pondelok 4. novembra 2013

Starostlivosť o vlasy #3

Posledný článok o celkovej starostlivosti o vlasy som publikovala takmer na deň pred pol rokom. (O dôvodoch, prečo sú články na túto tému na mojom blogu menej frekventované, som písala v úvode tejto recenzie.) Teraz konečne nastala situácia, že som všetky produkty vlasovej starostlivosti obmenila a je opäť o čom písať.


So značkou Pureology som sa prvý raz stretla na francúzskom blogu LOdoesmakeup, jeho autorka priznala, že ju k nákupu inšpirovala ďalšia blogerka, Essie Button. Ja som od nich tak trochu prebrala štafetu, ale vybrala som si samozrejme šampón pre môj typ vlasov, teda jemné farbené. Táto značka ponúka výhradne produkty určené na farbené vlasy a každý rad sa špecializuje na inú doplnkovú "indikáciu". Okrem radu Pure Volume, z ktorého pochádza môj šampón, existuje napr. Essential Repair System na vlasy farbené a poškodené, Hydrate na farbené a suché, Super Smooth na farbené a teplom upravované vlasy. Viac o značke aj o produktoch sa môžete dozvedieť na feelunique, odkiaľ som si šampón objednala. A teraz už k samotnému produktu. Obal zaujme svojou nezvyčajnou medenou farbou, je vyrobený z 50% recyklovaného materiálu, čo je chvályhodné. Bezsulfátové a 100% veganské zloženie obsahuje zložku AntiFadeComplex, vďaka ktorej farba na vlasoch nevybledne (tak hovorí popis... uvidíme, necháme sa prekvapiť; farbu aj melír som si dávala pred troma týždňami a zatiaľ je "ako nová"). Šampón je bledoružový a jeho vôňa je prekvapivo korenistá, pripomína pánsky parfum. To mi ale nevadí, naopak občas si hovorím, že keby som mala dlhšie vlasy, dala by som si jeden prameň pod nos, aby som ju mohla cítiť. Takto po nej len lapám, keď pohnem hlavou. Vôňa je to dosť výrazná a "prebije" aj vôňu stylingových prípravkoch, ktoré nasledujú.

Doplnkovým šampónom, ktorý používam tak obdve umytia je Instant Clear Nutritive od L`Oréal Professionnel. Je to z preventívnych dôvodov, kedysi som veľmi trpela lupinami a nechcem, aby sa tento problém vrátil. Môj obľúbený šampón z tejto kategórie Instant Clear sa prestal vyrábať a nahradili ho dva nové - jeden s prívlastkom Nutritive na suché alebo farbené vlasy (s obsahom účinnej látky Zinc Piriton a komplexu Incell) a Pure na normálne až mastné vlasy (s obsahom Zinc Piriton a kyseliny citrónovej). Nutritive som si vybrala práve pre jeho určenie na farbené vlasy a mala som trochu obavy z toho "alebo suché", aby mi vlasy nezaťažil, ale nič také zatiaľ nepozorujem. Okrem trochu inej vône ako mal jeho predchodca našťastie žiaden rozdiel nebadám..

Po umytí prichádza na rad styling. Aj tu som bola k zmene prinútená, lebo predchádzajúce penové tužidlo sa už nevyrába (Stáva sa vám, že si obľúbite nejaký produkt a on sa potom prestane vyrábať? Mne v jednom kuse...). Dala som si poradiť a kúpila som si od rovnakej značky TecniArt Snow Mousse. Má textúru vyšľahaného snehu, jemne vonia. Aplikuje sa na umyté a uterákom vysušené vlasy. Výrobca odporúča množstvo veľkosti mandarínky, ale to by pre mňa bolo príliš, takže ja som si to upravila na cherry paradajku. Vlasy po ňom získajú objem bez toho, aby pôsobili ako helma (čo je u krátkych vlasov niekedy problém).

Teraz v jesenno-zimnom období suším vlasy fénom a po tomto úkone nasleduje záverečná starostlivosť, kde striedam dva produkty: Redken Wool Shake 08 (má na blogu samostatnú recenziu tu, preto sa už o ňom nebudem rozpisovať) a Piecing and Forming Wax z radu Coiff Nonchalant od značky Fekkai. Rozmýšľam, čo o ňom pekné napísať. Že má elegantný obal? Asi. Inak je pre mňa sklamaním. Má veľmi hustú až maslovitú konzistenciu (a teraz mám na mysli maslo práve vybraté z chladničky), takže nabrať ho z téglika sa rovná nadľudskému úsiliu. Vôňa sa dá prežiť, ale k mojim obľúbeným istotne nepatrí. S dávkovaním musím postupovať opatrne, inak vlasy zlepuje. Teraz sa mi vlasy až tak nemastia, ale kým som ich mávala mastnejšie, tento vosk im ešte pridal a viac ich zaťažil. Nejako ho snáď dopoužívam, lebo bol dosť drahý a ja nemám rada plytvanie, ale na žiadnu love affair medzi nami to nevidím.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.