štvrtok 21. novembra 2013

Lakotéka #7: F/W

Touto skratkou sa vo fashion jazyku označuje obdobie jeseň/zima. Ako vyzerá jeseň a zima na mojich nechtoch? Určite nie jednotvárne. Preferujem sýte tmavšie farby, cream finish a trochu shimmeru, ktorý dodá iskru.



Mavala 161 Moon Grey (sivá s mini mikro trblietkami) a 152 Mauve Cendré (fialkastá popolavá, ktorá vo fľaštičke ťahá do fialova viac ako na nechtoch) -  tieto dva laky sú vlastnosťami veľmi podobné, preto ich vezmem jedným šmahom. Lak je dosť hustý, čo v kombinácii s mini štetcom nie je úplne najlepšia kombinácia. Na druhej strane, práve vďaka tej hustote by - aspoň pri Mauve Cendré - možno stačila jedna vrstva laku. Ja zo zvyku dávam dve, ale na niektorých nechtoch to vôbec nebolo nutné. Štetec má vďaka hranatému vrchnáku výborný úchop a super sa s ním manipuluje. Výdrž - Mauve Cendré v štandarde, po troch-štyroch dňoch už potrebuje buď opravu alebo odlakovanie, Moon Grey zvládne tak o deň-dva dlhšie.




Sally Hansen Diamond Strength odtieň 460 Save the Date - sýta fialová s bordovým podtónom a mini trblietkami, ktoré sa najlepšie ukážu na slnku. Vyzerá luxusne či už vo fľaštičke alebo na nechtoch. Štetec je síce úzky, ale hustý tak akurát, pekne sa rozprestrie po nechte. Naberá trochu viac laku, preto treba byť opatrný a štetec poriadne otrieť o hrdlo flakóna. Dve vrstvy sú nutnosťou. Vydrží štyri dni, potom treba buď opravu alebo odlakovanie.



Essie 769 Bobbing for Baubles je zatiaľ posledný prírastok do mojej zbierky lakov. Mohla som mu síce venovať nejaký new in článok, ale keďže som ho kupovala s úmysom nosiť ho hlavne na jeseň a v zime, má tu svoje miesto. Tmavomodrý lak so sivým podtónom si ma získal na prvé nalakovanie. Vyzerá nesmierne chic a elegantne. Nanášať ho treba delikátne, lebo štetec naberá pomerne veľa laku, ale aj ho rovnomerne distribuuje. Na nechtoch vydržal (podlak, 2 vrstvy, nadlak) šesť dní, s opravami by som možno ešte o dva-tri dlhšie zvládla. Odlakovanie išlo veľmi jednoducho a neostali mi po ňom modré nechty (čoho som sa obávala).



Bourjois So Laque! Ultra Shine odtieň 21 Cerise Noire - údajne dupe laku Rouge Noir od Chanel, neviem, nemôžem to potvrdiť ani vyvrátiť. Je to jeden z najkomplikovanejších lakov, aké vlastním. Štetec je z tých širších a adekvátne k tomu aj naberá množstvo laku, ktorý je veľmi hustý a pruhuje. Treba lakovať minimálne dve vrstvy, ale ani pri nich nie je optimálny výsledok zaručený. Pri lakovaní treba dávať pozor na nepresnosti, lebo odstrániť tento lak z okolia nechta je veľmi náročné, tá červená sa tam "zažerie", nevyzerá to veľmi vábne a celý dojem z elegantných nechtov je fuč. Na flakóne deklaruje výdrž až sedem dní, ale to sa mi ešte nepodarilo, maximálne štyri. Premýšľam o kúpe iného laku tejto značky, aby som sa presvedčila, či aj ten bude tak používateľsky "na houby" alebo či to je len špecialita tohto červenočierneho odtieňa.


Pre porovnanie som nalakovala ukazovák lakom 09 Black Honey od Clinique (viac o ňom tu), ktorý je z rovnakej farebnej "rodiny" - Cerise Noire ťahá viac do hneda, Black Honey je studenší. Čo sa týka celkového dojmu, víťazom je pre mňa jednoznačne Black Honey, ale keď vezmem to úvahy samotné lakovanie, sú rovnako náročné. 

3 komentáre:

  1. Ja som momentálne na love perfektného zlatého laku (vianočné obdobie no!) a zháňam nejaký super top coat. Mám problém, že s top coatom od Avonu alebo Sally Hansen sa mi lak zničí do dvoch dní a to nekom na poli zemiaky :( Nemáš nejaký tip? Inak, ten fialovkastý Hansenovský mi príde krásny na jeseň.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Teraz mam Addicted to Speed od Deborah Lippmann a je to uplne naj topcoat, aky som kedy mala. Od Sally mam kupeny InstaDri, mam ho v rezerve, ale obavam sa, ze po Deborah bude latka poriadne vysoko :-/

      Odstrániť
    2. Fiha, nepoznám, musím si rozšíriť svoj obzor, díky za tip !

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.