štvrtok 29. septembra 2016

TOP 10: obľúbenci za menej ako 35/40 EUR

Päť, desať, pätnásť, dvadsať, dvadsaťpäť, tridsať - to bola cenová postupnosť, s akou som predstavila svojich celoživotných obľúbencov. Desať skvelých produktov pod 35 EUR som však nenašla, rozhodla som sa teda spojiť ich do jedného článku s tými pod 40 (ktorých som desať tiež nedala dokopy).


Začnem trojicou mojej najobľúbenejšej značky - Clinique. A keď som pri superlatívoch, krém Moisture Surge Extended Surge Relief je pravdepodobne môj najobľúbenejší vôbec. Nielen od tejto značky, nielen v tejto cenovej relácii. Na deň aj na noc, na tri ročné obdobia za štyroch (i keď vlastne aj v zime, ak by nebola príliš tuhá). A momentálne za dlhodobo zníženú cenu. Jeho ľahká gélovitá textúra, absencia vône a hlavne skvelé hydratačné schopnosti sú presne tie vlastnosti, ktoré ho pre mňa robia nenahraditeľným. 

Odličovací balzam Take the Day Off som recenzovala dávnejšie na tomto mieste. Získal si ma tým, že skvelo bez námahy odličuje aj ten najodolnejší make-up, zároveň tvár ani očné okolie neboli po použití vysušené ani pred očami neostávala nepríjemná hmla. Ďalej vyzdvihujem jeho praktickosť pri transporte z bodu A do bodu B - nemá sa ako vyliať a na jeho použitie netreba vatové tampóny ani iné propriety. Mala som možnosť vyskúšat aj podobné produkty iných značiek, ale tento medzi nimi jasne vedie.

Clinique Repairwear Lip Balm zase považujem za najlepší tyčinkový balzam na pery. Vzhľadom na jeho cenu som mala doteraz iba jedno balenie, ale vyčnieval nad všetkými ostatnými. Akurát v úplne tuhej zime som ho musela aplikovať niekoľkokrát denne, inak "nestíhal" a skončila by som s popraskanými perami. 

Pleťových sér som za svoj život nevyskúšala stovky, ba ani desiatky. Beriem ich viac ako prevenciu než ako niečo, čo by mohlo zvrátiť aktuálny stav pleti. Toto od Caudalie s názvom Vinosource SOS zamerané na hydratáciu zaúčinkovalo práve vtedy, keď som to potrebovala. V tehotenstve (písal sa rok 2013) som mala nehorázne dehydrovanú a suchú pleť a jediné, čo mi naozaj pomohlo, bolo práve toto sérum. Jeho recenziu nájdete tu. Strčilo do vrecka aj svojich niekoľkonásobne drahších kolegov a to všetko za cenu, ktorá sa v prípade pleťového séra dá považovať za takmer ľudovú.

Ďalej tu mám dva produkty z kategórie "foundation", teda na základné líčenie tváre. Clarins Ever Matte Foundation je (už podľa názvu) zmatňujúci make-up, ktorý sa predáva v dostatočne svetlom odtieni aj na moju pleť (číslo 103). Ale to by bolo vcelku málo na zaradenie medzi top favoritov. Hoci som ho používala pre tri a pol rokmi, doteraz mám v pamäti jeho prirodzený efekt. Pleť zmatnel nie do mdlého matu, ale vďaka strednému krytiu nezakryl jej prirodzený jas. Plastové balenie bolo veľmi kompaktné a praktické (dalo sa rozrezať a tak ani jedna kvapka make-upu nevyšla nazmar). 

Erborian BB Creme au Ginseng existuje iba v troch odtieňoch, a tak ten, kto sa do jedného z nich "netrafí", má smolu. Toto bb-čko pre mňa osobne začalo celú tú mániu okolo BB krémov. Považujem ho za TOP produkt na letné líčenie. Paradoxne hoci je dosť hutný a má veľmi vysoké krytie, na tvári pôsobí ľahkým dojmom a veľmi prirodzene. Okrem dekoratívnych obsahuje aj ošetrujúce zložky a ochranný faktor (v predchádzajúcej verzii bol síce o pár stupňov vyšší, ale nebudem malicherná. Dá sa kúpiť aj v menšom balení, čo je výhodné ak ho chcete (ako ja) používať len v jednom ročnom období.

L`Occitane Shea Butter Light Cream sa hydratačnými schopnosťami blíži už spomenutému krému od Clinique, body navyše má za jemnú chlácholivú vôňu masla karité, ktorú zbožňujem. Hoci je biely, rozotiera sa do stratena a nezanecháva žiaden biely ani mastný povlak. Je to pre mňa ideálny krém na jeseň a zimu. Existuje aj v hutnejšej verzii pre suchú pleť.

Dnešný výber zakončím dekoratívkou. Paleta Stila In the Light je zatiaľ moja jediná väčšia paleta, k nákupu ktorej som sa odhodlala. Jej recenziu nájdete tu. Nepoužívam ju tak často, ako by si zaslúžila, a je to škoda, lebo farebne je veľmi dobre poskladaná, hodí sa môjmu typu, a takmer vyvážený je aj pomer matných a trblietavých tieňov. Dá sa s ňou zostaviť celé spektrum lookov, od neutrálnych denných až po dramatické večerné. Kvalitatívne sú tiene na vysokej úrovni - prášia minimálne (aj to iba tie matné) a neopadávajú. S bázou vydržia na viečku celý deň.

S očnými tieňmi súvisia aj nástroje na ich nanášanie a tým pádom nemôžem vynechať set Shadow Brushes Essential 3 Piece od Too Faced. Podrobne som sa mu venovala tu. Obsahuje základné tri typy štetcov nevyhnutné pre líčenie očí - jeden plochý na nanášanie očného tieňa na plochu viečka, jeden so zaoblenou špičkou na tieňovanie ohybu viečka a jeden s malou plochou na očnú linku alebo na aplikáciu svetlého očného tieňa k vnútornému kútiku oka. Tieto štetce sú vyrobené z umelých vlákien a napriek tomu, že ich mám niekoľko rokov a pravidelne ich používam (a to aj na cestách), na ich vzhľade a kvalite sa nič nezmenilo.

Ako poslednú tu mám absolútnu legendu - YSL Touche Éclat. Toto nie je korektor očného okolia. Opakujem. Toto nie je korektor očného okolia (ani ničoho iného). S týmto nepochopením sa stretávam na blogoch a vo videách ešte aj dnes (píše sa rok 2016) a za tým ešte nasleduje, že dotyčnú produkt sklamal. Ale on skutočne žiadne kruhy pod očami, žilky a podobné nezrovnalosti nezakryje. Maximálne ich svojimi rozjasňujúcimi časticami zvýrazní. A to nechceme. On má svoju funkciu priamo v názve - "dotyk jasu" (aké poetické). Takže to bol highligter, ktorý vznikol ešte predtým, ako bolo rozjasňovanie cool a rozjasňovače na nás vyskakovali pomaly z konzervy. Takže pre osvetu - používa sa na zakrytie známok únavy, na tienisté miesta na tvári (teoreticky aj pod oči, ale najprv si kruhy zakryte klasickým "concealerom" na to určeným), na celkové oživenie make-upu, pod obočie alebo na zvýraznenie úst (aplikuje sa nad hornú peru) alebo tých častí tváre, ktoré zvýrazniť chceme (napríklad lícne kosti). Pravdupovediac som váhala, či ho sem zaradiť, lebo podľa mňa sa dá bez neho žiť, ale na druhej strane, ako som napísala, je to legenda. Bol priekopníkom v dobre svojho vzniku (v roku 1992!) a pre niekoho, kto chce začať s rozjasňovačom, ale nevie odkiaľ, lebo ponuka je ozaj široká, to môže byť dobrý štartovací bod. Je jemný, decentný, jednoduchý na aplikáciu a existuje asi v 12 odtieňoch, takže by si mal vybrať naozaj každý.


6 komentárov:

  1. Musím povedať, že troch z tvojich obľúbencov už mám v hľadáčiku a chcem ich vyskúšať - Clinique Take the Day Off, Clarins Ever Matte a určite sa chystám aj nejakú starostlivosť od Caudalie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to je celkom pekny wishlist :) Od Caudalie je super aj krem Vinosource Sorbet, co som mala v miniature v cestovnom sete.

      Odstrániť
  2. Clinique krem a odlicovaci balzam,Clarins a L'occitane su tiez moji oblubenci.Nad Clinique balzamom na pery uvazujem uz dlhsie (laka ma ale aj ten od EL)...aj ked teraz mam zasobu mini Clarins olejov na pery, takze to odkladam opat na neurcito.No a YSL...uz roky mam obdobia kupit/nekupit ;-)
    Mariana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa tie Clarins oleje zdali v testeri huste a lepkave, tak som ich nechala tak. A co sa tyka mojich zasob balzamov, tak radšej pomlčím :)

      Odstrániť
    2. Kupit by som ich nekupila urcite a uprimne, nechapem cele to haloo okolo nich. Ale ako darcek k nakupu neurazili :-)
      Mariana

      Odstrániť
    3. Tak tomu rozumiem, v tom pripade by som ani ja nimi nepohrdla :)

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.