľúbená" ingrediencia, a síce Alcohol Denat. je v tejto maske prítomná na jednom z čelných miest. Priznám sa, že som pred kúpou zloženie veľmi neskúmala, lebo bola cezeň prelepená cenovka. Masku som na pleti nechala predpísaných päť minút a počas nich som cítila, že pleť nereagovala najlepšie, ťahala a pocitovo ako by sa scvrkávala. Ja u hydratačnej masky ocením, keď si ju po nanesení môžem nechať celý večer a vlastne na ňu "zabudnúť", ale toto nebol ten prípad. Bolo to asi najdlhších päť minút v mojom živote, pretože maska mi bola na tvári vyslovene nepríjemná, a po ich uplynutí som (neprekvapivo) na pleti nevidela žiadne zlepšenie a celý nasledujúci deň bola katastrofa, tvár som mala vysušenú ako tresku, make-up tvoril šupiny a suché mapy, a to napriek prítomnosti hydratačného krému. Trvalo deň a pol, kým sa pleť dala ako-tak dokopy. Po cca týždni som pokus zopakovala, ale moje pocity z tejto masky sa nezmenili. Od vysušenia ma zachránilo, ze som bezprostredne po uplynutí oných 5 minút na tvár naniesla hydratačný koncentrát do Clinique. Ešte mi jedno polbalenie ostalo, ale naozaj neviem, či to chcem riskovať. Možno o pol roka pri vyšších teplotách by som jej mohla dať šancu, ale presvedčená o tom nie som, lebo aj pleť namáhaná slnkom potrebuje nežnú starostlivosť a nie alkoholový šok.


A keď už sme pri nežnej starostlivosti, do tejto kategórie môžem smelo zaradiť masku z radu Pivoine Sublime od L`Occitane. Keďže v ponuke je ich niekoľko druhov, sluší sa upresniť, že je to maska pre okamžitú hydratáciu. Radím ju medzi tie, na ktoré sa dá zabudnúť. Rozotriete ju na vyčistenú pleť a môžete sa venovať iným aktivitám. Maska je hustá a krémová, a teda nehrozí, že by niekam stiekla. Nádherne kvetinovo vonia, ale cítiť ju iba pri nanášaní, na pleti už potom nie. Maska je prezentovaná ako jednorazová, ale opäť, mne bohato stačila na dve použitia. Po uplynutí času (na obale sa uvádza päť minút, ale ja som ju nechala pokojne vyše hodiny) treba z tváre zotrieť nevstrebané zvyšky. Nie, že by som tam po tak dlhej dobe nejaké mala; maska mi na tvári nechala iba ľahkú akoby olejovú vrstvičku, ktorá bola na dotyk mierne lepivá, preto som z nej odsala pomocou papierovej vreckovky. Nebolo treba pridávať ďalšiu vrstvu čohokoľvek, po použití tejto masky som išla spať bez nočného krému (čo je inokedy pre mňa nemysliteľné) a pleť bola pekne napnutá, "nacucaná", zmizli jemné ryhy z dehydratácie, ktoré občas zvyknem mávať. Táto maska splnila zadanie a aj napriek vyššej cene (5,50) si myslím, že stojí za nákup.

Do tretice tu mám osviežujúcu masku pod oči z radu Pick&Go z privátky Marionnaud. Prezentuje sa vo forme vankúšikov, ktoré materiálom pripomínajú plátky želatíny (sú veľmi tenké a jeden sa mi pri aplikácii dokonca podarilo natrhnúť). Sú napustené nevädzovou vodou, ktorá hydratuje a upokojuje očné okolie. Po nalepení na miesto určenia sa plátky ani nepohnú, ak aj náhodou musíte opustiť polohu ležmo (ktorá je pre pôsobenie tohto typu produktu žiaduca), maska ostáva na mieste. Po uplynutí cca pätnástich minút a odstránení masky vyzerá očné okolie oveľa lepšie, hladšie, a to hlavne preto, že ryhy z dehydratácie a mimické linky sú (aspoň vizuálne) potlačené. Vzhľadom na cenu (5,90) to na nejaké pravidelné použitie nevidím, ale nárazovo, napríklad po ako povzbudzovač a nakopávač po prebdetej noci, sa určite uplatní.

Záverečné zhrnutie je teda jednoznačné - maske od Vichy sa odporúčam vyhnúť (čo nie je také ťažké, keďže sa u nás nepredáva), ale tie dve od L`Occitane Marionnaud ma presvedčili, hodnotím ich ako "hot" a určite ich odporúčam aspoň raz vyskúšať.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.